poradnictwo_zawodowe_w teorii_i_praktyce.pdf

(2415 KB) Pobierz
677592155 UNPDF
Poradnictwo zawodowe
w teorii i Praktyce
książka wydana przy współpracy
ze Stowarzyszeniem doradców Szkolnych i zawodowych
rzeczypospolitej Polskiej w warszawie
Projekt współinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
677592155.001.png 677592155.002.png
Poradnictwo zawodowe
w teorii i Praktyce
Monograia zbiorowa
redakcja naukowa
ryszard Parzęcki
wydawnictwo Gdańskiej wyższej Szkoły Humanistycznej
Gdańsk 2010
677592155.003.png
Kolegium Redakcyjne Wydawnictwa
Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej
Przewodniczący prof. dr hab. Jan Żebrowski
rektor prof. dr hab. zbigniew Machaliński
Prorektor ds. studenckich dr waldemar Budziński
dziekan wydziału Pedagogiki dr rita Grochocińska
dziekan wydziału administracji i nauk o Polityce dr adriana Frączek
dziekan wydziału Studiów europejskich dr alicja Mikołajczyk
kanclerz mgr wiktor Usik
Sekretarz dr ewa Baniecka
Recenzja naukowa
Prof. dr hab. Urszula Jeruszka
Redakcja i korekta techniczna
ewa Baniecka
Projekt okładki
Jacek tomaszewski
Typograia
Marek rudowski
Publikacja została przygotowana w ramach projektu
„wszechstronny rozwój społeczności akademickiej GwSH sposobem na wzrost
potencjału Uczelni”, współinansowanego przez Unię europejską w ramach
europejskiego Funduszu Społecznego
© copyright by Gdańska wyższa Szkoła Humanistyczna i autorzy
Gdańsk 2010
iSBn 978-83-89277-09-1
Druk i oprawa
drukarnia b3 project
Spis treści
ryszard Parzęcki, Wieloaspektowość i złożoność poradnictwa zawodowego,
czyli action research .............................................................................................................. 9
część i. Poradnictwo Jako interdyScyPlinarny oBSzar wiedzy
Józef Podgórecki, Kompetencje komunikacyjne w doradztwie pedagogicznym ................. 17
Александр Иванович Гурьев, Профильное обучение в контексте российского
и международного опыта ................................................................................................ 28
eugeniusz Bielicki, Aspekty wsparcia społecznego skazanych na karę
pozbawienia wolności .......................................................................................................... 37
Bernd-Joachim ertelt, Case Management und Berufsberatung beim Prozess
der Integration von Langzeitarbeitslosen in den Arbeitsmarkt ........................................ 4
Barbara Baraniak, Ramy kwaliikacji zawodowych nowym obszarem badań
poradnictwa zawodowego ................................................................................................... 8
adam Solak, Filozoiczne konotacje poradnictwa zawodowego
w edukacji gimnazjalnej ...................................................................................................... 74
Jolanta wilsz, Poradnictwo zawodowe w kontekście potrzeb sterowniczych klienta .......... 84
zdzisław wołk, Potencjalne źródła oporu klientów w poradnictwie zawodowym ............ 9
Jan Grzesiak, Doradztwo i mentoring w przygotowywaniu studentów do pracy
w zawodzie nauczyciela ..................................................................................................... 111
ryszard Parzęcki, Zdolności czy kompetencje interpersonalne doradcy zawodowego
w poradnictwie grupowym ................................................................................................ 121
część ii. Stan – PotrzeBy – PerSPektywy Poradnictwa
zawodoweGo w edUkacJi
wojciech kret, W poszukiwaniu modelu poradnictwa zawodowego
w systemie oświaty w Polsce – misja i założenia Modelu ............................................... 13
aльбина Темербекова, Информационная компетентность учителя:
содержание, структура, функции ............................................................................... 146
Joanna nawój-Połoczańska, Wybory edukacyjne i potrzeby doradcze
uczniów szkół ponadgimnazjalnych ................................................................................. 16
roman Bielicki, Proilaktyka uprzedzająca jako instrument preorientacji zawodowej
młodzieży niedostosowanej społecznie ............................................................................. 166
Jerzy Bielecki, Potrzeba badań kariery zawodowej ............................................................. 172
aneta kokot, Potrzeba poradnictwa kariery w doskonaleniu kompetencji nauczycieli
we współczesnej szkole ....................................................................................................... 180
Zgłoś jeśli naruszono regulamin