metodyka.siatka(1).doc

(53 KB) Pobierz
Temat: Doskonalenie odbić górnych i serwisu tenisowego w piłce siatkowej z uwzględnieniem prawidłowego poruszania się po boisk

 

Temat: Doskonalenie odbić górnych i serwisu tenisowego w piłce siatkowej z uwzględnieniem prawidłowego poruszania się po boisku.

 

CELE GŁÓWNE:

  1. Umiejętności: nauczanie prawidłowego wykonywania odbić górnych, skutecznego serwisu i prawidłowego poruszania się po boisku
  2. Motoryczność: siła ramion i nóg
  3. Wiadomości: znajomość podstawowych zasad piłki siatkowej
  4. Akcent wychowawczy: dokładność

 

Miejsce zajęć: sala sportowa (15x20m)

Czas trwania lekcji: 45 minut

Klasa: V chłopcy

Liczba ćwiczących: 12

Przybory i przyrządy: 14 piłek do siatkówki, siatka do gry, dwukolorowe szarfy i 4 pachołki

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi organizacyjno-metodyczne

  1. Zorganizowanie grupy.

·         Zbiórka

·         Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności

·         Sprawdzenie stroju

 

 

2min

 

àrozdanie szarf

 

àzdjęcie niebezpiecznych rzeczy (np.: zegarki itp.)

  1. Motywacja do zajęć

·         Podanie tematu zajęć

 

·         Pokaz prawidłowego odbijania górnego

 

3min

 

à najlepszy dostanie dobrą   ocenę

  1. Rozgrzewka

·         Po okręgu w truchcie:

à krążenia RR w przód i tył

à skip C i B

à krok odstawno-dostawny

 

 

·         Po okręgu w marszu:

 

à przerzucanie piłki z ręki do ręki bokiem nad głową

àco drugi krok skłon tułowia w przód

à podbijanie piłki nad głową

·         Zabawa ożywiająca

Berek siatkarski”—przekazanie berka za pomocą dotknięcia nogą w ruchu odstawno-dostawnym

 

 

 

3min

 

 

 

 

4min

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

à twarzami do środka koła, później zmiana twarzami na zewnątrz

à z piłkami ( rozdaje je nauczyciel )

à zwrócić uwagę na  dokładność wykonywania

 

 

à j.w

àuczniowie poruszają się po boisku tylko krokiem odstawno-dostawnym po połowie boiska. Dla uatrakcyjnienia zabawy można wprowadzić drugiego berka

  1. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności

·         Kto dłużej ” na sygnał prowadzącego, każdy uczeń zaczyna odbijać piłkę sposobem górnym. Wygrywa ten, który będzie robił to najdłużej

 

·         Która para więcej razy

      odbije piłkę” parach, naprzeciwko siebie, uczniowie podbijają piłkę sposobem górnym, starając się robić to jak najdłużej i najdokładniej

 

·         „Wywołany numer”- ćwiczący z wyznaczonymi numerami stoją na boisku w rozsypce. Nauczyciel rzuca piłkę w górę wywołując dowolny numer. Zadaniem wywołanego jest dobiegnięcie do piłki i odbicie jej sposobem górnym do prowadzącego.

 

·         ćwiczenia przygotowawcze

      do zagrywki tenisowej

 

n      rzut piłką oburącz z nad głowy z nadgarstka

n      podrzut piłki nad głowę i chwycenie jej w najwyższym punkcie

n      mocne uderzenia piłki, z góry, o ziemię trzymanej przed sobą

·         ćwiczenie zagrywki tenisowej

W parach po przeciwnej stronie siatki w odległości 6 metrów od siebie ćwiczący zagrywają piłkę do siebie

 

·         mini gra w siatkówkę

 

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

10 min

à prowadzący kontroluje dokładność i precyzję wykonania ćwiczenia. Pochwała dla najlepiej wykonującego ćwiczenia

 

 

à j.w.

 

 

 

 

 

 

 

 

à przed zabawą każdemu uczniowi przyporządkuje się numer. Można wprowadzić dwie piłki i podawać dwa numery aby ożywić tą zabawę

 

 

 

 

àopis wykonywania zagrywki tenisowej i jej pokaz

àćwiczenia wykonywane są na dokładność, nauczyciel kontroluje i poprawia błędy w wykonaniu

 

 

 

 

à nauczyciel wiesza siatkę

à jeżeli ćwiczenie jest wykonywane prawidłowo należy zwiększyć odległość między ćwiczącymi

 

àzwracamy uwagę na prawidłowe poruszanie się po boisku ćwiczących, jak i na prawidłowość wykonywanych elementów

  1. Uspokojenie organizmu

·         Opady tułowia w przód przy drabinkach

·         Zwis na drabinkach

·         „Kto zmienił miejsce?” wybrana osoba zgaduje kto zmienił miejsce w rzędzie

 

 

 

3min

à spokojne równe, oddechy

 

 

àosoba wskazująca odwraca się na chwilę aby umożliwić zmianę ustawienia

  1. Czynności organizacyjne

·         Zbiórka

·         Podsumowanie lekcji

 

 

2min

àomówienie tematu lekcji

ànagrodzenie, pochwała najlepszych uczniów

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin