Adobe After Effects CS3 Professional Oficjalny podrecznik.pdf
(
4151 KB
)
Pobierz
Adobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podręcznik
Adobe After Effects
Oficjalny podrķcznik
Autor: Adobe Creative Team
TĀumaczenie: MichaĀ Szumnarski
ISBN: 978-83-246-1418-9
TytuĀ oryginaĀu:
Adobe After Effects
CS3 Professional Classroom in a Book
Format: 170x230, stron: 496
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Kompletne łrdĀo wiedzy o programie Adobe After Effects
¤
Jak kreowaě animacje?
¤
W jaki sposb korzystaě z warstw?
¤
Jak dokonywaě korekcji barwnej materiaĀu?
¤
Jak tworzyě obiekty trjwymiarowe?
Adobe After Effects CS3 Professional to najnowsze wcielenie doskonaĀej aplikacji
sĀuŃĴcej do edycji postprodukcyjnej materiaĀu wideo oraz tworzenia filmowych efektw
specjalnych i skomplikowanych animacji. After Effects umoŃliwia wykorzystywanie
nieograniczonej iloľci warstw obrazu wideo, wprowadzanie elementw tekstowych
i graficznych oraz przypisywanie kaŃdemu elementowi kompozycji setek efektw.
After Effects doskonale uzupeĀnia Adobe Premiere i Photoshopa w studiu
produkcyjnym. MoŃliwoľci tej aplikacji pozwalajĴ na tworzenie materiaĀu
przeznaczonego do emisji kinowej lub telewizyjnej, jak rwnieŃ klipw dystrybuowanych
na pĀytach CD i DVD oraz przesyĀanych strumieniowo przez ĀĴcza internetowe.
âAdobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podrķcznik
Ò
to opracowany
przez certyfikowanych instruktorw zestaw ěwiczeĺ, ktre pomogĴ Ci szybko opanowaě
niezwykĀe moŃliwoľci tej aplikacji. WykonujĴc zadania z kolejnych rozdziaĀw, nauczysz
siķ tworzyě proste i zĀoŃone kompozycje, stosowaě efekty specjalne, operowaě
na warstwach, dokonywaě korekcji barwnej i korzystaě z filtrw. Poznasz sposoby
modelowania i animowania obiektw 3D, metody maskowania elementw klipu
oraz techniki kluczowania. Dowiesz siķ takŃe, w jaki sposb renderowaě finalny klip
oraz optymalizowaě go pod kĴtem medium docelowego.
¤
Korzystanie z szablonw
¤
Animowanie elementw tekstowych
¤
Warstwy ksztaĀtu
¤
Animacja za pomocĴ klatek kluczowych
¤
Praca z warstwami i maskami
¤
Techniki kluczowania
¤
Korekcje barwne
¤
Budowanie obiektw i sceny 3D
¤
Zaawansowane techniki edycyjne
¤
Tworzenie szablonw dla renderingu
¤
Optymalizacja gotowego materiaĀu
Skorzystaj z wiedzy doľwiadczonych instruktorw
i opanuj potencjaĀ programu After Effects!
CS3 Professional.
7
Spis treści
Wprowadzenie
O Oficjalnym podr
czniku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Warunki wst
pne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Instalacja After Effects. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Optymalizacja wydajno
ci. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Instalacja potrzebnych czcionek . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Przywracanie domy
lnych preferencji. . . . . . . . . . . . 19
Kopiowanie plików z lekcjami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Jak korzysta
z tych lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Od redakcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Dodatkowe zasoby. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Certyfikacja Adobe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
1
Poznawanie schematu pracy
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Tworzenie projektu i importowanie materiałów . . 26
Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw . . 30
Dodawanie efektów i zmienianie
wła
ciwo
ci warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Animowanie kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Podgl
danie wykonanej pracy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Eksportowanie kompozycji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Dostosowywanie przestrzeni roboczej . . . . . . . . . . . 55
Zmienianie jasno
ci interfejsu u
ytkownika . . . . . . 57
Korzystanie z pomocy After Effects . . . . . . . . . . . . . . 57
Korzystanie z usług online firmy Adobe . . . . . . . . . . 62
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
8
SPIS TREŚCI
2
Tworzenie prostej animacji za pomocą efektów i szablonów
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Ustawienia projektu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Importowanie materiałów
za pomoc
Adobe Bridge . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Tworzenie kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Praca z zaimportowanymi warstwami
Adobe Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
Dodawanie efektów do warstwy. . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Dodawanie szablonu animacji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Podgl
danie efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Dodawanie przezroczysto
ci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Renderowanie kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
3
Animowanie tekstu
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Warstwy tekstowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego . . . 95
Korzystanie z szablonu animacji tekstu . . . . . . . . . . 99
Animowanie z przeskalowanymi
klatkami kluczowymi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Animowanie za pomoc
relacji dziedziczenia . . . 106
Animowanie tekstu z zaimportowanego
pliku Photoshopa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Animowanie tekstu za pomoc
szablonu
cie
ki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Animowanie
ledzenia napisów . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Animowanie przezroczysto
ci liter. . . . . . . . . . . . . . 118
Korzystanie z grupy animatorów tekstu . . . . . . . . . 119
ADOBE AFTER EFFECTS CS3 PROFESSIONAL
Oi cjalny podręcznik
9
Oczyszczanie
cie
ki animacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Animowanie wa
ki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Dodawanie rozmycia ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
4
Warstwy kształtu
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Dodawanie warstwy kształtu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Tworzenie własnych kształtów. . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Tworzenie gwiazd. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Ł
czenie warstw obrazu i d
wi
ku . . . . . . . . . . . . . . 151
Dodawanie paska tytułowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Eksperymentowanie z funkcj
Brainstorm . . . . . . 156
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
5
Animowanie prezentacji multimedialnej
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Animowanie krajobrazu
przy u
yciu dziedziczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Dostosowywanie punktu zaczepienia. . . . . . . . . . . 168
Maskowanie wideo za pomoc
kształtów wektorowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Keyframing
cie
ki ruchu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Animowanie dodatkowych elementów . . . . . . . . . 180
Dodawanie efektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Tworzenie animowanego pokazu slajdów . . . . . . 190
Dodawanie
cie
ki d
wi
kowej . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
Powi
kszanie do ko
cowego zbli
enia. . . . . . . . . . 199
Wysyłanie projektu do recenzentów . . . . . . . . . . . . 200
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
10
SPIS TREŚCI
6
Animowanie warstw
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
Symulowanie zmian o
wietlenia. . . . . . . . . . . . . . . . 213
Powielanie animacji za pomoc
funkcji Pick Whip. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
Animowanie ruchu w pejza
u . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
Układanie warstw i tworzenie
maski Track Matte. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Animowanie cieni. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
Dodawanie efektu Lens Flare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
Animowanie zegara . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231
Remapping czasu kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
7
Praca z maskami
Omówienie lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
Maski. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
Rozpoczynamy prac
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
Tworzenie maski narz
dziem Pen. . . . . . . . . . . . . . . 245
Edycja maski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
Rozmywanie kraw
dzi maski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
Zast
powanie zawarto
ci maski . . . . . . . . . . . . . . . . 254
Dodawanie odbicia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
Tworzenie winiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
Poprawianie koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Plik z chomika:
wp-pl
Inne pliki z tego folderu:
3ds max 6 Skuteczne rozwiazania.pdf
(8480 KB)
3ds max 7 cwiczenia praktyczne.pdf
(330 KB)
3ds Max 8 Biblia.pdf
(1078 KB)
3ds max 8 cwiczenia praktyczne.pdf
(387 KB)
3ds max 9 Animacja 3D od podstaw.pdf
(2014 KB)
Inne foldery tego chomika:
ab pps ppt
AKWARELA ZIELEŃ WIDOK
Anatomia w 3D SUPER
Architectural_Design
CLOUDS
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin