Kaznowski Dominik _ Nowy marketing.pdf

(2189 KB) Pobierz
Ksiazka-Kaznowski str tyt:Layout 1
Nowy
marketing
1
70428764.073.png 70428764.084.png 70428764.095.png 70428764.106.png 70428764.001.png 70428764.012.png 70428764.023.png 70428764.026.png 70428764.027.png 70428764.028.png 70428764.029.png 70428764.030.png 70428764.031.png 70428764.032.png 70428764.033.png 70428764.034.png 70428764.035.png 70428764.036.png 70428764.037.png 70428764.038.png 70428764.039.png 70428764.040.png 70428764.041.png
Dominik Kaznowski
Nowy
marketing
3
70428764.042.png 70428764.043.png 70428764.044.png 70428764.045.png 70428764.046.png 70428764.047.png 70428764.048.png 70428764.049.png 70428764.050.png 70428764.051.png 70428764.052.png 70428764.053.png 70428764.054.png 70428764.055.png 70428764.056.png 70428764.057.png 70428764.058.png 70428764.059.png 70428764.060.png 70428764.061.png 70428764.062.png 70428764.063.png 70428764.064.png 70428764.065.png
Copyright © by VFP Communications Sp. z o.o., Warszawa 2008
Copyright by Dominik Kaznowski 2008
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, przedrukowywanie
i rozpowszechnianie całości lub fragmentów niniejszej pracy
bez zgody wydawcy zabronione.
ISBN 978-83-906109-4-8
VFP Communications Sp. z o.o.
Warszawa 2008
03-994 Warszawa, ul. Wał Miedzeszyński 630
tel.: 022 514 65 00, faks: 022 740 50 55
www.media.com.pl
Juliusz Donajski, prezes
Skład i łamanie: Katarzyna Ciemny, Maciej Krawczyński
Ilustracja na okładce: Rafał Szczepaniak
Dział reklamy: Agnieszka Wrembel, Kamil Krupa
Korekta: Agnieszka Chwiłka-Florek
Druk i oprawa: LCL, Łódź
4
70428764.066.png 70428764.067.png 70428764.068.png 70428764.069.png 70428764.070.png 70428764.071.png 70428764.072.png 70428764.074.png 70428764.075.png 70428764.076.png 70428764.077.png 70428764.078.png 70428764.079.png 70428764.080.png 70428764.081.png 70428764.082.png 70428764.083.png 70428764.085.png 70428764.086.png 70428764.087.png 70428764.088.png 70428764.089.png 70428764.090.png
Spis treści
Od wydawcy ....................................................................................................................................7
Wprowadzenie ...............................................................................................................................9
1. Środowisko internetu ......................................................................................................11
Możliwości i ograniczenia internetu jako środowiska biznesowego
Zalety i przewagi internetu
Ograniczenia i słabości internetu
Zasięg internetu
Sposób łączenia się z internetem
Dostęp do internetu na świecie
Wpływy kultury na sposób korzystania z sieci
Definicja internauty
Wzrost zasięgu internetu
Rola przeglądarek internetowych
Wpływ internetu na postawy i zachowania konsumentów
Rozwój trendu Web 2.0 i narodziny prosumenta
2. Strategie i modele biznesu w sieci ......................................................................35
Strategie w internecie
Uwarunkowania budowy serwisu
Pojęcie interaktywności
Marka w internecie
Historia rozwoju biznesu w sieci
Funkcjonalny rozwój internetu
Web 1.0
Web 2.0 (UGC)
Społeczności
Live Web
Podstawowe rodzaje i modele przedsięwzięć internetowych
Modele obecności w internecie ze względu na rodzaj i wielkość przedsiębiorstwa
Małe i średnie przedsiębiorstwa
Internet a sprzedaż
Obawy i uprzedzenia związane z wykorzystywaniem internetu
Międzynarodowy wymiar biznesu w sieci
Rodzaje podmiotów rynku marketingu internetowego
Portale
Wortale
Serwisy społecznościowe
Agencje interaktywne
Domy mediowe
Sieci reklamowe
Firmy badawcze
3. Przyszłość mediów ............................................................................................................65
Wpływ internetu na media tradycyjne
Rewolucja cyfrowa
Wyzwania mediów tradycyjnych
Magazyny
Prasa
Radio
4. Badania marketingowe w internecie...................................................................75
Badania rynku
Podstawowe wskaźniki analizy rynku
Podział badań internetu
Klasyfikacja ze względu na przedmiot badań
5
70428764.091.png 70428764.092.png 70428764.093.png 70428764.094.png 70428764.096.png 70428764.097.png 70428764.098.png 70428764.099.png 70428764.100.png 70428764.101.png 70428764.102.png 70428764.103.png 70428764.104.png 70428764.105.png 70428764.107.png 70428764.108.png 70428764.109.png 70428764.110.png 70428764.111.png 70428764.112.png 70428764.113.png 70428764.114.png 70428764.115.png
5. Zachowania i motywacje konsumentów w sieci ..........................................83
Konsumenci w internecie
Polscy konsumenci w internecie
Segmentacja użytkowników
Segmentacja na potrzeby marketingu
Czas w internecie
6. Web 2.0 ......................................................................................................................................95
Web 2.0 i treści tworzone przez użytkowników
Blogi
Sieci społeczne w internecie
Media społeczne
Udostępnianie społeczne
Wiki
Wirtualne światy
Agregacja i syndykacja
7. Treści multimedialne w internecie ......................................................................115
Multimedia
Wideo w sieci
Telewizje internetowe
Podcast
8. Działania promocyjne w internecie .....................................................................121
Promocja online
Reklama graficzna
Formaty i charakterystyka reklamy graficznej
Monitoring efektywności
Reklama w wyszukiwarkach
Ogłoszenia internetowe
Reklama wideo
Reklama w poczcie elektronicznej
Ochrona prywatności i spam
Pozostałe formy promocji
Reklama dźwiękowa
Sponsoring
Advergaming
Ogólne zasady planowania kampanii
Określanie celów
Określanie grupy docelowej
Opracowanie mediaplanu
Zasięg kampanii
Czas trwania kampanii
Optymalna częstotliwość emisji reklam
Skuteczne dotarcie do grupy docelowej
Dobór witryn i nośników
Analiza konkurencji
Zakup powierzchni i model emisji reklamy
Pomiar efektywności
9. Public relations w internecie ..................................................................................157
Nowy, inny, lepszy PR
Blogi firmowe
Pracownicy firmy w internecie
Zasady kontaktów z blogerami
Przyszłość public relations
Zakończenie .................................................................................................................................173
Literatura, źródła i inspiracje ......................................................................................175
6
70428764.116.png 70428764.002.png 70428764.003.png 70428764.004.png 70428764.005.png 70428764.006.png 70428764.007.png 70428764.008.png 70428764.009.png 70428764.010.png 70428764.011.png 70428764.013.png 70428764.014.png 70428764.015.png 70428764.016.png 70428764.017.png 70428764.018.png 70428764.019.png 70428764.020.png 70428764.021.png 70428764.022.png 70428764.024.png 70428764.025.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin