Igła i nitka.doc

(57 KB) Pobierz
Tydzień I TEMAT TYGODNIA:

                                          IGŁA I NITKA

 

Lp.

RODZAJ ZAJĘĆ

SYTUACJE EDUKACYJNE

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

WYMAGANIA EDUKACYJNE

(podstawa programowa)

NR OBSZARU, ZADANIA

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI

1.

Wspomaganie rozwoju mowy

i myślenia

1.    W pracowni krawieckiej”- praca z obrazkami.

 

 

2.    „Sukienki Bożenki”- wiersz D. Gellner.

1.    Zapoznanie z pracą krawcowej. Poznanie obrazu graficznego głoski „I, i.”

 

2.    Zapoznanie z treścią wiersza.

1.       Interpretowanie powiedzenia „Szukać igły w stogu siana” i „ Prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie”.

2.       Kształtowanie umiejętności językowych.

1.    Mówi płynnie, niezbyt głośno…

 

 

2.    Słuch wierszy, rozmawia o nich…

3.2

 

 

 

14.5

2.

Wychowanie matematyczno- techniczne

1.    „Kącik krawiecki”- Utworzenie kącika tematycznego i bawienie się w nim.

2.    „Pusta szafa”- zabawa dydaktyczna.

1.    Zapoznanie z narzędziami pracy krawcowej.

 

2.    Liczenie sukienek, poznanie obrazu graficznego „0”.

1.    Wyrabianie umiejętności przyszywania guzików.

 

2.    Kształtowanie umiejętności prawidłowego liczenia.

1.    Interesuje się urządzeniami technicznymi.

 

2.    Wyznacza wynik dodawania i odejmowania.

10.3

 

 

13.2

3.

Wychowanie przez sztukę

1.    „Kolorowe suknie”.

 

 

2.    „Nożyce”- piosenka z wykorzystaniem nożyczek.

1.    Zapoznanie z techniką ozdabiania.

 

2.    Zapoznanie ze słowami i melodią metodą ze słuchu.

1.    Kształtowanie plastycznych umiejętności twórczych.

2.    Wyrabianie umiejętności słuchowych i twórczych.

1.    Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych.

2.    Tworzy muzykę korzystając z różnych przedmiotów.

9.2

 

 

8.2

4.

Wychowanie przyrodnicze

i ekologiczne

1.    „Igły i kolce”- zabawy badawcze.

 

2.    „Moda ekologiczna”- pokaz mody papierowej.

1.    Poznanie różnych gatunków kaktusów.

 

2.    Poznanie różnych materiałów między innymi ekologicznych.

1.    Kształtowanie nawyku podlewania roślin doniczkowych.

2.    Wdrażanie do zachowań proekologicznych.

1.    Wie jakie warunki potrzebne są do rozwoju roślin.

2.    Przewiduję w miarę możliwości jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach.

12.2

 

 

4.1

5.

Wychowanie zdrowotne

1.    „U krawcowej”- zabawa ortofoniczna (ciach, tur)

2.    „Paski”- praca plastyczna z wykorzystaniem nożyczek.

1.       Poznanie dźwięków wydawanych przez przedmioty krawieckie.

2.       Poznanie sposobów wycinania po różnych liniach.

1.    Kształtowanie poprawnej wymowy.

2.    Umiejętność posługiwania się nożyczkami.

1.    Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy.

2.    Wie jak się zachować w sytuacji zagrożenia.

3.1

 

6.1

6.

Wychowanie społeczno- moralne

1.    „U krawcowej”- wycieczka do zakładu krawieckiego.

1.    Zapoznanie z wyglądem wnętrza pracowni krawieckiej.

1.    Wyrabianie nawyku kulturalnego zachowywania się w zakładach usługowych.

1.    Zna nazwę miejscowości, orientuje się w rolach społecznych.

15.2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin