Zabawy w lesie i na łące.docx

(13 KB) Pobierz

Zabawy w lesie i na łące

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1. słuchanie wiersza  H. Bechlerowej „Może zobaczymy?”

 

 

2. ilustracja rymowanki „Coś w lesie stuka”

 

3. ćwiczenia słuchowe „Odgłosy lasu”

 

 

 

 

4. ćwiczenia dźwiękowo - naśladowcze

 

 

 

5. Zabawa „Prawda - fałsz”

 

 

 

6. leśne zagadki

 

 

 

7. praca plastyczna „Kolorowa łąka”

 

 

 

 

 

 

8. zabawa „Liczymy ule”

 

 

9. ćwiczenia logopedyczne „Kwiaty”

 

 

10. zabawy ruchowe:

„Dzieci w lesie” – z elementem orientacyjno – porządkowym,

„Wiewiórki z dziupli”

 

 

11. zestaw zabaw ruchowych nr XXXV (z wykorzystaniem metody W. Sherborne)

 

12. Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty

 

·         Zapoznanie z nazwami zwierząt z wiersza

 

 

·         Zachęcanie do ilustrowania gestem

 

·         Naśladowanie odgłosów lasu

 

 

 

 

·         Kształtowanie słuchu poprzez naśladownictwo

 

 

 

·         Kształtowanie u dziecka umiejętności łączenia cech i oceniania ich

 

·         Kształtowanie umiejętności łączenia faktów

 

·         Zastosowanie techniki collage w pracach dzieci

 

 

 

 

 

 

·         Utrwalenie przeliczania do 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Wdrażanie dzieci do składania życzeń ,

·         Wprowadzenie w nastrój uroczystości

 

·         Dziecko potrafi odróżnić i poprawnie nazwać zwierzęta z wiersza.

 

·         Dziecko poprawnie wykonuje gesty do rymowanki

 

·         Dziecko potrafi naśladować kilka odgłosów lasu: szum drzew, stukanie dzięcioła, kukanie kukułki, itp.

 

 

·         Dziecko potrafi odróżnić pojęcia wolno, szybko, głośno, cicho.

 

 

·         Dziecko poprawnie ocenia poszczególne zdania

 

 

·         Dziecko potrafi odgadnąć poszczególne zagadki

 

 

·         Dziecko chętnie stosuje różnych przyborów i przedmiotów plastycznych: kredki, plastelina, mazaki, bibułka, itp.

 

 

·         Dziecko poprawnie dodaje i odejmuje ule.

 

·         Dziecko potrafi wykonać opisywane przez nauczyciela ruchy ciała

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenki i wyrecytować wierszyki przed publicznością

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin