google_analytics_beta_ga.pdf
(
4501 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - google_analytics_beta_ga.doc
Przewodnik po Google Analytics
Mariusz G
Ģ
siewski
http://www.ittechnology.us
- 1 -
Wst
ħ
p.......................................................................................................................................... 5
Jak zało
Ň
y
ę
konto Google Analytics ? ....................................................................................... 7
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google AdWords......... 7
Ł
Ģ
czenie konta Google AdWords z kontem Analytics. ......................................................... 9
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google ....................... 10
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku braku konta Google ............................... 12
Obsługa Google Analytics ....................................................................................................... 14
Opcje eksportu danych ......................................................................................................... 14
Funkcje okre
Ļ
lania przedziału czasowego ........................................................................... 14
Opcje wska
Ņ
ników danych................................................................................................... 15
Opcje wykresów ................................................................................................................... 16
Opcje sortowania danych ..................................................................................................... 17
Filtrowanie danych ............................................................................................................... 17
Opis zakładek i raportów w Google Analytics......................................................................... 19
Pulpit nawigacyjny ............................................................................................................... 19
U
Ň
ytkownicy witryny ........................................................................................................... 19
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 20
Odwiedziny .................................................................................................................. 20
Bezwzgl
ħ
dna liczba niepowtarzalnych u
Ň
ytkowników................................................ 20
Odsłony ........................................................................................................................ 21
ĺ
rednia liczba odsłon ................................................................................................... 21
Czas sp
ħ
dzony w witrynie............................................................................................ 21
Współczynnik odrzuce
ı
............................................................................................... 22
Nowe odwiedziny......................................................................................................... 23
Nakładka na map
ħ
............................................................................................................ 24
Funkcje przegl
Ģ
darek ....................................................................................................... 25
ń
ródła odwiedzin.................................................................................................................. 26
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 26
Odwiedziny bezpo
Ļ
rednie ................................................................................................ 26
Witryny odsyłaj
Ģ
ce........................................................................................................... 26
Wyszukiwarki................................................................................................................... 27
Wszystkie
Ņ
ródła odwiedzin............................................................................................. 28
Słowa kluczowe................................................................................................................ 30
AdWords .......................................................................................................................... 31
Wersje reklamy ................................................................................................................ 31
Tre
Ļę
..................................................................................................................................... 32
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 32
Najlepsza tre
Ļę
.................................................................................................................. 33
Analiza tre
Ļ
ci.................................................................................................................... 33
Najcz
ħ
stsze strony docelowe............................................................................................ 35
Najcz
ħ
stsze strony porzuce
ı
............................................................................................ 36
Nakładka witryny ............................................................................................................. 36
Cele....................................................................................................................................... 37
Profil witryny w Google Analytics .......................................................................................... 39
Dlaczego tworzy si
ħ
profile? ................................................................................................ 39
Zakładanie nowego profilu w Google Analytics.................................................................. 40
Wyra
Ň
enia regularne ................................................................................................................ 42
Znaczenie symboli wyra
Ň
e
ı
regularnych ......................................................................... 42
Tworzenie Celu witryny w Google Analytics.......................................................................... 46
Główny cel witryny internetowej ......................................................................................... 46
Kilka mo
Ň
liwych przykładów celów witryny: ..................................................................... 46
- 2 -
Współczynnik konwersji ...................................................................................................... 47
Konwersja i współczynnik konwersji w Google Analytics ................................................. 48
Liczenie konwersji w sklepie internetowym ........................................................................ 48
Współczynnik konwersji w stronach, które nie s
Ģ
sklepami internetowymi ....................... 49
Konfigurowanie Celów w Google Analytics ................................................................... 50
Opcjonalne kroki definiowania Celu w Google Analytics............................................... 51
Dopasowanie
Ļ
cisłe ...................................................................................................... 53
Dopasowanie cz
ħĻ
ci głównej........................................................................................ 53
Wyra
Ň
enia regularne .................................................................................................... 54
Cele w interfejsie Google Analytics................................................................................. 54
Przegl
Ģ
d ........................................................................................................................ 54
Odwrotna
Ļ
cie
Ň
ka do celu ............................................................................................ 55
Porzucone
Ļ
cie
Ň
ki ......................................................................................................... 55
Wizualizacja
Ļ
cie
Ň
ek .................................................................................................... 56
Zaawansowane u
Ň
ycie celów ............................................................................................... 57
Filtry w Google Analytics ........................................................................................................ 60
Tworzenie filtrów ................................................................................................................. 60
Pola filtru.............................................................................................................................. 61
Typy filtrów.......................................................................................................................... 65
Filtry predefiniowane ....................................................................................................... 65
Wyklucz cału ruch z domeny ....................................................................................... 65
Wyklucz wszystkie klikni
ħ
cia z adresu IP ................................................................... 66
Uwzgl
ħ
dnij tylko ruch z podkatalogu .......................................................................... 66
Filtry niestandardowe ....................................................................................................... 67
Wzorzec wyklucz ......................................................................................................... 68
Wzorzec uwzgl
ħ
dnij ..................................................................................................... 68
Wyszukaj i zamie
ı
....................................................................................................... 69
Filtr zaawansowany...................................................................................................... 69
Kaskadowe filtry zaawansowane ................................................................................. 72
Segementacja ruchu w Google Analytics................................................................................. 75
Podstawowa segmentacja u
Ň
ytkowników ............................................................................ 75
Segmentacja w Google Analytics w profilu witryny ........................................................... 75
Segmentacja geograficzna.................................................................................................... 78
Google Analytics i inne kampanie reklamowe ........................................................................ 80
Parametry
Ļ
ledzenia kampanii reklamowych ....................................................................... 80
Narz
ħ
dzie do budowania adresów URL............................................................................... 81
Przykłady praktyczne
Ļ
ledzenia kampanii ........................................................................... 82
Uprawnienia u
Ň
ytkowników w Google Analytics ................................................................... 84
Dodawanie nowego u
Ň
ytkownika do konta Google Analytics ............................................ 84
Modyfikacja uprawnie
ı
w koncie Google Analytics ........................................................... 85
Google Analytics i zbieranie danych........................................................................................ 88
First party and third party cookies........................................................................................ 88
Jak Google Analytics zbiera dane ........................................................................................ 88
Kod ga.js na własnym serwerze ........................................................................................... 90
Zmiana nazwy podstrony w Tre
Ļ
ci ...................................................................................... 91
Niestandardowa konfiguracja Google Analytics.................................................................. 91
Zbieranie statystyk dla wielu subdomen za pomoc
Ģ
tego samego kodu. ......................... 91
Zbieranie statystyk dla wielu ró
Ň
nych domen za pomoc
Ģ
tego samego kodu.................. 93
Modyfikacja kodu GATC przy badaniu kilku domen...................................................... 94
Funkcja pageTracker._link............................................................................................... 94
Funkcja pageTracker._linkByPost ................................................................................... 95
- 3 -
Jak działa przenoszenie cookies w Google Analytics ? ....................................................... 95
ĺ
ledzenie zdarze
ı
w Google Analytics .................................................................................... 97
Badanie linków wychodz
Ģ
cych ............................................................................................ 97
Badanie wyj
Ļę
przy u
Ň
yciu banerów reklamowych ............................................................. 98
Badanie u
Ň
ywalno
Ļ
ci plików do
Ļ
ci
Ģ
gni
ħ
cia ...................................................................... 100
Minusy stosowania funkcji UrchinTracker ........................................................................ 101
Funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce w Google Analytics ................................................................ 102
Jak
Ļ
ledzi
ę
sprzeda
Ň
na witrynie Ecommerce poprzez Google Analytics.......................... 102
Uaktywnienie funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce................................................................... 102
Modyfikacje w kodzie
Ņ
ródłowym................................................................................. 104
Opisy parametrów formularza E-commerce .................................................................. 106
Jak wykorzystywa
ę
funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce Google Analytics w witrynach spoza
sektora Ecommerce? .......................................................................................................... 107
Wysłanie emaila za pomoc
Ģ
znacznika „mailto” ........................................................... 107
ĺ
ci
Ģ
gni
ħ
cia pliku pdf ...................................................................................................... 108
Wysłanie emaila z formularza........................................................................................ 108
Wykorzystanie segmentacji w Google Analytics............................................................... 109
Podstawowa składnia funkcji utmSetVar....................................................................... 109
Praktyczne zastosowanie funkcji utmSetVar w sklepie internetowym.......................... 110
Wywołanie funkcji z parametrem .............................................................................. 110
Pobieranie danych z formularza ................................................................................. 110
Ograniczenia funkcji _utmSetVar .............................................................................. 111
- 4 -
Wst
ħ
p
Ka
Ň
dego wła
Ļ
ciciela, nawet niedu
Ň
ej strony internetowej, interesuj
Ģ
informacje na temat
u
Ň
ytkowników jego witryny. Chcieliby
Ļ
my wiedzie
ę
:
•
ilu u
Ň
ytkowników ma nasza strona,
•
w jaki sposób dowiedzieli si
ħ
o naszej stronie,
•
co ich najbardziej interesuje na witrynie
•
które kanały zdobywania u
Ň
ytkowników daj
Ģ
naszej stronie najwi
ħ
ksze korzy
Ļ
ci i itp
Informacje takie pozwalaj
Ģ
:
•
oceni
ę
czy nasza oferta jest dobrze skonstruowana (np. je
Ň
eli mamy du
Ň
o odwiedzin, a
mało zapyta
ı
znaczy to,
Ň
e co
Ļ
jest nie tak z samym przedstawieniem oferty);
•
stwierdzi
ę
, sk
Ģ
d trafiaj
Ģ
do nas warto
Ļ
ciowi u
Ň
ytkownicy, którzy s
Ģ
zainteresowani
naszymi produktami i usługami, sp
ħ
dzaj
Ģ
du
Ň
o czasu na naszej stronie;
•
okre
Ļ
li
ę
potencjał poszczególnych kanałów zdobywania u
Ň
ytkowników i
potencjalnych klientów.
Narz
ħ
dziem, które doskonale si
ħ
sprawdza przy tego typu zadaniach jest Google Analytics,
darmowy
program firmy Gogle, za pomoc
Ģ
, którego mo
Ň
emy bada
ę
u
Ň
ywalno
Ļę
naszej
witryny internetowej.
Faktem, na który warto zwróci
ę
uwag
ħ
jest niedawne wdro
Ň
enie przez Google polskiej
wersji Google Analytics, dzi
ħ
ki czemu do korzystania z tej aplikacji nie jest konieczna
znajomo
Ļę
j
ħ
zyka angielskiego.
- 5 -
Plik z chomika:
Retland
Inne pliki z tego folderu:
Goldsmith Joel S. - Żyjąc Łaską. Ścieżka ku wewnętrznemu odkryciu.doc
(557 KB)
Germain Saint - Złota księga.zip
(208 KB)
Gapik Lechosław - Hipnoza i hipnoterapia.zip
(165 KB)
Garnuszewski Zbigniew - Renesans akupunktury.zip
(2714 KB)
google_analytics_beta_ga.pdf
(4501 KB)
Inne foldery tego chomika:
A
B
C
D
E
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin