Pudełko postaw.pdf

(65 KB) Pobierz
Pudełko postaw
GALERIA TOLERANCJI
Pudełko postaw
Ćwiczenieprzydatneszczególniepodczaswarsztatówdotyczących
OGìLNY OPIS
spraw „wraŜliwych” np.. kwestii związanych z dyskryminacją.
Ma na celu zwiększenie poczucia bezpieczeństwa uczestników,
ułatwienieotwarcianaproblematykęszkolenia.
CELE
- Otwarcienaproblem
- Przełamanielodów
- Pozbyciesięobawwprzypadkutreningów„wraŜliwych”
- Zebranieobawprzediewaluacjaposzkoleniu
MATERIAýY
kartoniklubpudełkozzamknięciem,
karteczkiicośdopisania
(wariantowo–koperty)
CZAS
TRWANIA
dla grupy około 1214 osób – ok. 45 min. łącznie – procedury
wstępnejiewaluacji
LICZBA OU
do35osób
1. Przy wejściu do sali szkoleniowej stawiamy pudełko. Prosimy
uczestników/czki, Ŝeby zostawili/ły tam swoje przekonania
i postawy w stosunku do tematów, o których będziemy
rozmawiaćpodczaswarsztatów.Zapewniamy,Ŝepostawybędą
tam bezpieczne i nienaruszone, a przy wyjściu kaŜdy/a
uczestnik/czkamoŜewziąćjezesobązpowrotem.
PROCEDURA
2. Rozdajemy OU kartki i długopisy i dajemy chwilę na
zastanowienie. Następnie prosimy o spisanie swoich obaw
i przekonań (anonimowo) dotyczących tematu szkolenia, a
następniewrzuceniekartekdopudełka.
3. Po szkoleniu wyjmujemy kartki i odczytujemykolejne obawy,
aOU,któranapisałakarteczkę,zgłaszasięimówiczykartkę
(postawę,obawę)zostawianasali,czyzabierazpowrotemze
sobą.
1
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
36858309.003.png 36858309.004.png 36858309.005.png
GALERIA TOLERANCJI
4. OUmusząbyćuprzedzone,Ŝekartkizostanąpodkonieczajęć
odczytane.
5. PodczasodczytywaniamoŜesięzdarzyć,Ŝeniktsięniezgłosi
jako autor/ka kartki – nie dopytujemy wtedy dalej, ale
odkładamykartkębezkomentarzazpowrotemdopudełka.
1. Po wprowadzeniu do tematyki szkolenia i przedstawieniu
programu, dajemy kaŜdemu/ej uczestnikowi/uczestniczce
kopertęipustąkartkę.
2. Prosimy o zapisanie swoich refleksji i obaw związanych
z tematem, włoŜeniu kartki do koperty, zaklejeniu jej
i podpisanie (ewent. oznaczenie, w jakiś charakterystyczny
sposób).
3. Mówimy,Ŝewtensymbolicznysposóbpozbylisięswoichlęków
WARIANTY
iobawzwiązanychztematem,podkreślając,Ŝepozwolitonam
na większą otwartość na tematykę zajęć oraz opinie innych
uczestników/uczestniczek.
4. Dobrze, jeśli trener/ka takŜe uczestniczą w tym rytuale,
podkreślającswojąotwartośćnaopinieipoglądyinnych.
5. Po zakończeniu szkolenia, podczas ewaluacji,
uczestnicy/uczestniczki otrzymują swoje koperty z powrotem
i mogą (lecz nie muszą) podzielić się swoimi refleksjami
–Czyicosięwnichzmieniło?Czyzabierająswojepostawydo
domu,czyzostawiająjewkoszu?Jaksięztymczują?
UWAGI
Oprac.AnnaKamińska
2
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
36858309.006.png 36858309.001.png 36858309.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin