6_Biznesplan_firma_budowlano_remontowa.doc

(138 KB) Pobierz



 

                                                                                                                                            www.adviser.info.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNESPLAN

 

Firma świadcząca usługi brukarskie i remontowo – budowlane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. OGÓLNY OPIS BIZNESU

 

              Przedmiotem planowanego przedsięwzięcia będzie świadczenie usług remontowo – budowlanych oraz usług brukarskich. Firma będzie funkcjonowała jako jednoosobowa działalność gospodarcza, której właścicielem będzie Pan ___________, zamieszkały: ____________. Rozpoczęcie działalności jest planowane na datę 15.09.2009 r. jednak będzie to uzależnione od pozytywnego rozpatrzenia wniosku do Urzędu Pracy o udzielenie wsparcia finansowego. Do chwili obecnej przeprowadzone zostały wszystkie czynności mające na celu analizę rynku oraz liczbę konkurentów, opracowanie planu działań organizacyjnych oraz zdobycie informacji na temat współpracy z dostawcami materiałów wykorzystywanych przy świadczeniu usług. Przedsiębiorstwo będzie świadczyło usługi brukarskie oraz remontowo - budowlane, a więc będzie działało w branży budowlanej. Wg Polskiej Klasyfikacji Działalności, tego rodzaju usługi można zakwalifikować do następujących grup:

43.3 Wykonywanie robót budowlanych wykończeniowych

43.99.Z Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Zorganizowanie tego rodzaju działalności wymaga zaangażowania pewnych zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych. Posiadane obecnie zasoby rzeczowe i finansowe ograniczają się do następujących pozycji:

-         lokal własny z przeznaczeniem na biuro [pow. ok. 25 m2]

-         własny środek transportu,

-         komputer z drukarką,

-         wkład pieniężny 3.000 zł z przeznaczeniem na pierwsze zakupy materiałów.

Opracowany został również plan niezbędnych zakupów inwestycyjnych. Będą one zrealizowane do 30 dni po zarejestrowaniu działalności gospodarczej. Plan prezentuje poniższa tabela.

Zagęszczarka

4.500 zł

Młot pneumatyczny

3.000 zł

Przecinarka spalinowa do krawężników

3.500 zł

Rusztowanie

1.500 zł

Szlifierka kątowa BOSCH

600 zł

Agregat prądotwórczy

2.000 zł

Drobne narzędzia (łopaty, pędzle itp.)

500 zł

Koszty adaptacji lokalu (płyty g-k, farby, gładź, panele, 1szt. Drzwi i inne drobne materiały)

2.900 zł

Meble biurowe

Sw    1.000 zł

Materiały reklamowe

Sw       500 zł

Pierwsza partia materiałów

Sw    2.000 zł

SUMA

22.000 zł

Sw – środki własne

Realizacja wymienionych powyżej zakupów inwestycyjnych będzie możliwa przy wsparciu finansowym ze strony Urzędu Pracy.

Ogółem koszty rozpoczęcia działalności:               22.000 zł

Dotacja z Urzędu Pracy:                                                        18.500 zł

Środki własne:                                                                      3.500 zł

 

 

II. CELE DZIAŁALNOŚCI

 

Opracowany plan działań rozwojowych przedsiębiorstwa przewiduje realizację celów w dwóch perspektywach czasowych. Pierwsza perspektywa zakłada realizację celów w okresie do 2 roku działalności. Dłuższa perspektywa czasowa zakłada realizację określonych celów w okresie od 3 do 5 roku działalności firmy.

 

Perspektywa krótkookresowa (do 1 roku)

Zrealizowanie wszystkich zamierzonych inwestycji

Ugruntowanie marki firmy na lokalnym rynku usług remontowo budowlanych i brukarskich

Uzyskanie przychodów gwarantujących rentowność.

Ugruntowanie mechanizmów i zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa

Zdobycie znaczącego udziału w rynku poprzez wysoką jakość usług

Perspektywa średniookresowa (2-3 lat)

Zwiększenie zatrudnienia w stosunku do pierwszego okresu działalności

o co najmniej 4-5 osób

Rozszerzenie oferty o usługi ogólnobudowlane (budowy domów itp.)

Zwiększenie obszaru działania do terenu województwa małopolskiego i śląskiego

Zwiększenie majątku firmy (narzędzia itp.) o co najmniej 50 %

 

Przedstawione cele są ogólnym zarysem działań rozwojowych, które będą modyfikowane w zależności od zaistniałej sytuacji rynkowej, uzyskanego udziału w rynku oraz efektów realizowanej strategii marketingowej.

 

III. OFERTA FIRMY

 

              Oferta firmy będzie zawierała w pierwszym okresie działalności usługi z zakresu prac brukarskich i remontowo budowlanych. Usługi te będą w sobie zawierały pełny zakres czynności związanych z:

Pracami remontowo – budowlanymi

-         wykonywanie instalacji,

-         roboty ogólnobudowlane,

-         wykonywanie gładzi,

-         malowanie ścian oraz elementów stolarki drewnianej i metalowej,

-         wykonywanie flizów,

-         posadzki z płytek, parkietu i paneli podłogowych,

-         prace montażowe

 

Pracami brukarskimi

-         przygotowaniem terenu pod kostkę brukową

-         ułożenie krawężników

-         ułożenie kostki,

-         prace wykończeniowe i porządkowe.

 

Firma będzie realizowała usługi wykorzystując materiały sprawdzonej jakości oraz dostarczane przez wybranych dostawców. Ceny wszystkich surowców będą wcześniej porównane i negocjowane. W realizacji prac będą uczestniczyli pracownicy posiadający odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i wiedzę. Realizacja działań rozwojowych zakłada rozszerzenie zakresu oferty o usługi ogólnobudowlane.

 

Usługi ogólnobudowlane

-         przygotowanie placów budowy (prace ziemne)

-         wykonanie fundamentów itp.

-         wykonywanie ścian, stropów,

-         wykonywanie i montowanie więźby dachowej,

-         montaż pokryć dachowych,

-         wykonywanie szamb, kanalizacji i melioracji terenu,

-         wykonywanie ogrodzeń.

 

Poszerzenie oferty o ww. usługi będzie wymagało zatrudnienia dodatkowej liczby pracowników (około 4-5 osób) oraz zainwestowania dodatkowych środków. Na inwestycje z tym związane zostaną przeznaczone środki z wypracowanego wcześniej zysku oraz ewentualnie z kredytów bankowych, których poziom musi zostać dostosowany do posiadanego majątku i możliwości spłaty rat.

 

IV. ANALIZA RYNKU

 

              Przedsiębiorstwo będzie działało w branży budowlanej. Rynkiem docelowym będzie rynek usług budowlanych. Bardziej precyzyjny podział pozwala umiejscowić firmę w rynku usług remontowo – budowlanych oraz rynku usług brukarskich. W późniejszym okresie działalności firma rozszerzy swoją działalność na rynek usług ogólnobudowlanych. Prawidłowa segmentacja i umiejscowienie firmy na rynku jest bardzo istotnym elementem analizy ponieważ na tej podstawie dokonujemy oceny konkurencji oraz potencjalnych klientów. Rynek usług budowlanych w szerokim tego słowa znaczeniu, znajduje się w ostatnich latach w fazie wzrostu. W chwili obecnej skutki kryzysu finansowego, a dokładniej mówiąc skutki nieuzasadnionej paniki mogą wywrzeć nieznaczny wpływ na ten rynek, jednak nie powinien być to proces długotrwały, a ożywienie w tej sferze gospodarki powinno powrócić w pełni z początkiem 2010 roku.

              Potencjalnymi klientami firmy będą osoby prywatne oraz firmy.  Osoby prywatne to grupa charakteryzująca się bardzo zróżnicowanym stopniem zamożności i ilością środków możliwych do przeznaczenia na inwestycje,  przez co oferta musi być dopasowana do każdego rodzaju klienta. Drugą grupę stanowią firmy, których udział firm w ogólnej liczbie klientów jest dość niski, jednak wysokość realizowanych inwestycji jest znaczna. Podstawowym wnioskiem jaki można wyciągnąć z analizy potencjalnych klientów jest to, że oferta powinna zawierać w sobie usługi o różnym standardzie, co wynika z dużej złożoności grupy potencjalnych klientów. Stworzenie oferty kompleksowej i skierowanej do wszystkich grup społecznych powinno być główną przewagą firmy w walce z konkurentami.

              Przedsiębiorstwo będzie obejmowało swoim zasięgiem rynek lokalny i w związku z tym głównymi konkurentami będą wszystkie firmy działające na tym terenie i świadczące usługi  brukarskie, remontowo – budowlane, a w przyszłości również ogólnobudowlane. W przyszłości firma planuje rozszerzyć obszar działania na teren co najmniej województwa małopolskiego i śląskiego. Liczba potencjalnych konkurentów znacznie wtedy wzrośnie. Bardzo istotnym jest to, że nie każda firma świadcząca tego samego rodzaju usługi jest naszym konkurentem. Wynika to z faktu, że duża część konkurentów posiada ofertę źle skonstruowaną, a realizowane usługi są na bardzo niskim poziomie.

 

IV. STRATEGIA MARKETINGOWA

 

              Podstawowym nar...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin