KJS-RC.pdf

(159 KB) Pobierz
Reg_KJS_zal
1
REGULAMIN
Rozgrywek KJS-Rallycrossu KJS-RC
I. Przepisy ogólne
1. Definicja
1.1. Rozgrywki KJS-Rallycrossu zwany dalej KJS-RC s imprez popularn
rozgrywan na pojazdach typu Szayowóz o charakterze otwartym dla
kierowców nie posiadaj cych licencji sportu samochodowego.
1.1. Impreza odbywaj si zgodnie z MKS, Regulaminem Rozgrywek KJS-RC,
Regulaminem Uzupełniaj cym ka dorazowo zatwierdzanym przez OKS ZO
PZM.
2. Warunki okre laj ce imprez jako KJS-RC
Wszystkie próby musz by zlokalizowane na terenach wył czonych z ruchu
publicznego (parkingi, tereny prywatne, itp.). Nawierzchnia toru powinna by
równa,. Długo okr enia od 250 do 1200 m, długo próby nie mo e
przekroczy 6000m. Szeroko toru od 8 do 11 m. Start mo e by
zlokalizowany w kieszeni startowej.
Pomiar czasu na próbach dokonywany jest z dokładno ci do 0,01 sekundy.
Przed rozpocz ciem KJS-RC organizator dokonuje sprawdzenia przygotowania
trasy i prób. Wymagane s punkty sygnalizacyjne na linii start i mety oraz w
cz ciach niewidocznych toru. Kod flagowy wg przepisów MPRC. Na terenie
imprezy (poza torem) w parku maszyn , na drogach dojazdowych i zjazdowych
max pr dko mo e wynosi 20 km/godz.
3. Pojazdy dopuszczone do udziału w KJS-RC i klasyfikacja.
Do zawodów KJS-RC dopuszcza si :
Pojazdy o konstrukcji rurowej wg. Regulaminu Sprz tu.
3.1. Klas stanowi minimum 6 pojazdów.
3.2. Brak pełnej klasy powoduje odwołanie imprezy.
3.3. Zwyci zca w danej rundzie otrzymuje punkty w ilo ci równej ilo ci
zawodników uprawnionych do startu po BK ( lista startowa). Pozostali
otrzymuj po 1 punkcie mniej za ka de miejsce.
4. Zgłoszenia i ich forma.
4.1. Zgłoszenia załóg winny by składane u organizatora KJS-RC w formie
pisemnej na wła ciwych formularzach ( zał cznik nr l , 2 i 3) i podpisane przez
uczestnika oraz opiekuna je eli uczestnik jest niepełnoletni.
4.2. Termin zgłosze i wysoko wpisowego okre la organizator w
Regulaminie Uzupełniaj cym imprezy.
4.3. Zwrot wpisowego mo e nast pi w przypadku odwołania KJS-RC lub w
przypadku nie przyj cia zgłoszenia.
4.4. Organizator KJS-RC ma prawo nie przyj cia zgłoszenia bez podania
przyczyny.
2
4.5 Aby uzyska upowa nienie do uczestnictwa w KJS-RC Kandydat musi
uko czy szkolenie z wynikiem pozytywnym.
5. Załoga.
5.1. Załog stanowi kierowca, który uko czył 15 lat
6. Obowi zki uczestników.
Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS-RC. Uczestnik zobowi zuje si
do całkowitego podporz dkowania przepisom niniejszego regulaminu i
regulaminu uzupełniaj cego oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez
władze imprezy zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu.
Kierowca odpowiada za mechaników i osoby towarzysz ce.
Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS-RC, ka dy
uczestnik zobowi zany jest do:
- obecno ci na odprawie uczestników i odbycia szkolenia w zakresie
sygnalizacji flagami.
- zgłoszenia si do BK;
Uczestnik we własnym zakresie powinien umie ci z przodu i boku pojazdu
numery startowe dostarczone przez organizatora.
6.1 Uczestnik musi zgłosi si do Biura Imprezy w celu okazania
ubezpieczenia NNW, ksi ki samochodu sportowego, zgłoszenia. Odebra :
regulamin uzupełniaj cy, komunikaty, Kart BK, numery startowe.
7. Badanie Kontrolne (BK) i oznakowanie pojazdów bior cych udział w
KJS-RC.
7.1. Zgłoszone do KJS-RC pojazdy musz by przedstawione do BK -1 w
miejscu i czasie podanym przez organizatora wraz z Kart badania
kontrolnego( zał cznik 3) Badanie odbywa si bez obecno ci osób
postronnych. Z pojazdem na BK-1 musi stawi si uczestnik wraz z jednym
mechanikiem.
7.2 Spó nienie na BK -1 powy ej 10 minut powoduje nie dopuszczenie
kierowcy do imprezy.
7.3. Pojazd nie spełniaj cy wymogów regulaminu KJS-RC nie zostanie
dopuszczony do startu w KJS-RC.
7.4 Pojazd musi by sprawny technicznie i gotowy do startu, a kierowca
zobowi zany jest przedstawi wszystkie dokumenty uprawniaj ce go do
udziału w imprezie (karta BK, ksi ka samochodu sportowego)
7.5 Po badaniu BK-1 pojazd zostanie oznakowany symbolem BK.
7.6 Pojazd musi odpowiada przepisom technicznym i bezpiecze stwa w
ka dym momencie trwania imprezy tzn. od BK-1 do otwarcia parku
zamkni tego.
7.7 W przypadku kontroli pojazdu z urz du lub protestu na kierowcy ci y
obowi zek niezwłocznego okazania danej cz ci , zespołu. W czasie
rozbierania zespołów wszystkie cz ci podlegaj kontroli. Nie poddanie
pojazdu lub cz ci do sprawdzenia – powoduje wykluczenie kierowcy z
imprezy za odst pstwo techniczne.
7.8. Pojazd musi by czysty zarówno na zewn trz jak i wewn trz.
3
8. Przebieg imprezy.
8.1 Bezpiecze stwo kierowcy:
Ka dy kierowca w czasie imprezy musi
- mie zało ony kask kartingowy lub samochodowy, oraz u ywa osłon oczu
- posiada r kawiczki kartingowe lub samochodowe
- buty pełne (powy ej kostki)sznurowane lub zapinane.
- kombinezon – kartingowy (homologacja CIK)
- samochodowy (homologacja FIA)
- w roku 2009 kombinezony mog by z utracon homologacj .
- by wła ciwie przypi ty w fotelu za pomoc 4 punktowych pasów
bezpiecze stwa o szeroko ci min 3 cale i posiadaj cych klamr obrotow .
Wyposa enie osobiste musi by sprawdzone w czasie BK-1.
8.2 Zapoznanie z tras (trening wolny) trwa 30 do 45 min. Uczestnicy
wyje d aj na tor na 3 okr enia toru. Maksymalna pojemno toru okre la
ZSS.
8.3 Trening obowi zkowy to 2 okr enia pomiarowe . Uczestnikowi uznaje
si lepszy czas. Wyniki czasówki ustalaj kolejno w finałach. Finały
rozpoczyna 3 uczestników, którzy uzyskali najsłabsze czasy, a zwyci zca
przechodzi do wy szego finału i startuje z nast pnym dwoma uczestnikami.
Finały s oznaczone literami np. od „G” do „A”. Uczestnik, który nie uko czy
biegu finałowego zostaje sklasyfikowany na ostatnim miejscu danego finału. W
przypadku wykluczenia z biegu otrzymuje ostatnie miejsce w danym biegu.
8.4. Celem wła ciwego przeprowadzenia BK- 2 zostanie utworzony Park
Zamkni ty na terenie wydzielonym i zabezpieczonym przed dost pem osób
trzecich. Pojazd bezpo rednio po zako czenia finału ma by wprowadzony do
Parku Zamkni tego. Po mecie w celu identyfikacji pojazdu na zgodno z
regulaminem technicznym, rozpatrzenia ewentualnych protestów, sprawdzenia
obowi zkowego wyposa enia lub kontroli z urz du b dzie przeprowadzone BK
8.5. O rozwi zaniu Parku Zamkni tego decyduje ZSS.
9. Ubezpieczenie.
Kierowcy uczestnicz cy w KJS-RC musz posiada obowi zkowe
ubezpieczenie od NNW.
10. Kary.
Spó nienie na start powy ej 5 minut - wykluczenie z biegu
Za przewrócenie słupka podczas tren. obowi zkowego – 3 sek.
Za przewrócenie słupka podczas finału wykluczenie z biegu
Za nieprawidłowe pokonanie próby wykluczenie z biegu.
Kara za popełnienie falstartu po raz 1 ostrze enie
po raz 2 start z drugiej linii
po raz 3 wykluczenie z biegu
Cofanie samochodu na trasie wy cigu lub kieszeni startowej b dzie
traktowane jako „cofanie w strefie” i spowoduje wykluczenie z biegu.
11. Odpowiedzialno Organizatora.
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialno ci za szkody wynikłe
podczas trwania KJS-RC, zarówno w stosunku do uczestników i ich sprz tu,
4
jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich
mienia.
12. Klasyfikacja i nagrody.
12.1 Najlepszym uczestnikom, zostan przyznane nagrody, których lista
zostanie ogłoszona przed startem.
12.2 Klasyfikacja ko cowa
Warunkiem obj cia ni jest sklasyfikowanie w minimum dwóch Rundach.
Klasyfikacje ustala si na podstawie sumy punktów w sezonie liczonych ze
wszystkich odbytych rund.
13. Protesty.
13.1 Ka dy protest musi by zło ony na pi mie na r ce Dyrektora Zawodów
lub w przypadku jego nieobecno ci na r ce ZSS.
13.2. Do protestu musi by doł czona kaucja w wysoko ci okre lonej przez
Organizatora. Kaucja ta zostanie zwrócona w przypadku, gdy protest uznany
b dzie jako słuszny.
13.3. Terminy składania protestów:
- w sprawie wykrocze regulaminowych – 10 min po przybyciu na met KJS-
RC;
- w sprawie kar wyznaczonych przez S dziego – natychmiast po ogłoszeniu i
powiadomieniu kierowcy;
- w sprawie bł dów rachunkowych w wynikach oficjalnych – 15 minut od ich
wywieszenia.
Protesty dotycz ce ostatecznej klasyfikacji, protesty zbiorowe, protesty
dotycz ce zapisów s dziowskich nie b d przyjmowane. Prawo do zło enia
protestu przysługuje wył cznie uczestnikowi, który uko czył KJS-RC.
14. Przepisy ko cowe.
14.1. Organizator zastrzega sobie prawo do wła ciwej interpretacji niniejszego
regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniaj cych, jak równie do
całkowitego odwołania KJS-RC.
14.2. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS mog by składane do OKSS PZM
przy zachowaniu trybu odwoła zgodnie z Mi dzynarodowym Kodeksem
Sportu w cz ci niedotycz cej sportu kwalifikowanego.
14.3. Wyniki z KJS-RC nale y dostarczy do macierzystego Zarz du
Okr gowego PZM w ci gu trzech dni roboczych od zako czenia KJS-RC.
Opracował Zatwierdzono na posiedzeniu
Krzysztof Szaykowski GKSS w dn. 17.12.2008
5
REGULAMIN SPRZ TU
Pojazdu typu SZAYOWÓZ
1. Budowa.
Jest to pojazd czterokołowy, jednomiejscowy składaj cy si z rurowej ramy
przestrzennej wraz z podzespołami jezdnymi i nap dowymi z Polskiego Fiata
126p. 650 i 650E
2. Rama.
2.1 Rama – klatka bezpiecze stwa musi by wykonana wg. Zał. „J” FIA. I
zawiera elementy: pał ki główny i przedni lub 2 boczne z rur bez szwu ze stali
ci gnionej o rednicy 45mm x 2,5 cianka lub 50 mm x 2,0, elementów
ł cz cych, jednego elementu przek tnego, podpór tylnych oraz belki poziomej
do mocowania pasów bezpiecze stwa. Pozostałe elementy o wymiarach
rednica 38 x 2,5 lub 40 x 2,0.
2.2 Usytuowanie zespołów nap dowych i jezdnych musz by zgodne z
samochodem PF 126p i pochodzi od tego samochodu.
3 Nadwozie.
3.1 Nadwozie jest „szcz tkowe” i składa si z błotników osłaniaj cych cał
szeroko koła, oraz co najmniej 120 stopni obwodu koła, osłony przedniej i
boczków, elementy te musz by trwale zamocowane. Mog by wykonane z
dowolnego materiału. Inne elementy nadwozia s niedozwolone.
4 Podłoga.
18.1 Podłoga musi by wykonana z metalu i si ga od osi pedałów a za
siedzenie kierowcy. Posiada integraln osłon nóg z przodu o wysoko ci 30
cm +/-10mm oraz cian od przedziału silnikowego o wysoko ci 50 cm+/-
10mm.
Zbiornik paliwa.
4.1 Zbiornik paliwa o pojemno ci max 5 dcm3 wykonany fabrycznie z
przeznaczeniem do transportu paliwa.
4.2 Mocowanie zbiornika musi by trwałe na belce tylnego zawieszenia.
4.3 Zbiornik musi by wyposa ony w rurk odpowietrzaj c z zaworem
jednokierunkowym.
4.4 Wszelkie poł czenia przewodów paliwowych musz posiada opaski
zaciskowe.
4.5 Przewody paliwowe musz by zbrojone dwuwarstwowe.
5 Zderzaki
5.1 Obowi zuj zderzaki boczne, o max szeroko ci pokrywaj cej si z
kołami.
5.2 Obowi zuj zderzaki przedni i tylny o szeroko ci do zewn trznej
kraw dzi kół.
5.3
aden element nie mo e wystawa poza obrys pojazdu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin