wracamy do przedszkola.docx

(15 KB) Pobierz

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej w grupie dzieci 4 – 5 letnich na miesiąc wrzesień 2009

Wracamy do przedszkola

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.      Zapoznanie z kącikami tematycznymi w sali. Wspólne urządzanie kącików zabaw.

 

 

2.      Gdzie jest w naszej sali…? – zabawa dydaktyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      „Moja ulubiona zabawa” – rysowanie flamastrami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.      „Jaka to zabawka i gdzie jest jej miejsce?” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

 

5.      Słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje” połączone z zawarciem kontraktu grupowego

 

 

 

 

6.      „Poznajemy kolegów” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.      „Drogi i dróżki” – malowanie farbami plakatowymi na szarym papierze.

 

 

 

 

 

 

8.      „Obrazki z figur geometrycznych” – układanie z gotowych elementów

 

 

 

 

 

 

9.      „Z lewej, z prawej strony” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

 

 

 

10.  Ćwiczenia gimnastyczne wg Sławomira Owczarka, np:

„Stopa za stopą”, „Samolot na piłce”

 

 

·         Kształtowanie nawyku utrzymywania porządku w Sali

 

 

 

·         Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi.

·         Posługiwanie się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni.

·         Doskonalenie analizy słuchowej.

·         Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

 

 

·         Formułowanie spójnych logicznie wypowiedzi poprzez kończenie zdań.

·         Nabywanie umiejętności rozplanowania pracy na całej powierzchni kartki i umiejętnego posługiwania się flamastrami.

 

 

 

·         Doskonalenie syntezy słuchowej.

·         Kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.

 

 

·         Wdrażanie do kulturalnego zwracania się do innych i właściwego używania zwrotów grzecznościowych.

·         Stworzenie kontraktu grupowego dotyczącego zachowania.

 

 

 

·         Nauka poprawnego budowania wypowiedzi wielozdaniowej.

·         Wiązanie opisu słownego z danym dzieckiem.

·         Utrwalanie umiejętności liczenia do pięciu.

·         Doskonalenie spostrzegawczości.

 

 

·         Malowanie różnego rodzaju linii.

·         Wykorzystanie całej powierzchni papieru.

·         Umiejętne posługiwanie się pędzlem.

 

 

 

·         Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.

·         Rozwijanie pomysłowości.

·         Wdrażanie do umiejętnego posługiwania się nożyczkami, ołówkiem, klejem.

 

 

·         Poznawanie określeń dotyczących stron własnego ciała.

·         Uważne poruszanie się w grupie i szybka reakcja na sygnał dźwiękowy.

 

·         Dziecko potrafi tematycznie układać zabawki, szanować je i odkładać po skończonej zabawie

 

 

·         Dziecko potrafi określić położenie przedmiotu wskazanego przez nauczyciela stosując różne określenia miejsca położenia.

 

 

 

 

 

 

·         Dzieci potrafią uzupełnić swoją wypowiedź po rozpoczęciu słów: „Moja ulubiona zabawa to…”, „Nie lubię, gdy…”

 

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi odgadnąć nazwę zabawki z podzielonego na sylaby wyrazu.

 

 

 

·         Dziecko używa zwrotów grzecznościowych i zna zasady poprawnego zachowania.

 

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi opowiedzieć o sobie dokańczając rozpoczęte przez nauczyciela zdania.

·         Dziecko potrafi odgadnąć, kogo opisuje nauczycielka.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi namalować różnego rodzaju linie.

·         Dziecko poprawnie trzyma pędzel w dłoni i odpowiednio nim manewruje.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi zagospodarować powierzchnię całej kartki.

·         Dziecko potrafi wykonać twórczy obrazek za pomocą figur geometrycznych.

 

 

 

·         Dziecko odróżnia strony ciała i potrafi odpowiednio zareagować na dany dźwięk.

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin