Instrukcja obsługo skrzynia biegów QTronic Alfa Romeo 159 PL.pdf

(378 KB) Pobierz
604.31.882PL_159_QT_MY_3ED.pdf
ALFA
159
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA
353239586.017.png 353239586.018.png 353239586.019.png 353239586.020.png 353239586.001.png 353239586.002.png 353239586.003.png
W tym uzupełnieniu opisane są wszyst-
kie główne parametry automatycznej
skrzyni biegów z 6 przełożeniami Q TRO -
NIC znajdującej się w samochodzie.
Odnośnie wszystkich innych informacji sto-
sować się do opisów podanych w In-
strukcji obsługi.
SPIS TREŚCI
LAMPKI SYGNALIZACYJNE
I KOMUNIKATY
Awaria automatycznej skrzyni
biegów .................................. 12
Nadmierna temperatura
oleju automatycznej
skrzyni biegów ....................... 12
Awaria HBB ........................... 12
UŻYWANIE AUTOMATYCZNEJ
SKRZYNI BIEGÓW
Z 6 PRZEŁOŻENIAMI Q TRONIC
Dźwignia wybierania biegów ....
2
Wyświetlacz ...........................
2
Pozycje dźwigni ......................
3
Uruchomienie silnika ...............
5
OBSŁUGA I KONSERWACJA
Wykaz czynności przeglądów
okresowych ........................... 13
Rozgrzewanie silnika
zaraz po uruchomieniu ............ 7
Uruchomienie samochodu ......... 7
Tryb jazdy sekwencyjny ........... 8
Tryb jazdy automatyczny .......... 8
Zatrzymanie samochodu .......... 10
Na postoju ............................. 10
Wyłączenie silnika .................. 10
Wyjęcie klucza elektronicznego
w razie awarii ........................ 11
Sygnalizacja akustyczna .......... 11
Holowanie samochodu ............. 11
System VDC ........................... 12
DANE TECHNICZNE
Kody silników
– wersje nadwozia .................. 13
Przeniesienie napędu ............... 13
Osiągi ................................... 14
Masy .................................... 15
Pojemności ............................ 17
Materiały eksploatacyjne .......... 18
Zużycie paliwa ....................... 19
Emisje CO 2 ............................ 19
1
353239586.004.png 353239586.005.png
UŻYWANIE
AUTOMATYCZNEJ
SKRZYNI BIEGÓW
Z 6 PRZEŁOŻENIAMI
Q TRONIC
Samochód wyposażony jest w auto-
matyczną skrzynię biegów z 6 przeło-
żeniami zarządzaną elektronicznie,
w której zmiana biegów następuje au-
tomatycznie w zależności od chwilo-
wych parametrów używania samocho-
du (prędkości samochodu i pozycji
pedału przyspieszenia).
Możliwe jest wybranie manualnej zmia-
ny biegów w każdym dostępnym przy-
padku dzięki dźwigni wybierania biegów
w pozycji trybu sekwencyjnego.
OSTRZEŻENIE Aby używać prawid-
łowo automatyczną elektroniczną skrzy-
nię biegów z 6 przełożeniami Q TRONIC
niezbędne jest przeczytanie opisu na na-
stępnych stronach aby dowiedzieć się
jakie operacje są właściwe i możliwe do
wykonania.
rys. 1
A0E0393m
rys. 2
A0E0316m
DŹWIGNIA WYBIERANIA
BIEGÓW rys. 1
P = Parkowanie
R = Bieg wsteczny
N = Luz
D = Drive, jazda do przodu automatyczna
+ = Przejście do przełożenia napędu
wyższego w sposób sekwencyjny
= Przejście do przełażenia napędu niż-
szego w sposób sekwencyjny
rys. 3
A0E0360m
WYŚWIETLACZ rys. 2
Na wyświetlaczu wyświetlane są:
tryb jazdy automatyczny z wybra-
nymi biegami ( P , R , N , D ) rys. 2 ;
w trybie jazdy sekwencyjnej włą-
czone manualnie przełożenie wy-
ższe lub niższe, odpowiednio za po-
mocą wskazania numerycznego
rys. 3 .
2
353239586.006.png 353239586.007.png
POZYCJE DŹWIGNI
rys. 4
A0E0317m
Parkowanie (P)
Pozycja P umożliwia zablokowanie me-
chaniczne kół napędowych.
Włączać ją tylko w zatrzymanym sa-
mochodzie i ewentualnie zaciągnąć tak-
że hamulec ręczny.
rys. 6
A0E0463m
Przejście z P do jakiej-
kolwiek pozycji dźwig-
ni wybierania biegów,
przy kluczyku elektronicznym
włożonym do wyłącznika za-
płonu, musi być wykonane przy
naciśniętym pedale hamulca
i naciskaniu na przycisk dźwig-
ni wybierania biegów.
W razie awarii (uszkodzenia, rozłado-
wania akumulatora, itp.) jest możliwe
przesunięcie dźwigni z pozycji P pocią-
gając za dźwigienkę B-rys. 6 umiesz-
czoną pod pokrywą na lewym boku
konsoli. Aby dostać się do dźwigienki
otworzyć pokrywę A , przesuwając ją.
rys. 5
A0E0394m
Jeżeli przewidziano w wyposażeniu,
w trybie jazdy Automatycznej, możliwe
jest wyświetlenie napisu W (Winter)
lub S (Sport) rys. 4 , jeżeli odpowied-
ni tryb jest wymagany za pomocą przy-
cisku SPORT / WINTER umieszczo-
nego na nakładce sterowania skrzynią
biegów rys. 5 .
3
353239586.008.png 353239586.009.png 353239586.010.png
Bieg wsteczny (R)
Przy dźwigni w pozycji R nie jest moż-
liwe uruchomienie silnika.
Aby przesunąć dźwignię
z N, zdjąć nogę z pedału
przyspieszenia i upew-
nić się czy silnik jest ustabilizo-
wany na obrotach biegu jało-
wego.
Luz (N)
Opowiada pozycji luzu w normalnej
skrzyni biegów sterowanej mechanicz-
nie.
Przy dźwigni w pozycji N , możliwe jest
uruchomienie silnika. Wybierać pozycję
N luz w przypadku dłuższego postoju.
Włączyć bieg wsteczny
tylko w zatrzymanym
samochodzie, silniku na
biegu jałowym i zwolnionym
całkowicie pedale przyspie-
szenia.
D
jest swobodne natomiast
aby przejść z N
Drive (jazda do przodu
automatyczna – D)
Używać pozycji D w normalnych wa-
runkach jazdy
R lub
P konieczne jest naciśnięcie przy-
cisku na dźwigni wybierania bie-
gów.
N lub D
można wykonać swo-
bodnie, natomiast aby
przejść z R
P konieczne jest
naciśnięcie przycisku dźwigni
wybierania biegów.
Przesunięcie dźwigni z
P do D (P
D), z N
do (N
D) i z R do D
D) musi być wykonane
wyłącznie w samochodzie za-
trzymanym i silniku na biegu ja-
łowym.
4
Przejście z pozycji N
Przejście z R
(R
353239586.011.png 353239586.012.png 353239586.013.png 353239586.014.png 353239586.015.png 353239586.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin