macromedia-flash-8-professional.-oficjalny-podrecznik pełna wersja.pdf

(24425 KB) Pobierz
746228894 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Macromedia Flash 8
Professional.
Oficjalny podrêcznik
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Tom Green, Jordan L. Chilcott
T³umaczenie: Pawe³ Kita
ISBN: 83-246-0313-1
Training from the Source
Format: B5, stron: 480
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Kompendium wiedzy o najnowszej wersji Flasha
Narzêdzia graficzne i animacyjne
Praca z cyfrowym wideo i dŸwiêkiem
Prezentacje dla urz¹dzeñ przenoœnych
Macromedia Flash 8 Professional to najnowsza wersja aplikacji, która ci¹gle zmienia
oblicze sieci WWW. Statyczne strony staj¹ siê têtni¹cymi ¿yciem interaktywnymi
prezentacjami. Stale rozwijany i udoskonalany jêzyk ActionScript umo¿liwia
projektantom witryn WWW po³¹czenie animacji utworzonych we Flashu z bazami
danych i daje im niemal nieograniczon¹ kontrolê nad obiektami znajduj¹cymi siê na
scenie. Wersja Professional oferuje dodatkowe mo¿liwoœci obróbki cyfrowego wideo,
tworzenia aplikacji w architekturze klient-serwer i publikowania prezentacji w formacie
nadaj¹cym siê do odtwarzania na wyœwietlaczach urz¹dzeñ mobilnych.
„Macromedia Flash 8 Professional. Oficjalny podrêcznik” to przygotowany przez
specjalistów z firmy Macromedia zbiór æwiczeñ, które pozwol¹ Ci poznaæ mo¿liwoœci
tej wspania³ej aplikacji. Nauczysz siê korzystania z narzêdzi rysunkowych i tworzenia
wektorowych animacji. Dowiesz siê, jak za pomoc¹ ActionScriptu kontrolowaæ atrybuty
obiektów oraz jak umieszczaæ w prezentacjach dŸwiêk i cyfrowe wideo. Poznasz
sposoby wykorzystywania plików w formacie XML, ³¹czenia aplikacji z Flash
Communication Server i publikowania prezentacji.
Interfejs u¿ytkownika
Podstawy jêzyka ActionScript
Tworzenie obiektów graficznych
Elementy tekstowe
Do³¹czanie dŸwiêku do prezentacji
Animacja automatyczna i poklatkowa
Praca z cyfrowym wideo
Po³¹czenie z serwerem komunikacyjnym
Wykorzystywanie danych dynamicznych i plików XML
Tworzenie prezentacji dla urz¹dzeñ mobilnych
Poznaj i wykorzystaj najlepsze koncepcje i techniki stosowane przy tworzeniu filmów Flasha
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
746228894.002.png 746228894.003.png 746228894.004.png 746228894.005.png
O autorach ...........................................................................................................................................................................................9
Wstęp ...................................................................................................................................................................................................11
Lekcja 1. Interfejs programu Flash .........................................................................................................................................17
Tworzenie dokumentu Flasha ................................................................................................................................. 19
Wybór ustawień ......................................................................................................................................................... 24
Obsługa paneli ........................................................................................................................................................... 27
Poszerzanie obszaru Pasteboard .............................................................................................................................. 30
Wykorzystanie panelu Tools ................................................................................................................................... 31
Tryb rysowania obiektów (Object Drawing Mode) .............................................................................................. 34
Tekst w programie Flash Professional 8 ................................................................................................................. 39
Wygładzanie tekstu ................................................................................................................................................... 43
Publikacja dokumentu Flasha ................................................................................................................................. 45
Funkcja wykrywająca wersję odtwarzacza Flash Player ........................................................................................ 47
Tworzenie projektu Flasha ....................................................................................................................................... 49
Kontrola wersji .......................................................................................................................................................... 50
Lekcja 2. Podstawy języka ActionScript .............................................................................................................................53
Wstęp do ActionScript 2.0 ....................................................................................................................................... 55
Wykorzystanie panelu Actions ................................................................................................................................ 59
Wykorzystanie trybu Script Assist .......................................................................................................................... 62
Ścisła kontrola typów i opcja podpowiedzi kodu ................................................................................................. 67
Podstawowe wiadomości o klasach, metodach i właściwościach ........................................................................ 69
Zasięg .......................................................................................................................................................................... 71
Wykorzystanie konstruktora LoadVars() w celu uzyskania dostępu do danych zewnętrznych ..................... 74
Zastosowanie zdarzeń, uchwytów zdarzeń i obiektów nasłuchujących ............................................................. 79
Lekcja 3. Grafika w programie Flash ....................................................................................................................................85
Wektory i mapy bitowe ............................................................................................................................................. 87
Manipulowanie obiektami znajdującymi się na scenie ....................................................................................... 91
Wyrównywanie elementów grafiki względem sceny i siebie nawzajem ............................................................. 95
Projektowanie interfejsu pokazu slajdów ............................................................................................................... 96
746228894.001.png
Tworzenie interfejsu pokazu slajdów ................................................................................................................... 104
Dodawanie elementów interaktywnych do pokazu slajdów ..............................................................................113
Wykorzystanie ActionScriptu do utworzenia pokazu slajdów ..........................................................................118
Lekcja 4. Tekst w programie Flash ......................................................................................................................................123
Wykorzystanie narzędzia Text Tool ..................................................................................................................... 125
Dodawanie tekstu do dokumentu ........................................................................................................................ 127
Tworzenie ruchomej grafiki na podstawie tekstu ................................................................................................131
Sprawdzanie pisowni w dokumencie .................................................................................................................... 138
Efekty tekstowe w programie Flash ........................................................................................................................141
Dodawanie tekstu za pomocą kodu ActionScript .............................................................................................. 146
Wykorzystanie komponentu TextArea ................................................................................................................ 149
Lekcja 5. Dźwięk w programie Flash ..................................................................................................................................159
Formaty kompatybilne z programem Flash .........................................................................................................161
Import dźwięku do programu Flash ..................................................................................................................... 165
Zdarzenia dźwiękowe i dźwięk strumieniowy ..................................................................................................... 167
Kontrola dźwięku .................................................................................................................................................... 169
Użycie dźwięku w celu umożliwienia reakcji na działania użytkownika ........................................................ 184
Dodawanie dźwięku do animacji .......................................................................................................................... 190
Lekcja 6. Tworzenie animacji ................................................................................................................................................195
Animacje automatyczne, czyli podstawy ruchu .................................................................................................. 197
Tworzenie ruchu za pomocą filtra Blur ...............................................................................................................208
Animacja z filtrem Drop Shadow ..........................................................................................................................211
Animacje automatyczne z wykorzystaniem filtrów ........................................................................................... 217
Animacja zmian koloru ......................................................................................................................................... 223
Animacje automatyczne z wykorzystaniem filtrów i trybów mieszania .........................................................227
Programowanie animacji ....................................................................................................................................... 233
Lekcja 7. Tworzenie filmu we Flashu .................................................................................................................................245
Materiał wideo w programie Flash ........................................................................................................................247
Wykorzystanie Flash Video Encoder Wizard ......................................................................................................247
Wykorzystanie Flash 8 Video Encoder i ustawień zaawansowanych ............................................................... 254
Tworzenie filmów za pomocą komponentu FLVPlayback ............................................................................... 261
Tworzenie wideo dla Flash Player 6/7 za pomocą MediaPlayback Component ............................................ 267
Wykorzystanie komponentów z grupy FLV Custom UI
w celu kontrolowania komponentu FLVPlayback ............................................................................................. 271
6 Macromedia Flash 8 Professional.
Oficjalny podręcznik
Lekcja 8. Tworzenie własnego odtwarzacza wideo w programie Flash ............................................................277
Przesył strumieniowy materiału wideo .................................................................................................................279
Tworzenie obiektu wideo .......................................................................................................................................279
Łączenie odtwarzacza Flash Player 8 z serwerem sieciowym .............................................................................282
Dodawanie elementów kontrolujących odtwarzanie ......................................................................................... 285
Odtwarzanie wielu filmów wideo .........................................................................................................................289
Wykorzystanie klasy TransitionManager w celu dodania do filmu przejścia Fade ....................................... 296
Lekcja 9. Praca z materiałem wideo ...................................................................................................................................305
Pliki FLV a kanały alpha materiału wideo ........................................................................................................... 307
Wykorzystanie punktów początkowych w materiale wideo w celu aktywowania zdarzeń ........................... 312
Filtry i efekty mieszania a materiał wideo w programie Flash .......................................................................... 319
Inne filtry wideo ...................................................................................................................................................... 322
Wykorzystanie kamery internetowej w programie Flash Professional 8 ......................................................... 324
Odtwarzanie filmu wideo nad innym filmem .................................................................................................... 328
Zabawa z kamerą w programie Flash, czyli ściana wideo ................................................................................... 330
Lekcja 10. Serwer komunikacyjny: audio i wideo ......................................................................................................337
Podstawowe wiadomości na temat Flash Communication Server ................................................................... 339
Tworzenie aplikacji do strumieniowego przesyłu materiału wideo .................................................................344
Odtwarzanie i kontrola wielu filmów na serwerze FlashComm ......................................................................348
Strumieniowe przesyłanie plików MP3 ................................................................................................................ 354
Lekcja 11. Wykorzystanie danych dynamicznych ......................................................................................................363
Wstęp do danych dynamicznych .......................................................................................................................... 365
XML i Flash .............................................................................................................................................................. 366
Parsowanie danych XML: tworzenie pokazu slajdów ........................................................................................ 370
Wykorzystanie lokalnego obiektu współdzielonego .......................................................................................... 386
Lekcja 12. Urządzenia przenośne a Flash Professional 8 ........................................................................................389
Program Flash a urządzenia przenośne ................................................................................................................ 391
Tworzenie filmu z myślą o urządzeniu ................................................................................................................ 394
Tworzenie aplikacji na telefony komórkowe ...................................................................................................... 397
Tworzenie aplikacji pod kątem platformy Windows Mobile ...........................................................................409
Lekcja 13. Publikacja filmu utworzonego we Flashu .................................................................................................419
Publikacja pliku SWF ............................................................................................................................................. 421
Narzędzie Bandwidth Profiler ............................................................................................................................... 426
Wykrywanie wersji odtwarzacza Flash Player ......................................................................................................427
Osadzanie pliku SWF w stronie za pomocą programu Dreamweaver 8 ..........................................................429
Na zakończenie ........................................................................................................................................................ 435
SPIS TREŚCI 7
Dodatek A Skróty klawiszowe ..............................................................................................................................................437
Dodatek B Poszukiwanie pomocy: społeczność twórców Flash .............................................................................445
Skorowidz ...................................................................................................................................................................................... 453
8 Macromedia Flash 8 Professional.
Oficjalny podręcznik
Zgłoś jeśli naruszono regulamin