koty.doc

(68 KB) Pobierz
Tydzień I TEMAT TYGODNIA:

                                          KOTY

 

Lp.

RODZAJ ZAJĘĆ

SYTUACJE EDUKACYJNE

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

WYMAGANIA EDUKACYJNE

(podstawa programowa)

NR OBSZARU, ZADANIA

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI

1.

Wspomaganie rozwoju mowy

i myślenia

1.     „Koty”- rozmowa kierowana, inspirowana obrazkami.

 

 

2.     „Dzikie i domowe zwierzęta”- rozwiązywanie zagadek E. Skorek.

1.     Dostarczenie wiedzy na temat kotów domowych i bezdomnych. Poznanie obrazu graficznego głoski „K, k”.

 

2.     Poznanie obrazu graficznego głoski „Y, y”. Globalne czytanie.

1.     Doskonalenie umiejętności dyskutowania, tworzenie prostych definicji, uogólnień.

2.     Kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

1.     Uważnie słucha, formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach.

 

2.     Rozumie sens informacji podany w formie uproszczonej.

3.3

 

 

 

14.7

2.

Wychowanie matematyczno- techniczne

1.     „Puste miejsce”- zabawa dydaktyczna.

2.     „Kotki i kocięta”- praca z obrazkiem.

1.     Rozumienie i stosowanie określeń: po prawej stronie, po lewej stronie.

2.     Liczenie kotów, porównywanie liczebności, stosowanie określeń: najwięcej, najmniej…

1.     Kształcenie zmysłu orientacji w przestrzeni.

2.     Kształcenie umiejętności matematycznych.

1.     Rozróżnia stronę lewą i prawą.

2.     Ustala równoliczność dwóch zbiorów..

13.4

 

13.3

3.

Wychowanie przez sztukę

1.     „Było siedem kotów”- słuchanie piosenki.

2.     „Jaki jest kot?”- pantomima.

1.     Zapoznanie ze słowami i melodią.

 

2.     Poznanie znaczenia słowa „pantomima”, posługiwanie się gestem i mimiką.

1.     Kształcenie pamięci i słuchu muzycznego.

2.     Kształtowanie umiejętności twórczego przekazu za pomocą pantomimy.

1.     Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.

2.     Odgrywa role w zabawach parateatralnych.

8.1

 

7.2

4.

Wychowanie przyrodnicze

i ekologiczne

1.     „Zabawa z kotem”- wiersz O.Bełczewskiej.

 

 

2.     „Dziekie zwierzęta”- oglądanie albumów przyrodniczych pt: „Koty domowe i dzikie”.

1.     Poszerzanie wiedzy na temat kotów i ich zwyczajów.

 

 

2.     Poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

1.     Wyrabianie umiejętności właściwego obchodzenia się ze zwierzętami.

 

2.     Wyrabianie umiejętności rozpoznawania zwierząt po ich wyglądzie.

1.     Stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać co się może zdarzyć.

2.     Wymienia zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych.

4.3

 

 

 

12.1

5.

Wychowanie zdrowotne

1.     „Naśladujemy zwierzęta”- ćwiczenie narządów mowy.

2.     „Co to jest Alergia?”- rozmowa z lekarzem.

1.     Stosowanie umiarkowanej siły głosu.

 

2.     Dostarczenie wiedzy na temat uczuleń np.: na sierść zwierząt.

1.     Usprawnianie narządów mowy.

2.     Wdrażanie do unikania alergenów gdy jesteśmy uczuleni,

1.     Mówi płynnie, niezbyt głośno..

2.     Zna zagrożenie płynące ze świata zwierząt… dba o swoje zdrowie

3.2

 

6.2

6.

Wychowanie społeczno- moralne

1.     Spacer pod „domek” bezdomnych kotów.

1.     Wskazanie miejsc w naszym mieście gdzie są umieszczone „domki” dla kotów.

1.     Podejmowanie odpowiedzialności za życie zwierząt w czasie chłodów.

1.     Przewiduje jakie będą skutki (wnioskowanie o wprowadzonych i obserwowanych zmianach).

4.1

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin