U M I E J E T N O S C I R U C H O W E(1).doc

(29 KB) Pobierz
U M I E J Ę T N O Ś Ć I R U C H O W E

U M I E J Ę T N O Ś Ć I   R U C H O W E

 

 

 

1.       Zastosowanie metody- metoda stałego przekazu wiadomości.

2.       opis próby- każdy z uczniów ma zademonstrować trzy ćwiczenia

 

 

A              Przewrót w przód do przysiadu podpartego z zaznaczeniem poszczególnych etapów:

·         faza lotu

·         przewrót bez przetoczenia przez bark

·         wykluczenie stania na głowie

·         stabilna postawa po przewrocie

 

 

 

B               Koszykówka. Kozłowanie i rzut do kosza z dwutaktu

 

·         panowanie nad piłka w trakcie kozłowania

·         poprawny dwutakt

·         celność obu rzutów

·         sposób wykonania rzutu z miejsca

 

 

 

C               Piłka nożna. Slalom prowadząc piłkę nogą między trzema słupkami i strzał na bramkę.

 

·         prowadzenie piłki nogą dalszą od słupka

·         sposób wykonania strzału

·         celność strzału

 

 

 

 

 

 

 

3.       Błędy w wykonaniu

 

 

 

A              Próba oceniania w skali od 0 – 6 pkt.

·         faza lotu                                                                                                                1 pkt.

·         przewrót wykonany bez przetoczenia na głowie                                            2 pkt.

·         przewrót bez przetoczenia przez bark                                                                      2 pkt.

·         stabilna postawa po przewrocie                                                                                    1 pkt.

 

 

 

 

B               Próba oceniana w skali od 0 – 6 pkt.

·         panowanie nad piłka                                                                                                   2 pkt.

·         poprawne wykonanie dwutaktu                                                                                    2 pkt.                           

·         celność obu rzutów                                                                                                  1 pkt.

·         sposób wykonania rzutu z miejsca                                                                      1 pkt.

 

 

 

 

C              Próba oceniana w skali 0 – 6 pkt.

·         prowadzenie piłki                                                                                                   3pkt.

·         sposób strzału na bramkę                                                                                    2 pkt.

·         celność strzału                                                                                                                1 pkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnioski:

 

Klasa V a wykonała próby poprawnie. Najsłabiej wypadła próba A- przewrót w przód. Dzieci w większości wykonały przewrót w przód, jednak nie dość poprawnie by uzyskać maksymalną liczbę punktów. Faza lotu jest dość trudnym elementem i nie wykonało jej żadne z dzieci.

Bardzo dobrze wypadły dwie kolejne próby- koszykówka i piłka nożna. Wszystkie dzieci wykonały je poprawnie. Tylko jedna dziewczynka Agata Burek bardzo słabo na tle grupy. Ma ona problemy z koordynacją co może być spowodowane szybkim wzrostem (jest bardzo wysoka jak na swój wiek-173cm). nie wykonała ona samodzielnie przewrotu w przód, dlatego uzyskała o pkt.

 

 

 

 

 

 

Prognoza:

 

              Uczniowie diagnozowanej klasy Va rozwijają się bardzo dobrze. (Najlepiej na tle klasy wypadła Maja Dziechcińska uzyskując 17 pkt. Oraz Karolina Wasik i Magda Śmiglewska obie po 16 pkt. Uczennice nie powinny w przyszłości mieć problemów z wykonywaniem ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego. Jedynie Agata Burek  będzie musiała podlegać większej opiece i uwadze na zajęciach w-f. Odbiega ona umiejętnościami ruchowymi od swoich rówieśników znacznie.

 

             

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin