Oko w oko z Adobe Photoshop CS2.pdf

(4186 KB) Pobierz
Oko w oko z Adobe Photoshop CS2
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Oko w oko z Adobe
SPIS TREŒCI
Photoshop CS2
KATALOG KSI¥¯EK
Deke McClelland
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 83-246-0244-5
Format: B5, stron: 464
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Photoshop CS 2 to kolejna wersja doskona³ego programu graficznego ciesz¹cego siê
zas³u¿on¹ popularnoœci¹ wœród grafików, projektantów i poligrafów. Za pomoc¹
Photoshopa mo¿na wykonaæ niemal wszystko, co jest zwi¹zane z obróbk¹ obrazów
i przygotowaniem ich do druku lub publikacji w internecie. W nowej wersji Photoshopa
dopracowano i tak doskona³e ju¿ narzêdzia oraz dodano kilka nowych.
Ogrom mo¿liwoœci aplikacji mo¿e przyt³aczaæ pocz¹tkuj¹cych u¿ytkowników.
Dla nich doskona³¹ pomoc¹ mo¿e okazaæ siê odpowiednio przygotowany kurs.
„Oko w oko z Adobe Photoshop CS 2” to taki w³aœnie kurs. Autor Deke McClelland
wykorzysta³ swoje doœwiadczenie i przygotowa³ 12 lekcji, w których poznasz wszystkie
najistotniejsze funkcje Photoshopa CS 2. Wykonuj¹c zawarte w ksi¹¿ce przyk³ady,
przekonasz siê, ¿e obróbka grafiki i cyfrowych fotografii jest ³atwiejsza, ni¿ mo¿na siê
tego spodziewaæ. W kolejnych lekcjach opanujesz podstawy obs³ugi programu
i korzystania z jego narzêdzi, stopniowo przechodz¹c do coraz bardziej
zaawansowanych zagadnieñ. Ka¿d¹ lekcjê wykonasz we w³asnym tempie, ilustracje
i materia³y z CD-ROM-u u³atwi¹ Ci przyswojenie materia³u, a test znajduj¹cy siê na
koñcu ka¿dej z lekcji pomo¿e Ci utrwaliæ poznane wiadomoœci.
Interfejs u¿ytkownika
Zarz¹dzanie plikami za pomoc¹ programu Bridge
Korekcja jasnoœci i kolorystyki obrazu
Narzêdzia zaznaczania
Kadrowanie i skalowanie obrazu
Retusz i edycja grafiki
Tworzenie i stosowanie masek
Wyostrzanie i rozmywanie
Korzystanie z warstw
Style i efekty warstw
Przygotowanie do druku i drukowanie
Zostañ profesjonalist¹, ucz¹c siê od najlepszych
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
91992138.035.png 91992138.036.png 91992138.037.png 91992138.038.png
SPIS TREŚCI
Przedmowa Oko w oko, czyli „jak to działa?”
IX
Lekcja 1. O otwieraniu obrazków i zarządzaniu plikami
3
Czym jest Photoshop?
4
Otwieranie obrazu
5
Zarządzanie obrazkami
11
Zastosowanie metadanych
20
Wsadowa zmiana nazw
27
Drukowanie miniatur
30
Lekcja 2. O światłach, półcieniach i cieniach
37
Jaskrawość i kontrast
38
Korekcja poziomu jaskrawości
46
Niwelowanie efektów lampy błyskowej i tylnego oświetlenia
64
Lekcja 3. O równowadze kolorów
71
Czym jest barwa i nasycenie?
72
Korygujemy przebarwienia fotografii
74
Barwa i odcień
82
Kolorowanie obrazu w skali szarości
85
Korygowanie zdjęć w formacie Camera Raw
92
Lekcja 4. O zaznaczaniu
113
Wyodrębnianie fragmentu zdjęcia
114
Zaznaczanie kolorowych obszarów za pomocą różdżki
116
Narzędzia do tworzenia zaznaczeń o geometrycznych kształtach
125
Zaznaczanie nieregularnych kształtów
134
Kreślenie precyzyjnych linii krzywych
146
V
91992138.001.png 91992138.002.png 91992138.003.png 91992138.004.png 91992138.005.png 91992138.006.png 91992138.007.png 91992138.008.png 91992138.009.png
Lekcja 5. O kadrowaniu, prostowaniu i skalowaniu
157
Przekształcenia całego obrazu
158
Kolejność czynności
159
Automatyczne kadrowanie i prostowanie
160
Prostowanie przekrzywionej fotografii
163
Posługiwanie się narzędziem Crop (Kadrowanie)
169
Skalowanie obrazu
176
Lekcja 6. O malowaniu, edycji i uzdrawianiu
185
Mistrzowska ósemka i jeszcze trzy
186
Trzy sposoby edytowania obrazu
187
Kolorowanie zeskanowanego rysunku
189
Wypełnianie i teksturowanie
200
Przyciemnianie, rozjaśnianie, gąbka i smużenie
211
Uzdrawianie i łatanie
225
Lekcja 7. O tworzeniu i zastosowaniu masek
241
Spójrzmy na świat oczami Photoshopa
241
Polecenie Color Range
244
Poprawianie zaznaczenia w trybie Quick Mask
252
Wydzielanie obiektu z tła zdjęcia
263
Tworzenie maski od zera
272
Maska wkracza do akcji
282
Lekcja 8. Ostrość i ltry obrazu
291
Ostrość jest iluzją
292
Wyostrzanie obrazu
293
Filtr Vanishing Point (Punkt zbiegu)
307
Swobodne zniekształcanie obrazka
322
Lekcja 9. O kompozycjach wielowarstwowych
333
Zalety i wady warstw
334
W jaki sposób zarządzać warstwami?
336
Układanie i edycja warstw
337
Importowanie, przekształcanie i deformowanie warstw
346
Maski, odcinanie i zaawansowane opcje mieszania warstw
363
Kompozycje warstw
377
VI Spis treści
91992138.010.png 91992138.011.png 91992138.012.png 91992138.013.png 91992138.014.png 91992138.015.png 91992138.016.png 91992138.017.png
Lekcja 10. O napisach i kształtach
387
Wektorowy duet
388
Tworzenie i formatowanie napisów
390
Rysowanie i edycja kształtów
410
Wyginanie i deformowanie tekstu
423
Lekcja 11. O stylach i efektach warstw
435
Cudowny świat dynamicznych efektów graficznych
436
Efekty warstw a warstwy korekcyjne
439
Dodawanie efektów warstw
440
Kontury i poświaty
448
Naśladowanie odbić za pomocą stylu Bevel and Emboss
(Faza i płaskorzeźba)
454
Rozwiązywanie problemów z efektami warstw
462
Tworzenie i konfigurowanie warstw korekcyjnych
471
Obiekty inteligentne
485
Lekcja 12. O drukowaniu i plikach wyjściowych
497
Drukowanie w domu, a masowe powielanie
na maszynach drukarskich
498
Przestrzenie RGB i CMYK
499
Drukowanie na drukarce atramentowej
501
Przygotowanie materiału CMYK dla drukarni
513
Drukowanie kilku obrazków na jednym arkuszu
525
Skorowidz
535
Spis treści
VII
91992138.018.png 91992138.019.png 91992138.020.png 91992138.021.png 91992138.022.png 91992138.023.png 91992138.024.png 91992138.025.png
O ŚWIATŁACH,
PÓŁCIENIACH I CIENIACH
jest obrazkowym Szewcem Dratewką. Jego
podstawowym zadaniem jest przywracanie do stanu używalności sta-
rych, znoszonych fotografii, z ich cyfrowymi odpowiednikami wygnie-
cionych nosków i znoszonych podeszew. Podobnie jak z butami, tak
i tutaj — nie każde zdjęcie można naprawić; niektóre są nieodwracalnie
uszkodzone już w momencie opuszczenia fabryki. Większość zdjęć ma
w sobie jednak więcej życia, niż mógłbyś się spodziewać. I jeśli kto-
kolwiek może to życie z nich wydobyć, to jesteś to właśnie Ty i Twój
niezawodny pomocnik — Photoshop (rysunek 2.1) .
Nieco dalej poznasz różne sposoby poprawienia wyglądu fotografii,
stosowane w takiej kolejności, w jakiej dadzą one najlepszy możliwy efekt .
Proszę wybaczyć nadmiar kursywy, ale chciałem podkreślić tę bardzo
istotną część zdania. Oprócz informacji, które pozwolą Ci maksy-
malnie wykorzystać poten-
cjał poszczególnych narzędzi
Photoshopa, zajmę się też bo-
wiem jeszcze jedną, nieczęsto
poruszaną kwestią — w jakiej
sytuacji i kolejności powinno
używać się odpowiednich na-
rzędzi. Każda zmiana nakła-
da się na poprzednią, dlatego
kolejność poszczególnych
operacji może mieć kluczowe
znaczenie.
W tej lekcji poznasz narzędzia
do korekcji jaskrawości i kon-
trastu obrazu. W następnej zaj-
miemy się kolorami. W kolej-
nych nauczysz się prostować,
kadrować, wyostrzać i kory-
gować obrazy na wiele innych
sposobów. Jeśli poddasz foto-
grafię opisywanym zabiegom
w kolejności sugerowanej
podczas następnych lekcji, to
przyrzekam, że efekt końcowy
wypadnie najlepiej, jak to moż-
liwe. Słowo zawodowca.
Zdjęcie buta przed retuszem
Ta sama fotograa, po korekcji barw w Photoshopie
(w sumie, szewc by mu nie zaszkodził…)
Rysunek 2.1.
37
PHOTOSHOP
91992138.026.png 91992138.027.png 91992138.028.png 91992138.029.png 91992138.030.png 91992138.031.png 91992138.032.png 91992138.033.png 91992138.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin