1 - Opis metody.doc

(45 KB) Pobierz
Powtórzenie wiadomości metodą „gra w statki”

 

Powtórzenie wiadomości metodą „gra w statki”

 

 

Opis metody

 

 

 

K. zamieszcza (lub rysuje) na tablicy planszę,

na której według zasad gry w okręty, ukryte zostały okręty

 

1  czteromasztowiec

2  trójmasztowce

3  dwumasztowce

4  jednomasztowce

 

oraz 4 miny

 

- pod masztami znajdują się pytania     

- mina – zadanie specjalne dla zespołu

 

 

Katecheta dzieli klasę  (przez losowanie) na kilkuosobowe  zespoły

oraz ustala z uczniami reguły;

 

1.      każdy zespół ma do dyspozycji dwa „strzały” - jeżeli trafi w pytanie i odpowie prawidłowo kolejka nie przechodzi na następny zespół, lecz grupa odpowiada tak długo aż „nie zatopi statku”

 

2.      jeżeli zespół nie odpowie na trafione pytanie – pytanie przechodzi na następny zespół

 

3.      jeżeli zespół zatopi statek przy pierwszym strzale – kolejka przechodzi na następny zespół

 

4.      jeżeli drużyna trafi na minę – wykonuje zadanie specjalne

 

5.      czas na wykonanie zadania specjalnego – powrót kolejki, jeżeli nie wykonała zadania w tym czasie traci następną kolejkę

 

6.      za każdy zatopiony maszt drużyna otrzymuje 1 punkt – wygrywa ta drużyna, która uzyskała największą ilość punktów

 

 

Katecheta nagradza zwycięski zespóL obrazkami o treści religijnej.

Za prawidłowo wykonane zadanie (ominięcie miny) uczniowie również zostają nagrodzeni obrazkami.

 

 

przykładowy diagram   (można dowolnie modyfikować)

 

 

 

    A       B       C        D       E        F       G        H         I        J

                             

                                

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

14

 

P19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

M1

 

5

6

 

1

 

 

17

 

 

 

 

 

 

2

 

 

18

 

7

 

20

 

 

3

 

 

 

 

8

 

21

 

 

4

 

M3

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin