ROCZNY HARMONOGRM ZAJĘĆ
Placówka: Świetlica Socjoterapeutyczna Stowarzyszenia św. Filipa Nereusza
Sporządził: Joanna Włoch
Dzieci ze Świetlicy św. Filipa Nereusza w ramach swych zajęć miały możliwość rozwijać swoje zainteresowania w ramach tzw. kółek zainteresowań. W 2004 roku dzieci miały możliwość uczestniczyć w zajęciach:
• artystyczno – kulturalnych
• plastycznych
• komputerowych
• sportowych
• kulinarnych.
Zajęcia te dostosowane były do poszczególnych grup wiekowych.
ZAJĘCIA KULTURALNO – ARTYSTYCZNE
W zajęciach tego rodzaju brały udział wszystkie grupy i ich głównym celem było:
- ukazanie uczestnikom świetlicy różnorodności środków artystycznego wyrazu
- stworzenie im możliwości osobistego kontaktu ze sztuką
- pomoc w organizowaniu czasu wolnego
- rozbudzanie poczucia piękna
- rozwijanie sprawności manualnej
- poszerzanie zainteresowań dzieci
- wzbudzanie zainteresowania dzieckiem ze strony rodziców i otoczenia (wystawy prac, oglądanie występów dzieci)
- rozwijanie samoakceptacji i wiary we własne siły
- rozwijanie wyobraźni i nauka twórczego myślenia
- wyrobienie zainteresowania czytelnictwem
- wyrobienie nawyku czytania
- wzbogacanie słownictwa, wiedzy
TEMATYKA ZAJĘĆ KULTURALNO ARTYSTYCZNYCH DLA GRUPY NAJMŁODSZEJ
Semestr I (styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec)
1. Radosne kolędowanie – spotkania z rodzicami i zaproszonymi gośćmi na wspólnym kolędowaniu, podtrzymywanie tradycji kolędowania.
2. Kino – wyjście do kina na wartościowy film, dobrany zgodnie z aktualnie obowiązującym repertuarem
3. W świecie bajek. cz. I
- Bajka co to takiego? Czytanie wspólnie wybranej bajki.
- Chcę być taki jak... Wcielamy się w ulubione postacie bajkowe (przebieranki).
4. W świecie bajek. cz. II
- Bajki chcą nas czegoś nauczyć - oglądanie bajek na video.
Semestr II (wrzesień, październik, listopad, grudzień)
1. Ćwiczenia umuzykalniające, rozwijające poczucie rytmu i umiejętność słuchania.
2. Piosenka jest dobra na wszystko - konkurs piosenki.
3. Teatr - teatrzyk kukiełkowy – przedstawienie z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych lalek.
4. Święta – co się wydarzyło dwa tysiące lat temu? Przybliżenie historii bożonarodzeniowej, przygotowanie jasełek.
TEMATYKA ZAJĘĆ ARTYSTYCZNO - KULTURALNYCH DLA GRUPY ŚREDNIEJ
Zajęcia plastyczne:
1. Zajęcia w terenie. Lepienie figur śniegowych.
2. Wykonanie ozdób okiennych. Płatki śniegowe z papieru.
3. Swobodne rysunki przy muzyce relaksacyjnej.
4. Przygotowanie rekwizytów oraz sceny do konkursów muzycznych.
5. Wykonanie ozdób Wielkanocnych – pisanki, zajączki, kurki.
W trakcie zajęć wykorzystano następujące techniki plastyczne: batik, kirigami, druk wypukły, techniki malarskie i modelarskie, elementy rękodzieła.
Zajęcia muzyczne:
1. Konkursy muzyczne:
· konkurs piosenki
· „mini play back show”
· „Jaka to melodia?”
Zajęcia filmowe:
· oglądanie wartościowych filmów i bajek na video,
· wyjście do kina
· wyjście do teatru
1. Wspomnienia z wakacji. Malowanie na dużym arkuszu brystolu farbami za pomocą dłoni.
2. Spacer do lasu. Rysowanie kredkami świecowymi jesiennego pejzażu w plenerze.
3. Wykonanie kartek świątecznych z elementami haftowanymi (nauka haftowania).
4. Zajęcia modelarskie – sklejanie i malowanie modeli samolotów.
· „karaoke” – śpiewnie piosenek znanych wykonawców z podkładem muzycznym
· „Szansa na sukces” – konkurs piosenki
2. Nauka śpiewania kolęd – przygotowanie się do Świąt Bożego Narodzenia
3. Wieczór kolęd – spotkanie z rodzicami, wolontariuszami, dobroczyńcami świetlicy.
· oglądanie wartościowych filmów i bajek na video
Zajęcia teatralne – przygotowanie występu kabaretowego.
TEMATYKA ZAJĘĆ ARTYSTYCZNO - KULTURALNYCH DLA GRUPY NAJSTARSZEJ
1. „Moja muzyka” – prezentacja i zapoznanie się z gatunkami muzycznymi, których najczęściej słuchamy.
2. „Idol” – konkurs parodiujący występy wykonawców
Prezentacja talentów wokalnych (indywidualnych i grupowych) na festynie z okazji dnia dziecka
2. „Reklama ma władzę!” – przygotowanie plakatu reklamowego ulubionego produktu –zmysł wzroku i słuchu.
Na deskach wielkiej sceny czyli przygotowanie scenografii i kostiumów na festyn dziecięcy-zmysł wzroku, słuchu i dotyku.
„Od uśmiechu po łzy z Robinem Wiliamsem” :
1. „Świat według Garpa" (1982)
2. „Good Morning, Vietnam" (1987)
3. „Stowarzyszenie Umarłych Poetów" (1989)
4. „Przebudzenie" (1990)
5. „The Fisher King" (1991).
6. „Pani Doubtfire" (1993).
7. „Being Human"
8. „Patch Adams”
„Robert de Niro – aktor kameleon”:
1. „Nie jesteśmy aniołami”
2. „Frankenstein”
3. „Poznaj mojego tatę”
4. „Stanley i Iris”
5. „Przebudzenie”
6. „Ojciec Chrzestny II”
7. „Flawless”
„Tom Hanks – komik o twarzy pokerzysty”:
1. „Droga do zatracenia”
2. „Złap mnie jeśli potrafisz”
3. „Cast Awey- poza światem”
4. „Zielona mila”
5. „Masz wiadomość”
6. „Szeregowiec Ryan”
7. „Ferest Gump”
8. „Jestem twym dzieckiem”
„Do kina czy na film?” – seans filmowy w kinie
Zajęcia czytelnicze:
1. Paulo Coelho – niestrudzony pielgrzym do źródeł prawdy:
¨ „Demon i Panna Prym”
¨ ...
demeter_84