U M I E J Ę T N O Ś Ć I R U C H O W E
1. Zastosowanie metody- metoda stałego przekazu wiadomości.
2. opis próby- każdy z uczniów ma zademonstrować trzy ćwiczenia
A Przewrót w przód do przysiadu podpartego z zaznaczeniem poszczególnych etapów:
· faza lotu
· przewrót bez przetoczenia przez bark
· wykluczenie stania na głowie
· stabilna postawa po przewrocie
B Koszykówka. Kozłowanie i rzut do kosza z dwutaktu
· panowanie nad piłka w trakcie kozłowania
· poprawny dwutakt
· celność obu rzutów
· sposób wykonania rzutu z miejsca
C Piłka nożna. Slalom prowadząc piłkę nogą między trzema słupkami i strzał na bramkę.
· prowadzenie piłki nogą dalszą od słupka
· sposób wykonania strzału
· celność strzału
3. Błędy w wykonaniu
A Próba oceniania w skali od 0 – 6 pkt.
· faza lotu 1 pkt.
· przewrót wykonany bez przetoczenia na głowie 2 pkt.
· przewrót bez przetoczenia przez bark 2 pkt.
· stabilna postawa po przewrocie 1 pkt.
B Próba oceniana w skali od 0 – 6 pkt.
· panowanie nad piłka 2 pkt.
· poprawne wykonanie dwutaktu 2 pkt.
· celność obu rzutów 1 pkt.
· sposób wykonania rzutu z miejsca 1 pkt.
C Próba oceniana w skali 0 – 6 pkt.
· prowadzenie piłki 3pkt.
· sposób strzału na bramkę 2 pkt.
· celność strzału 1 pkt.
Wnioski:
Klasa V a wykonała próby poprawnie. Najsłabiej wypadła próba A- przewrót w przód. Dzieci w większości wykonały przewrót w przód, jednak nie dość poprawnie by uzyskać maksymalną liczbę punktów. Faza lotu jest dość trudnym elementem i nie wykonało jej żadne z dzieci.
Bardzo dobrze wypadły dwie kolejne próby- koszykówka i piłka nożna. Wszystkie dzieci wykonały je poprawnie. Tylko jedna dziewczynka Agata Burek bardzo słabo na tle grupy. Ma ona problemy z koordynacją co może być spowodowane szybkim wzrostem (jest bardzo wysoka jak na swój wiek-173cm). nie wykonała ona samodzielnie przewrotu w przód, dlatego uzyskała o pkt.
Prognoza:
Uczniowie diagnozowanej klasy Va rozwijają się bardzo dobrze. (Najlepiej na tle klasy wypadła Maja Dziechcińska uzyskując 17 pkt. Oraz Karolina Wasik i Magda Śmiglewska obie po 16 pkt. Uczennice nie powinny w przyszłości mieć problemów z wykonywaniem ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego. Jedynie Agata Burek będzie musiała podlegać większej opiece i uwadze na zajęciach w-f. Odbiega ona umiejętnościami ruchowymi od swoich rówieśników znacznie.
bukajje