Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej w grupie dzieci 4 – 5 letnich na miesiąc wrzesień 2009
Wspomnienia z wakacji (14. 09 – 22. 09. 2009)
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Kącik pamiątek wakacyjnych
2. Wiersz Marii Terlikowskiej „Wakacyjne skarby”
3. „Góry” – rozmowa z wykorzystaniem obrazka
4. „Nad morzem” – ćwiczenia ortofoniczne
5. „Nad morzem” – rozmowa z wykorzystaniem obrazka
6. Wiersz Danuty Wawiłow „Na plaży” połączone z wykonaniem kompozycji
7. „Podwodny świat” – wypowiedzi przy obrazku
8. Praca plastyczna „Piaskowa mozaika”
9. Wiatraczki
10. Żaglówki – wykonanie prac przestrzennych
· Zapoznanie z właściwościami skarbów wakacyjnych: kształt, wielkość, chropowatość, gładkość
· Wdrażanie do skupiania uwagi oraz uważnego słuchania.
· Wzbogacanie słownictwa.
· Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania na górskim szlaku.
· Uświadomienie korzyści z hodowli owiec.
· Wyjaśnienie pojęcia oscypek.
· Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: szu, plusk, wiu, bu, chlap…
· Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą.
· Ćwiczenie spostrzegawczości.
· Doskonalenie analizy słuchowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
· Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.
· Dokładne zapełnienie kartonu cienką warstwą plasteliny.
· Rozwijanie zdolności planowania i komponowania pracy. Doprowadzanie pracy do końca.
· Poznanie zwierząt żyjących w środowisku wodnym.
· Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
· Określanie kierunków: w lewo, w prawo
· Zapoznanie z nową metodą plastyczną
· Zapoznanie z metodą wykonania kolorowych wiatraczków.
· Utrwalenie figury geometrycznej: kwadratu
Zapoznanie z wykonaniem żaglówki z łupinki orzecha
· Dziecko potrafi opisać znalezione skarby
· Dziecko uważnie słucha wiersza i potrafi odpowiedzieć na pytania do niego.
· Dziecko chętnie wypowiada się na temat obrazka.
· Potrafi wymienić korzyści z hodowli owiec.
· Dziecko potrafi poprawnie wypowiedzieć wyrazy dźwiękonaśladowcze.
· Dziecko potrafi wypowiadać się kolejno w grupie, potrafi zauważyć jak najwięcej szczegółów na ilustracji.
· Dziecko chętnie odpowiada na pytania do wiersza.
· Poprawnie wykonuje pracę plastyczną.
· Swoją pracę wykonuje do końca.
· Dziecko potrafi wymienić kilka nazw zwierząt mieszkających w wodzie
· Dziecko potrafi nakleić włóczkę po konturze.
· Dziecko potrafi odpowiednio ozdobić pracę piaskiem.
· Dziecko potrafi ozdobić figurę dowolną metodą oraz odpowiednio złożyć kwadrat w wiatraczek
· Dziecko poprawnie wykonuje swoją pracę.
annetti36