Po prostu 3ds max 5.pdf

(2679 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Po prostu 3ds max 5
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Michele Matossian
T³umaczenie: Zenon Zab³ocki
ISBN: 83-7361-257-2
Tytu³ orygina³ u: 3ds max 5 for Windows:
Visual QuickStart Guide
Format: B5, stron: 520
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
3ds max jest jednym z najbardziej zaawansowanych i najpopularniejszych programów
do obróbki i tworzenia grafiki trójwymiarowej dostêpnych obecnie na rynku. Znajduje
on zastosowanie w najró¿niejszych przedsiêwziêciach artystycznych i komercyjnych;
miêdzy innymi w architekturze, grach komputerowych, produkcjach filmowych,
publikacjach internetowych, wizualizacjach medycznych i naukowych, projektowaniu
rzeczywistoci wirtualnej oraz w sztukach piêknych.
Ksi¹¿ka napisana zosta³a z myl¹ o artystach, projektantach, uczniach, nauczycielach,
zawodowcach i wszystkich tych, którzy pragn¹ urzeczywistniaæ swoje marzenia.
Podobnie jak inne ksi¹¿ki z serii „Po prostu”, podrêcznik ten zosta³ napisany tak,
by byæ przejrzystym i ³atwym w lekturze. Tekst ksi¹¿ki zosta³ wzbogacony o ponad
1200 rysunków ilustruj¹cych pojêcia i sposoby radzenia sobie w ró¿nych sytuacjach.
Je¿eli stawiasz pierwsze kroki, zacznij od pocz¹tku i przeczytaj rozdzia³y po kolei.
Osoby bardziej zaawansowane mog¹ czytaæ tylko wybrane rozdzia³y.
Dziêki tej ksi¹¿ce:
• Zainstalujesz program 3ds max, poznasz jego interfejs i nauczysz siê
zarz¹dzaæ plikami
• Nauczysz siê tworzyæ i zaznaczaæ obiekty, kontrolowaæ wywietlanie
i poruszaæ siê w przestrzeni 3D
• Dowiesz siê, jak manipulowaæ obiektami i tworzyæ animacje za pomoc¹
transformacji, modyfikatorów i kontrolerów animacji
• Poznasz zaawansowane techniki modelowania, w tym modelowanie
na poziomie struktury obiektu oraz tworzenie obiektów z³o¿onych
• Nauczysz siê wykorzystywaæ wiat³a i kamery do owietlania scen
i generowania obrazów
• Poznasz tajniki doboru materia³ów i mapowania
• Dowiesz siê, jak tworzyæ wysokiej jakoci obrazy i filmy.
Aby w pe³ni wykorzystaæ wiedzê zawart¹ w ksi¹¿ce, powiniene umieæ poruszaæ siê
w rodowisku Windows i mieæ dostêp do programu 3ds max 5. Wa¿na jest tak¿e
gruntowna wiedza na temat programów do obróbki grafiki dwuwymiarowej, takich jak
Adobe Photoshop lub Corel Painter. Po przeczytaniu tej ksi¹¿ki bêdziesz umia³ tworzyæ,
modelowaæ, mapowaæ, animowaæ i renderowaæ obiekty w 3ds max 5.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
677866149.004.png 677866149.005.png 677866149.006.png
Spis treci
Spis treci
Wstp
9
Rozdział 1. Pierwsze kroki 11
Instalowanie 3ds max 5.............................................................................12
Konfigurowanie 3ds max 5 .......................................................................14
Pomoc techniczna......................................................................................16
Interfejs programu.....................................................................................17
Elementy interfejsu ...................................................................................18
Zarz&dzanie plikami..................................................................................27
Tworzenie kopii zapasowych....................................................................38
Rozdział 2. Tworzenie obiektów 41
O tworzeniu obiektów...............................................................................42
Tworzenie obiektów siatkowych...............................................................47
Tworzenie kształtów .................................................................................63
Tworzenie precyzyjne ...............................................................................75
Rozdział 3. Nawigacja i wywietlanie 79
Układ współrz.dnych................................................................................80
Perspektywa ..............................................................................................82
Okna widokowe.........................................................................................84
Tryby wy0wietlania...................................................................................93
Nawigacja..................................................................................................96
Renderowanie próbne..............................................................................109
Rozdział 4. Zaznaczanie i wywietlanie obiektów 111
Zaznaczanie obiektów.............................................................................112
Zaznaczanie ramk&..................................................................................114
Zaznaczanie imienne...............................................................................119
Grupowanie obiektów .............................................................................121
Wy0wietlanie obiektów...........................................................................125
5
677866149.007.png
Spis treci
Rozdział 5. Transformacje 131
Narz.dzia transformowania.....................................................................132
Gizma transformowania..........................................................................136
Kontrolowanie transformacji...................................................................141
Transformacje precyzyjne.......................................................................145
Powielanie...............................................................................................151
Transformacje zaawansowane.................................................................154
Rozdział 6. Modyfikowanie obiektów 165
Wykorzystywanie modyfikatorów ..........................................................166
Modyfikatory geometryczne ...................................................................171
Wykorzystanie wielu modyfikatorów .....................................................178
Modyfikatory podziału............................................................................182
Modyfikatory renderowania....................................................................185
Generowanie geometrii ...........................................................................191
Animowanie przy u8yciu modyfikatorów...............................................195
Wykorzystanie modyfikatorów XForm...................................................199
Rozdział 7. Animacja 203
Przesuwanie czasu...................................................................................204
Konfigurowanie czasu.............................................................................206
Kluczowanie............................................................................................212
Operowanie kluczami..............................................................................217
Kontrolery animacji.................................................................................221
Kontrolery typu Bézier............................................................................225
Dodawanie d>wi.ku................................................................................231
Ograniczniki animacji .............................................................................234
Ł&czenie hierarchiczne............................................................................236
Rozdział 8. Edycja siatek 241
Struktura siatek........................................................................................242
Transformowanie na poziomie struktury ................................................250
Modyfikowanie na poziomie struktury ...................................................254
Edytowanie siatek ...................................................................................255
Wielo0cian edytowalny ...........................................................................269
6
677866149.001.png
Spis treci
Rozdział 9. Edycja kształtów 271
Struktura kształtów..................................................................................272
Dostosowywanie krzywizn......................................................................280
Edytowanie kształtów .............................................................................284
Rozdział 10. Obiekty zło-one 299
Obiekty Boole’a ......................................................................................300
Inne obiekty zło8one ...............................................................................306
Obiekty wytłaczane.................................................................................311
Edytowanie obiektów wytłaczanych.......................................................317
Obiekty morfowane.................................................................................321
Rozdział 11. .wiatła 325
O0wietlanie scen......................................................................................326
Tworzenie 0wiateł ...................................................................................327
Rzucanie cieni .........................................................................................337
Kontrolowanie o0wietlenia......................................................................345
Nawigowanie >ródłem 0wiatła ................................................................355
Animowanie 0wiateł................................................................................362
Rozdział 12. Kamery 365
Ogl&danie scen ........................................................................................366
Tworzenie kamer.....................................................................................367
Dostosowywanie kamer ..........................................................................371
Nawigowanie kamer&..............................................................................378
Animowanie kamer .................................................................................386
Rozdział 13. Tworzenie materiałów 391
Praca w edytorze materiałów ..................................................................392
Biblioteki materiałów..............................................................................402
Materiały podstawowe ............................................................................405
Materiały zło8one....................................................................................417
Rozdział 14. Mapy i mapowanie 423
O mapach.................................................................................................424
Przegl&danie map....................................................................................425
Tworzenie map........................................................................................428
Mapowanie materiałów...........................................................................437
7
677866149.002.png
Spis treci
Przypisywanie współrz.dnych mapowania.............................................442
Mapy 0rodowiska ....................................................................................447
Odbicia i załamania.................................................................................451
Rozdział 15. Renderowanie 457
Renderowanie scen..................................................................................458
Renderowanie efektów............................................................................469
Dodatek A Ikony
487
Dodatek B Skróty klawiaturowe
495
Skorowidz
499
8
677866149.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin