pytania.doc

(24 KB) Pobierz
Pytania egzaminacyjne z teorii komunikowania masowego

Pytania egzaminacyjne z teorii komunikowania masowego

I rok MDSD

 

1.       Komunikowanie: Istota, typy

2.       Środki komunikowania (media): ogólna charakterystyka

3.       Znaki i kody: ogólna charakterystyka

4.       Co to jest dyskurs

5.       Ogólny model komunikowania

6.       Kryteria oceny ważności aktu komunikowania

7.       Kompetencja komunikacyjna: elementy składowe

8.       Kompetencja ograniczona i rozbudowana: cechy różnicujące

9.       Cechy kobiecego i męskiego stylu komunikowania

10.   Typy instytucji nadawczych (mechanizmy regulacji, orientacja nadawcy)

11.   Cechy instytucji nadawczych: ogólna charakterystyka

12.   Przekazy masowe: ogólna charakterystyka

13.   Typy zbiorowości odbiorczych

14.   Psychologiczne i społeczne aspekty relacji przekaz – odbiorca

15.   Czynniki determinujące rozwój mediów masowych

16.   Cykl rozwojowy komunikowania masowego: stadia elitarne i masowe

17.   Cykl rozwojowy komunikowania masowego: stadia specjalizacji i multimedialne

18.   Funkcje komunikowania masowego: najważniejsze typologie

19.   Rola i zadania mediów masowych w warunkach demokracji liberalnej

20.   Media masowe jako instrument marketingu politycznego

21.   Relacjonowanie kampanii wyborczych przez media

22.   Media masowe w sytuacjach kryzysowych: ogólna charakterystyka

23.   Komunikowanie masowe w gospodarce rynkowej: podstawowe zależności

24.   Rynek mediów masowych: struktura własności, charakter oferty

25.   Funkcjonowanie rynku mediów masowych: ogólna charakterystyka

26.   Reklama jako forma komunikowania

27.   Doktryny medialne: doktryna autorytarna

28.   Doktryny medialne: doktryna liberalne

29.   Doktryny medialne: doktryna odpowiedzialności społecznej

30.   Media masowe a stosunki władzy: teoria hegemonii

31.   Koncepcja służby publicznej (misji społecznej) mediów publicznych

32.   Uwarunkowania działalności instytucji nadawczej: ogólna charakterystyka

33.   Cele polityki informacyjnej mediów masowych: ogólna charakterystyka

34.   Kryteria selekcji informacji: czynniki określające wartość informacji

35.   Organizacja pracy redakcyjnej

36.   Kategorie znaków

37.   Kategorie znaczeń

38.   Konstruowanie przekazów masowych: ogólna charakterystyka

39.   Wyznaczniki realizmu świata przedstawionego w mediach masowych

40.   Przekazy masowe jako nośniki znaczeń mitycznych: ogólna charakterystyka

41.   Obiektywizm jako element dziennikarskiego dyskursu

42.   Konstrukcja dziennikarskich informacji

43.   Informacja dziennikarska jako formuła mityczna

44.   Świat przedstawiony w mediach: stereotypy płciowe i struktura społeczna

45.   Dwustopniowy przepływ informacji i idei

46.   Dyfuzja informacji

47.   Zjawisko „spirali milczenia”: ogólna charakterystyka

48.   Aktywność odbiorcza (dekodowanie przekazów): ogólna charakterystyka

49.   Podejście użytkowania i korzyści: ogólna charakterystyka

50.   Recepcja mediów i przekazów masowych: ogólna charakterystyka

51.   Efekty mediów masowych: ustalanie porządku spraw

52.   Efekty mediów masowych: społeczne uczenie się agresji

  1. Efekty mediów masowych: kultywowanie głównego nurtu kultury
...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin