„Łąkowe rachunki”- zabawa matematyczna
Nauczyciel przygotował na tablicy obrazki przedstawiające:
5 pszczół, 6 biedronek, 4 koniki polne
Dzieci otrzymują koperty z kołami w kolorach: żółtym, czerwonym, zielonym (wszystkich po sześć)
I. Liczenie pszczół, biedronek i koników polnych. Porównanie ich liczby.
* Na wiosennej łące pszczoły latające
Ile ich jest? Czy wiesz?
Dzieci wybierają właściwy obrazek. Liczą pszczoły> Układaja przed sobą tyle żółtych kół, ile pszczół jest na obrazku
*Na wiosennej łące biedronki wędrujące
Dzieci wybierają opow..obrazek, licza biedronki i układają czerwone koła. Porównanie liczby pszczół i biedronek- łączenie w pary żółtych i czerwonych kół.
*Na wiosennej łące koniki skaczące
Dzieci liczą koniki polne na obrazku, układają odpowiednią liczbę zielonych kół. Najpierw porównują liczbę koników z liczbą pszczół, a potem z liczbą biedronek, łącząc w pary zielone koła z żółtymi, a następnie zielone z czerwonymi.
ewajorek