Obraz123_Opis.doc

(89 KB) Pobierz
<HTML><HEAD>

// Obraz1

// 3 zbiorniki + 3 zawory + stan pompy

// demonstracja kontrolek do pobierania danych z PLC

======================================

 

<HTML><HEAD>                                                                                                                // HTML - przepisać

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">                            // jw.

<script type="text/javascript" src="/applets/cp343.js" language="JavaScript1.5"></script>     // jw.

<style type="text/css"> <!--                                                                                                  // jw.

  @import url("main.css");                                                                                                  // jw.

--> </style>                                                                                                                // jw.

<TITLE>Demo wizualizacji dla modułu SIEMENS CP343-1</TITLE>                                          //  do ew. korekty, dowolny nagłówek

</HEAD>                                                                                                                              // jw.

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">                                                                                    // jw.

<center>                                                                                                                              // jw.

<script type="text/javascript" language="JavaScript1.5">                                                        // jw.

 

 

   var Obraz1 = new Obraz(700,410,"","img/wizualizacja.png")    // wywołanie klasy Obraz

 

   var Obraz1 = new Obraz(700                                              // rozmiar X

                                              ,410,                                               // rozmiar Y

                                                  "",                                               // typ linii + kolor (style CSS, np. „1px solid red”) 

                                              "img/wizualizacja.png")                   // gragika która będzie stanowić tło

 

 

     Obraz1.zwloka_komunikacji = 500                    // własność klasy, co ile z kolejki podstawiana jest nowa kontrolka do apletu Get

    Obraz1.ip = "82.115.86.93:80"                           // własność klasy,   IP CP : nr portu, domyślnie jest to port 80       

 

//===================

// Kontrolki dla zbiornika 1

//==============

 

     // Kontrolka, pasek prostokątny, który zmienia wypełnienie (tu: bargraf w zbiorniku)

    //  Wywołanie nowej instancji kontrolki KPoziomZB z klasy Obraz,

    // wypełnienie podajemy w zakresie 0…100%

   

    var zbiornik1 = new Obraz1.KPoziomZb("zbiornik1",                           // nazwa nowej instancji kontrolki

                                                            "blue",                                        // kolor wypełnienia (kolory wg stylów CSS)

                                                            0,                                                 //  wartość początkowa wypełnienia

                                                           1)                                            //  mnożnik do skalowania wypełnienia

   zbiornik1.ustaw_pozycje(100,70,46,100)                                                   //  lokalizacja (x,y) na ekranie, szerokość + wysokość grafiki

 

   //zbiornik1.ustaw_any_pointer(new Obraz1.AnyPointer("BYTE",1,"M",0,0,0))      //  parametryzacja adresu bezwzględnego[1]

 

 

//   Składnia wskaźnika ANY : (VarType, VarCNT, VarArea, VarSubarea, Offset, VarBitOffset)[2]

//   Vartype :               BYTE, BOOL, WORD

//   VarCNT :               w naszym przypadku zawsze „1”   i inne wg [1]

//   VarArea :               I, Q, M, DB

//  VarSubarea :               obszary w Vararea, nr bazy DB

//  Offset :               przesunięcie od zera, np. dla DB5.DBB10 wartość =„10”

//  VarBitOffset :              w przypadku adresacji bitu: przesunięcie bitu w bajcie

 

 

   zbiornik1.ustaw_symbol("PoziomZ1(0/2)")                                                             // adres symboliczny zmiennej w PLC

   Obraz1.dodaj_kontrolke(zbiornik1)                                                                         // dodanie kontrolki do kolejki apletu Get

 

  

   // Kontrolka, pole wyświetlające wartość analogową z opisami     (tu: pole liczbowe z poziomem )

   // Wywołanie nowej instancji kontrolki KDisplayAn z klasy Obraz

 

   var zbiornik_wartosc1 = new Obraz1.KDisplayAn("zbiornik_wartosc1",    // nazwa nowej instancji kontrolki

                                                                      "1px solid red",                   //  typ linii (style CSS) 

                                                                      "white",                                 //  kolor tła

                                                                      "center",                       //  wyśrodkowanie – Left, Right, center

                                                                      "9px",                                 //  wielkość czcionki

                                                                      "- - -",                           //  wartość początkowa

                                                                        "<b>Poziom Z1<br>",   //  napis przed wartością

                                                                      "[%]",                                 // Jednostka po wartości             

                                                                      1)                                 // mnożnik (jw.)

   zbiornik_wartosc1.ustaw_pozycje(50,100,50,40)                                                                      // jw.

   //zbiornik_wartosc1.ustaw_any_pointer(new Obraz1.AnyPointer("BYTE",1,"M",0,0,0))       // jw.

   zbiornik_wartosc1.ustaw_symbol("PoziomZ1(0/2)")                                                        // jw.

   Obraz1.dodaj_kontrolke(zbiornik_wartosc1)                                                                      // jw.

 

 

    // Kontrolka, pobiera wartość zmiennej cyfrowej, na podstawie wartości wyświetla jedną z dwóch grafik

    // (tu: animacja zaworu pod zbiornikiem)

 

   var zawor1 = new Obraz1.KCzytajBitGr("zawor1",                                   // nazwa nowej instancji kontrolki

                                                          "img/zawor_c.png",                    // grafika dla stanu False

                                                          "img/zawor_z.png",                  // grafika dla stanu True

                                                          0)                                              // wartość początkowa dla kontrolki

   zawor1.ustaw_pozycje(81,239)                                                            // lokalizacja (x,y) na ekranie

   zawor1.ustaw_any_pointer(new Obraz1.AnyPointer("BOOL",1,"DB",5,60,0))    // jw.

  Obraz1.dodaj_kontrolke(zawor1)                                                                      // jw.

 

// Kontrolka, pobiera wartość zmiennej cyfrowej, na jej podstawie wyświetla pierwszy lub drugi ciąg znaków

// (tu: opis tekstowy stanu zaworu)

 

   var zawor_wartosc1 = new Obraz1.KCzytajBitTx("zawor_wartosc1",                            // nazwa nowej instancji kontrolki

                                                        "1px solid red", "white", "center", "9px", // parametry ramki, tła, czcionki, wyrównanie (jw.)

                                                        "<b>Zamknięty", "<b>Otwarty",              // tekst dla wartości False/True

                                                          0)                                                        // wartość początkowa dla kontrolki

   zawor_wartosc1.ustaw_pozycje(130,239,60,40)                                                        // jw.

   zawor_wartosc1.ustaw_any_pointer(new Obraz1.AnyPointer("BOOL",1,"DB",5,60,0))   // jw.

   Obraz1.dodaj_kontrolke(zawor_wartosc1)                                                                    // jw.

 

 

//=======================

//Taki sam zwstaw kontrolek dla zb 2 i 3

//=======================

 

 

 

// Kontrolka, w określonym miejscu na ekranie wyświetla grafikę

// nie posiada odwołania do zmiennych PLC

// (tu: pozycjonowanie grafiki pompy 2)

 

   var statyczna = new Obraz1.KWstawGr("img/pompa_b.png")      // wywołanie nowej instancji kontrolki +

                                                                                            // wskazanie lokalizacji grafiki do pobrania

   statyczna.ustaw_pozycje(588,304)                                               // docelowa pozycja grafiki

   Obraz1.dodaj_kontrolke(statyczna)                                              //  aktywacja instancji

 

 

   Obraz1.uruchom()                                                               // Instancja klasy obraz została zparametryzowana

                                                                                          //  tutaj następuje jej uruchomienie

 

</script>                                                        // HTML – przepisać

</center>                                                        // jw.

 

</BODY>                                                        // jw.

</HTML>

 

 

// Obraz2

// ustawienie wartości zmiennej analogowej oraz cyfrowej

// demonstracja kontrolek do zapisywania, ustawiania zmiennych w PLC

======================================

 

<HTML><HEAD>                                                                                                                              // HTML - przepisać

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">                                          // jw.

<script type="text/javascript" src="/applets/cp343.js" language="JavaScript1.5"></script>                            // jw.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin