MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU-5l.doc

(31 KB) Pobierz

MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU

TEMAT KOMPLEKSOWY

ZADANIA PROGRAMOWE

METODY I FORMY REALIZACJI ZADANIA

LITERATURA/

UWAGI

MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU

Wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie.

 

 

Doskonalenie sprawności manualnej.

 

 

 

Doskonalenie dziecięcej pamięci i staranne recytowanie wierszy.

 

 

 

Wzbogacanie doświadczeń technicznych.

 

 

Doskonalenie umiejętności prawidłowego formułowania zdań.

 

 

Ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania.

 

Doskonalenia koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

 

Doskonalenie umiejętności śpiewania piosenek.

 

Próby mówienia o przeżytych doświadczeniach. Budowanie komunikatywnej wypowiedzi.

 

Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

Rozmowa n.t. „Kim byś Św.  Mikołaj?”. Poznanie życiorysu popularnego Świętego Mikołaja, kim był? Kiedy i gdzie żył?”

 

 

Wykonanie postaci Świętego Mikołaja techniką wycinanki z kolorowego papieru.

 

 

Nauka wiersz D. Gellner „Prezent dla Mikołaja” oraz W. Grodzińkiej „Mikołaj”.

 

 

 

Wykonanie buta Św. Mikołaja z czerwonego papieru, ozdobienie wg własnego pomysłu.

 

Jak wygląda Święty Mikołaj? – ćwiczenia gramatyczne. Próba charakterystyki i opisu postaci. Omówienie wyglądu zewnętrznego i cech charakteru.

 

Ćwiczenia graficzne. Ozdabianie worka Świętego Mikołaja szlaczkami i wzorkami.

 

Kolorowanie postaci Św. Mikołaja – zastosowanie odpowiednich barw.

 

Słuchanie bajek i opowiadań związanych z tradycją Św. Mikołaja.

 

Nauka piosenki pt. „Mikołaj”.

 

 

Opowiadamy o tym, co dostaliśmy od Św. Mikołaja. Dzielimy się swoimi przeżyciami, słuchamy wypowiedzi kolegów.

 

 

Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.

 

„Gdzie jesteś Św. Mikołaju?” – opowiadanie Igora Mołodeckiego.

 

 

 

D. Gellner „Prezent dla Mikołaja”, W. Grodzieńska „Mikołaj”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin