KJS-RC.pdf
(
159 KB
)
Pobierz
Reg_KJS_zal
1
REGULAMIN
Rozgrywek KJS-Rallycrossu KJS-RC
I. Przepisy ogólne
1. Definicja
1.1. Rozgrywki KJS-Rallycrossu zwany dalej KJS-RC s
imprez
popularn
rozgrywan
na pojazdach typu Szayowóz o charakterze otwartym dla
kierowców nie posiadaj
cych licencji sportu samochodowego.
1.1. Impreza odbywaj
si
zgodnie z MKS, Regulaminem Rozgrywek KJS-RC,
Regulaminem Uzupełniaj
cym ka
dorazowo zatwierdzanym przez OKS ZO
PZM.
2. Warunki okre
laj
ce imprez
jako KJS-RC
Wszystkie próby musz
by
zlokalizowane na terenach wył
czonych z ruchu
publicznego (parkingi, tereny prywatne, itp.). Nawierzchnia toru powinna by
równa,. Długo
okr
enia od 250 do 1200 m, długo
próby nie mo
e
przekroczy
6000m. Szeroko
toru od 8 do 11 m. Start mo
e by
zlokalizowany w kieszeni startowej.
Pomiar czasu na próbach dokonywany jest z dokładno
ci
do 0,01 sekundy.
Przed rozpocz
ciem KJS-RC organizator dokonuje sprawdzenia przygotowania
trasy i prób. Wymagane s
punkty sygnalizacyjne na linii start i mety oraz w
cz
ciach niewidocznych toru. Kod flagowy wg przepisów MPRC. Na terenie
imprezy (poza torem) w parku maszyn , na drogach dojazdowych i zjazdowych
max pr
dko
mo
e wynosi
20 km/godz.
3. Pojazdy dopuszczone do udziału w KJS-RC i klasyfikacja.
Do zawodów KJS-RC dopuszcza si
:
Pojazdy o konstrukcji rurowej wg. Regulaminu Sprz
tu.
3.1. Klas
stanowi minimum 6 pojazdów.
3.2. Brak pełnej klasy powoduje odwołanie imprezy.
3.3. Zwyci
zca w danej rundzie otrzymuje punkty w ilo
ci równej ilo
ci
zawodników uprawnionych do startu po BK ( lista startowa). Pozostali
otrzymuj
po 1 punkcie mniej za ka
de miejsce.
4. Zgłoszenia i ich forma.
4.1. Zgłoszenia załóg winny by
składane u organizatora KJS-RC w formie
pisemnej na wła
ciwych formularzach ( zał
cznik nr l , 2 i 3) i podpisane przez
uczestnika oraz opiekuna je
eli uczestnik jest niepełnoletni.
4.2. Termin zgłosze
i wysoko
wpisowego okre
la organizator w
Regulaminie Uzupełniaj
cym imprezy.
4.3. Zwrot wpisowego mo
e nast
pi
w przypadku odwołania KJS-RC lub w
przypadku nie przyj
cia zgłoszenia.
4.4. Organizator KJS-RC ma prawo nie przyj
cia zgłoszenia bez podania
przyczyny.
2
4.5 Aby uzyska
upowa
nienie do uczestnictwa w KJS-RC Kandydat musi
uko
czy
szkolenie z wynikiem pozytywnym.
5. Załoga.
5.1. Załog
stanowi kierowca, który uko
czył 15 lat
6. Obowi
zki uczestników.
Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS-RC. Uczestnik zobowi
zuje si
do całkowitego podporz
dkowania przepisom niniejszego regulaminu i
regulaminu uzupełniaj
cego oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez
władze imprezy zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu.
Kierowca odpowiada za mechaników i osoby towarzysz
ce.
Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS-RC, ka
dy
uczestnik zobowi
zany jest do:
-
obecno
ci na odprawie uczestników i odbycia szkolenia w zakresie
sygnalizacji flagami.
-
zgłoszenia si
do BK;
Uczestnik we własnym zakresie powinien umie
ci
z przodu i boku pojazdu
numery startowe dostarczone przez organizatora.
6.1 Uczestnik musi zgłosi
si
do Biura Imprezy w celu okazania
ubezpieczenia NNW, ksi
ki samochodu sportowego, zgłoszenia. Odebra
:
regulamin uzupełniaj
cy, komunikaty, Kart
BK, numery startowe.
7. Badanie Kontrolne (BK) i oznakowanie pojazdów bior
cych udział w
KJS-RC.
7.1. Zgłoszone do KJS-RC pojazdy musz
by
przedstawione do BK -1 w
miejscu i czasie podanym przez organizatora wraz z Kart
badania
kontrolnego( zał
cznik 3) Badanie odbywa si
bez obecno
ci osób
postronnych. Z pojazdem na BK-1 musi stawi
si
uczestnik wraz z jednym
mechanikiem.
7.2 Spó
nienie na BK -1 powy
ej 10 minut powoduje nie dopuszczenie
kierowcy do imprezy.
7.3. Pojazd nie spełniaj
cy wymogów regulaminu KJS-RC nie zostanie
dopuszczony do startu w KJS-RC.
7.4 Pojazd musi by
sprawny technicznie i gotowy do startu, a kierowca
zobowi
zany jest przedstawi
wszystkie dokumenty uprawniaj
ce go do
udziału w imprezie (karta BK, ksi
ka samochodu sportowego)
7.5 Po badaniu BK-1 pojazd zostanie oznakowany symbolem BK.
7.6 Pojazd musi odpowiada
przepisom technicznym i bezpiecze
stwa w
ka
dym momencie trwania imprezy tzn. od BK-1 do otwarcia parku
zamkni
tego.
7.7 W przypadku kontroli pojazdu z urz
du lub protestu na kierowcy ci
y
obowi
zek niezwłocznego okazania
danej cz
ci , zespołu. W czasie
rozbierania zespołów wszystkie cz
ci podlegaj
kontroli. Nie poddanie
pojazdu lub cz
ci do sprawdzenia – powoduje wykluczenie kierowcy z
imprezy za odst
pstwo techniczne.
7.8. Pojazd musi by
czysty zarówno na zewn
trz jak i wewn
trz.
3
8. Przebieg imprezy.
8.1 Bezpiecze
stwo kierowcy:
Ka
dy kierowca w czasie imprezy musi
- mie
zało
ony kask kartingowy lub samochodowy, oraz u
ywa
osłon
oczu
- posiada
r
kawiczki kartingowe lub samochodowe
- buty pełne (powy
ej kostki)sznurowane lub zapinane.
- kombinezon – kartingowy (homologacja CIK)
- samochodowy (homologacja FIA)
- w roku 2009 kombinezony mog
by
z utracon
homologacj
.
- by
wła
ciwie przypi
ty w fotelu za pomoc
4 punktowych pasów
bezpiecze
stwa o szeroko
ci min 3 cale i posiadaj
cych klamr
obrotow
.
Wyposa
enie osobiste musi by
sprawdzone w czasie BK-1.
8.2 Zapoznanie z tras
(trening wolny) trwa 30 do 45 min. Uczestnicy
wyje
d
aj
na tor na 3 okr
enia toru. Maksymalna pojemno
toru okre
la
ZSS.
8.3 Trening obowi
zkowy to 2 okr
enia pomiarowe
.
Uczestnikowi uznaje
si
lepszy czas. Wyniki czasówki ustalaj
kolejno
w finałach. Finały
rozpoczyna 3 uczestników, którzy uzyskali najsłabsze czasy, a zwyci
zca
przechodzi do wy
szego finału i startuje z nast
pnym dwoma uczestnikami.
Finały s
oznaczone literami np. od „G” do „A”. Uczestnik, który nie uko
czy
biegu finałowego zostaje sklasyfikowany na ostatnim miejscu danego finału. W
przypadku wykluczenia z biegu otrzymuje ostatnie miejsce w danym biegu.
8.4. Celem wła
ciwego przeprowadzenia BK- 2 zostanie utworzony Park
Zamkni
ty na terenie wydzielonym i zabezpieczonym przed dost
pem osób
trzecich. Pojazd bezpo
rednio po zako
czenia finału ma by
wprowadzony do
Parku Zamkni
tego. Po mecie w celu identyfikacji pojazdu na zgodno
z
regulaminem technicznym, rozpatrzenia ewentualnych protestów, sprawdzenia
obowi
zkowego wyposa
enia lub kontroli z urz
du b
dzie przeprowadzone BK
8.5. O rozwi
zaniu Parku Zamkni
tego decyduje ZSS.
9. Ubezpieczenie.
Kierowcy uczestnicz
cy w KJS-RC musz
posiada
obowi
zkowe
ubezpieczenie od NNW.
10. Kary.
Spó
nienie na start powy
ej 5 minut - wykluczenie z biegu
Za przewrócenie słupka podczas tren. obowi
zkowego – 3 sek.
Za przewrócenie słupka podczas finału wykluczenie z biegu
Za nieprawidłowe pokonanie próby wykluczenie z biegu.
Kara za popełnienie falstartu po raz 1 ostrze
enie
po raz 2 start z drugiej linii
po raz 3 wykluczenie z biegu
Cofanie samochodu na trasie wy
cigu lub kieszeni startowej b
dzie
traktowane jako „cofanie w strefie” i spowoduje wykluczenie z biegu.
11. Odpowiedzialno
Organizatora.
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialno
ci za szkody wynikłe
podczas trwania KJS-RC, zarówno w stosunku do uczestników i ich sprz
tu,
4
jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich
mienia.
12. Klasyfikacja i nagrody.
12.1 Najlepszym uczestnikom, zostan
przyznane nagrody, których lista
zostanie ogłoszona przed startem.
12.2 Klasyfikacja ko
cowa
Warunkiem obj
cia ni
jest sklasyfikowanie w minimum dwóch Rundach.
Klasyfikacje ustala si
na podstawie sumy punktów w sezonie liczonych ze
wszystkich odbytych rund.
13. Protesty.
13.1 Ka
dy protest musi by
zło
ony na pi
mie na r
ce Dyrektora Zawodów
lub w przypadku jego nieobecno
ci na r
ce ZSS.
13.2. Do protestu musi by
doł
czona kaucja w wysoko
ci okre
lonej przez
Organizatora. Kaucja ta zostanie zwrócona w przypadku, gdy protest uznany
b
dzie jako słuszny.
13.3. Terminy składania protestów:
- w sprawie wykrocze
regulaminowych – 10 min po przybyciu na met
KJS-
RC;
- w sprawie kar wyznaczonych przez S
dziego – natychmiast po ogłoszeniu i
powiadomieniu kierowcy;
- w sprawie bł
dów rachunkowych w wynikach oficjalnych – 15 minut od ich
wywieszenia.
Protesty dotycz
ce ostatecznej klasyfikacji, protesty zbiorowe, protesty
dotycz
ce zapisów s
dziowskich nie b
d
przyjmowane. Prawo do zło
enia
protestu przysługuje wył
cznie uczestnikowi, który uko
czył KJS-RC.
14. Przepisy ko
cowe.
14.1. Organizator zastrzega sobie prawo do wła
ciwej interpretacji niniejszego
regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniaj
cych, jak równie
do
całkowitego odwołania KJS-RC.
14.2. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS mog
by
składane do OKSS PZM
przy zachowaniu trybu odwoła
zgodnie z Mi
dzynarodowym Kodeksem
Sportu w cz
ci niedotycz
cej sportu kwalifikowanego.
14.3. Wyniki z KJS-RC nale
y dostarczy
do macierzystego Zarz
du
Okr
gowego PZM w ci
gu trzech dni roboczych od zako
czenia KJS-RC.
Opracował Zatwierdzono na posiedzeniu
Krzysztof Szaykowski GKSS w dn. 17.12.2008
5
REGULAMIN SPRZ
TU
Pojazdu typu SZAYOWÓZ
1. Budowa.
Jest to pojazd czterokołowy, jednomiejscowy składaj
cy si
z rurowej ramy
przestrzennej wraz z podzespołami jezdnymi i nap
dowymi z Polskiego Fiata
126p. 650 i 650E
2. Rama.
2.1 Rama – klatka bezpiecze
stwa musi by
wykonana wg. Zał. „J” FIA. I
zawiera
elementy: pał
ki główny i przedni lub 2 boczne z rur bez szwu ze stali
ci
gnionej o
rednicy 45mm x 2,5
cianka lub 50 mm x 2,0, elementów
ł
cz
cych, jednego elementu przek
tnego, podpór tylnych oraz belki poziomej
do mocowania pasów bezpiecze
stwa. Pozostałe elementy o wymiarach
rednica 38 x 2,5 lub 40 x 2,0.
2.2 Usytuowanie zespołów nap
dowych i jezdnych musz
by
zgodne z
samochodem PF 126p i pochodzi
od tego samochodu.
3 Nadwozie.
3.1 Nadwozie jest „szcz
tkowe” i składa si
z błotników osłaniaj
cych cał
szeroko
koła, oraz co najmniej 120 stopni obwodu koła, osłony przedniej i
boczków, elementy te musz
by
trwale zamocowane. Mog
by
wykonane z
dowolnego materiału. Inne elementy nadwozia s
niedozwolone.
4 Podłoga.
18.1 Podłoga musi by
wykonana z metalu i si
ga
od osi pedałów a
za
siedzenie kierowcy. Posiada
integraln
osłon
nóg z przodu o wysoko
ci 30
cm +/-10mm oraz
cian
od przedziału silnikowego o wysoko
ci 50 cm+/-
10mm.
Zbiornik paliwa.
4.1 Zbiornik paliwa o pojemno
ci max 5 dcm3 wykonany fabrycznie z
przeznaczeniem do transportu paliwa.
4.2 Mocowanie zbiornika musi by
trwałe na belce tylnego zawieszenia.
4.3 Zbiornik musi by
wyposa
ony w rurk
odpowietrzaj
c
z zaworem
jednokierunkowym.
4.4 Wszelkie poł
czenia przewodów paliwowych musz
posiada
opaski
zaciskowe.
4.5 Przewody paliwowe musz
by
zbrojone dwuwarstwowe.
5 Zderzaki
5.1 Obowi
zuj
zderzaki boczne, o max szeroko
ci pokrywaj
cej si
z
kołami.
5.2 Obowi
zuj
zderzaki przedni i tylny o szeroko
ci do zewn
trznej
kraw
dzi kół.
5.3
aden element nie mo
e wystawa
poza obrys pojazdu.
Plik z chomika:
ZULUS555
Inne pliki z tego folderu:
Diagnostyka układu kierowniczego ( Politechnika Warszawska ).pdf
(2029 KB)
Kąty ustawienia kół ( WERTHER International ).pdf
(160 KB)
Geometria kół i systemy zawieszenia KIA.pdf
(918 KB)
Jak uzyskać licencję sportową.doc
(30 KB)
Regulamin_MPRC.pdf
(199 KB)
Inne foldery tego chomika:
- █▬█ █ ▀█▀ █▬█ █ ▀█▀ Wojskowa Mapa Polski Sztabowa 3 CD ( PL ) 2013
! Autor Nieznany
! Encyklopedie, słowniki, atlasy
@ Programy do czytania E-booków
▲▬▬▬▲▬▬▬▲ PRZEWODNIKI
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin