KARTA PRACY UCZNIA kl. Vgr. 2
„Wiadomości o muzyce”
______________________
imię i nazwisko / klasa
1. Co to jest triada harmoniczna ?
_____________________________________________________________________________________________
2. Co to jest orkiestra?
3. Połącz odpowiedzi:
batuta pierwszy skrzypek
koncertmistrz największy zespół instrumentalny
opera siedziba orkiestry
partytura pałeczka dyrygenta
dyrygent technika polegająca na szarpaniu struny
orkiestra mały zespół
zespół kameralny kierownik orkiestry
pizzicato zbiór wszystkich partii instrumentów
4. Jakie znasz rodzaje orkiestr?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Jak nazywa się rodzina instrumentów strunowych? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. W rozsypance sylabowej znajdź i zakreśl nazwy instrumentów strunowych. Poniżej zapisz je w odpowiednich grupach instrumentów:
Instrumenty smyczkowe: ____________________________________________________________________
Instrumenty szarpane: ______________________________________________________________________
Instrumenty młoteczkowe (uderzane): ________________________________________________________
7. Jak powstaje dźwięk w skrzypcach? ____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
8. Jak zbudowane są skrzypce? ___________________________________________________________
9. Podpisz dźwięki trójdźwięków:
10. Jak nazywają się podane niżej wartości rytmiczne:
KARTA PRACY UCZNIA kl. V gr. 1
1. Opisz z jakich dźwięków składa się TONIKA i SUBDOMINANTA :
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Podpisz dźwięki trójdźwięków:
3. Z jakich grup instrumentów składa się orkiestra?
4. Połącz odpowiedzi:
5. Wymień przynajmniej 5 instrumentów perkusyjnych: ________________________________
___________________________________________________________________________________________
6. Podkreśl nazwę rodziny instrumentów strunowych:
MEMBRAMOFONY IDIOFONY CHORDOFONY AEROFONY SMYCZKOWE
7. Jak zbudowane są skrzypce? __________________________________________________________
8. Jak powstaje dźwięk w fortepianie? ___________________________________________________
9. W rozsypance sylabowej znajdź i zakreśl nazwy instrumentów strunowych. Poniżej zapisz je w odpowiednich grupach instrumentów:
Instrumenty smyczkowe: __________________________________________________________________
Instrumenty szarpane: ____________________________________________________________________
Instrumenty młoteczkowe (uderzane): ______________________________________________________
veronaa