wspomnienia z wakacji.docx

(14 KB) Pobierz

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej w grupie dzieci 4 – 5 letnich na miesiąc wrzesień 2009

Wspomnienia z wakacji (14. 09 – 22. 09. 2009)

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.      Kącik pamiątek wakacyjnych

 

 

 

 

 

2.      Wiersz Marii Terlikowskiej „Wakacyjne skarby”

 

 

 

 

3.      „Góry” – rozmowa z wykorzystaniem obrazka

 

 

 

 

 

 

 

4.      „Nad morzem” – ćwiczenia ortofoniczne

 

 

 

5.      „Nad morzem” – rozmowa z wykorzystaniem obrazka

 

 

 

 

 

 

 

6.      Wiersz Danuty Wawiłow „Na plaży” połączone z wykonaniem kompozycji

 

 

 

 

 

 

 

 

7.      „Podwodny świat” – wypowiedzi przy obrazku

 

 

 

 

 

 

8.      Praca plastyczna „Piaskowa mozaika”

 

 

 

 

9.      Wiatraczki

 

 

 

 

 

 

 

10.  Żaglówki – wykonanie prac przestrzennych

 

·         Zapoznanie z właściwościami skarbów wakacyjnych: kształt, wielkość, chropowatość, gładkość

 

 

·         Wdrażanie do skupiania uwagi oraz uważnego słuchania.

 

 

 

·         Wzbogacanie słownictwa.

·         Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania na górskim szlaku.

·         Uświadomienie korzyści z hodowli owiec.

·         Wyjaśnienie pojęcia oscypek.

 

 

·         Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: szu, plusk, wiu, bu, chlap…

 

 

·         Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą.

·         Ćwiczenie spostrzegawczości.

·         Doskonalenie analizy słuchowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

·         Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.

·         Dokładne zapełnienie kartonu cienką warstwą plasteliny.

·         Rozwijanie zdolności planowania i komponowania pracy. Doprowadzanie pracy do końca.

 

 

·         Poznanie zwierząt żyjących w środowisku wodnym.

·         Doskonalenie koordynacji wzrokowo –  ruchowej.

·         Określanie kierunków: w lewo, w prawo

 

 

·         Zapoznanie z nową metodą plastyczną

 

 

 

 

·         Zapoznanie  z metodą wykonania kolorowych wiatraczków.

·         Utrwalenie figury geometrycznej: kwadratu

 

 

Zapoznanie z wykonaniem żaglówki z łupinki orzecha

 

·         Dziecko potrafi opisać znalezione skarby

 

 

 

 

·         Dziecko uważnie słucha wiersza i potrafi odpowiedzieć na pytania do niego.

 

 

·         Dziecko chętnie wypowiada się na temat obrazka.

·         Potrafi wymienić korzyści z hodowli owiec.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi poprawnie wypowiedzieć wyrazy dźwiękonaśladowcze.

 

 

·         Dziecko potrafi wypowiadać się kolejno w grupie, potrafi zauważyć jak najwięcej szczegółów na ilustracji.

 

 

 

 

·         Dziecko chętnie odpowiada na pytania do wiersza.

·         Poprawnie wykonuje pracę plastyczną.

·         Swoją pracę wykonuje do końca.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić kilka nazw zwierząt mieszkających w wodzie

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi nakleić włóczkę po konturze.

·         Dziecko potrafi odpowiednio ozdobić pracę piaskiem.

 

 

·         Dziecko potrafi ozdobić figurę dowolną metodą oraz odpowiednio złożyć kwadrat w wiatraczek

 

 

 

·         Dziecko poprawnie wykonuje swoją pracę.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin