Plany pracy wychowawczo – dydaktycznej
w grupie 3,4-latki
„Pszczółki”
na rok szkolny 2009/2010
Wrzesień 2009
Ośrodki zainteresowań
1. Witamy przedszkole.
2. Ja i moje przedszkole.
3. Wspominamy wakacje.
4. Witaminy z koszyka.
5. To już jesień.
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
WITAMY PRZEDSZKOLE
01.09. – 04.09.2009r.
1.( 1 )„ Poznajmy się” – zabawy integracyjne. Integracja dzieci i grupy. Poznanie nowego otoczenia
· przedstawia się imieniem, zna imiona kolegów.
2. ( 8 )„ Marsz przedszkolaków” – nauka piosenki.
· ilustruje treść piosenki naśladując ruch nauczyciela.
3.( 3 ) „ Nasza sala” – opowiadanie wg pomysłu nauczycielki przy użyciu pacynki; wyznaczenie kącików w sali( kącik lalek, konstrukcyjny, relaksacyjny);
· rozumie i odpowiada na pytania.
4. (5)„ Zabawy Pszczółek” - zestaw zabaw ruchowych z animacyjną chustą Klanzy
· aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
Ø ( 1 ) Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”.
Ø ( 4 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Ø ( 1 ) Wspólne oglądanie sali, zabawek znajdujących się w niej.
Ø ( 2 ) „Pociąg do łazienki” – poznaje zasady właściwego zachowania się w łazience,
Ø ( 1 ) Zabawa integrująca grupę z piłką „Poznajmy się”;
Ø ( 4 ) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli
Ø ( 6 ) Nasz ogród – spacer po ogrodzie przedszkolnym zapoznanie się z nim
Ø ( 6 ) Układanie układanek przy stoliczkach –przestrzega bezpiecznej zabawy.
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg K. Wlaźnik.
( 5 ) Zabawy ruchowe
„Zapamiętaj swoją parę”- orien porz
„Pajacyk”- z el podskoku
„Figurki”- z el biegu
„Kotki”- z el czworakow
JA I MOJE PRZEDSZKOLE
07.09.-11.09.2009r.
1.(1 )„ Polubić przedszkole” – Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (woźne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)
· Wie, kto pracuje w przedszkolu i jak wygląda budynek
2(1/2) „Kasia idzie do przedszkola” Wdrażanie zasady prawidłowego powitania w przedszkolu uśmiechem oraz formą grzecznościową „dzień dobry” w oparciu o opowiadanie nauczyciela
·
3(3/9) „ Nasza grupa” – ustalenie nazwy grupy. Układanie pszczółki z części, ozdabianie pszczółki jako znaku rozpoznawczego grupy
4(6) Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania
· zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach
5 (1) „Misiu szuka dzieci” – zabawa dydaktyczna mająca na celu utrwalenie i prawidłowe kojarzenie imion koleżanek i kolegów
· próbuje zapamiętać imiona kolegów
umie współdziałać w grupie
Ø ( 4 ) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;
Ø ( 1 ) Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”- integracja dzieci i grupy;
Ø ( 1 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań -bawi się z innymi dziećmi;
Ø ( 8 ) Zabawy kołowe ze śpiewem „Karuzela”, „Stary niedźwiedź”;
Ø ( 4 )Zabawy tematyczne w kąciku lalek „Przyjęcie dla lalek”- - potrafi powiedzieć jak ma na imię;
Ø (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;
Ø ( 4 ) „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce
Ø ( ) Poznajmy Misia Zysia- nauka krótkiego wiersza;
Ø ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek;
„Słonko świeci deszcz pada”- orient porządk
WSPOMINAMY WAKACJE
14.09.-18.09.2009r.
1.(11/13) „ Nad morzem” – zabawa dydaktyczna połączona ze słuchaniem wiersza
D. Gellner „ Muszelki”.
· nabywanie umiejętności poprawnego przeliczania muszelek,
2.( 8 ) „Co to za dźwięki” – wyrabianie wrażliwości słuchowej, osłuchanie i nauka piosenki „Wesołe przedszkole
· rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne przedmioty
3.( 3/14 ) „ W górach” –rozmowa w oparciu o ilustracje, ćwiczenia graficzne
· wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: góral, baca, hale, kolejka linowa, szlak, , szczyt,
4.( 9 ) Kolor żółty- poznanie danego koloru.
REKSO