Autor 2.0.pdf

(1907 KB) Pobierz
380700378 UNPDF
Ten darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
© Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Aleksander Sowa
rok 2010
Data: 3.11.2010
Tytuł: Autor 2.0 – fragment utworu
Autor: Aleksander Sowa
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Korekta: Magda Wasilewska
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-
szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
Wstęp . ....................................................................................5
. .......................................................57
Własne wydawnictwo . ...........................................................65
Self-publishing . .....................................................................77
Konkursy literackie . ..............................................................87
Indies — pisarstwo niezależne . ............................................95
Hiperpublikacja . ..................................................................101
Agent literacki . ....................................................................107
Paragrafy . ...........................................................................113
Pod pseudonimem . .............................................................133
Pisarz czy grafoman . ..........................................................137
Lista wydawnictw . ...............................................................141
Część druga: Jak zarobić na (własnej)
książce?
Parę słów na początek . .......................................................151
Honoraria autorskie . ...........................................................155
Kontrola sprzedaży . ............................................................159
Generowanie zysków na
papierze
Co publikują wydawcy? . ........................................................13
Mein Kampf . .........................................................................21
Jak powstaje książka? . .........................................................33
Wytnij swojej książce numer . ................................................37
Przygotowanie manuskryptu . ................................................41
Dziękujemy, nie skorzystamy . ...............................................47
Drogi do publikacji . ...............................................................53
Małżeństwo z
wydawcą
. .....................................165
Programy partnerskie . .........................................................171
Sprzedaż praw autorskich . ..................................................177
Promocja swojej publikacji . .................................................185
 
 
Strona internetowa . .........................................................186
Artykuły . ..........................................................................190
Udostępnianie darmowych fragmentów . .........................196
Fora internetowe . ............................................................197
Serwisy społecznościowe . ...............................................198
Patronat medialny . ..........................................................199
Konkursy . ........................................................................200
Kontakt z
.....................................................201
Wieczory i
spotkania autorskie
. .......................................202
..............................................................205
Sprzedaż i
. .......................................................213
Quo vadis? . ........................................................................223
Bibliografia . .........................................................................229
Aneks . .................................................................................231
dystrybucja
Krytyka i
Aleksander Sowa :: Autor 2.0 :: kliknij po więcej
Wstęp
Przed użyciem informacji tutaj zawartych nie trzeba czytać ulotki,
ale warto przeczytać wstęp. Jeśli wystąpią objawy niepożądane,
można skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Albo z autorem,
chociaż pewnie będzie zajęty pisaniem następnego tekstu.
Wydanie własnej książki, a jej napisanie, to dwie różne sprawy.
Publikacja swojej książki i zarobienie na niej — także. Od tego
chciałbym zacząć. Dlatego już na samym początku daję jasno do
zrozumienia, że nie znajdziesz tutaj rad dla początkujących pisarzy
w przedmiocie trzymania pióra. Otrzymasz za to garść informacji
o tym, co robić, przelawszy już cały atrament z owego pióra, tak
ochoczo przez autora-narratora w charakterze metafory przed chwilą
użytego.
Pisać o tym, jak pisać, chyba nie powinienem. Zbyt dużo jeszcze
muszę się nauczyć, by móc to robić. Przynajmniej taką mam
świadomość. Może kiedyś w szaleńczym ataku aroganckiej
pewności siebie zdecyduję się porwać z motyką na słońce. Ale
jeszcze nie teraz. Dziś zająłem się czymś zupełnie innym. Pisaniem
o wydawaniu i zarabianiu na tym.
W wirtualnym świecie, świecie web 2.0, nieporównywalnie więcej
ludzi niż kiedyś chciałoby wydać to, co napisali, co stworzyli.
Najpotężniejsze medium świata, jakie kiedykolwiek powstało —
internet, znakomicie ułatwia sprawę. Dzięki niemu nie tylko można
zasięgnąć informacji o tym, jak to zrobić, ale też sprawdzić, jak to
zostało przez innego autora już kiedyś zrobione. Wreszcie internet
może się stać zarówno wydawcą, jak i kanałem dystrybucji dzieła,
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin