KONSPEKT LEKCJI WF NR 5 KLASA 1G
DATA: 23.01.2003r. ZADANIA GŁÓWNE:
MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna Nauka stania na głowie.
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 11 ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
PRZYBORY,PRZYRZĄDY: materace, UMIEJĘTNOŚCI: uczeń potrafi wykonać skok drabinki zawrotny, stanie na ramionach
METODY: naśladowcza ścisła, zadaniowa MOTORYCZNOŚĆ: siła, zwinność, gibkość,
ścisła koordynacja ruchowa
FORMY: KSZTAŁTOWANIE POSTAW: samodyscyplina,
samoocena
WIADOMOŚCI: uczeń zna przepisy BHP na sali
gimnastycznej
TOK
LEKCYJNY
CZYNNOŚCI UCZNIÓW
CZAS
ORGANIZAC.
1) część wstępna
ćwiczenia porządkowe
ćwiczenia kształtujące
2)część główna
ćwiczenia przygotowujące
do stania na głowie
ćwiczenia właściwe
3) część końcowa
ćwiczenia uspokajające
ćwiczenie porządkowe
- staje na zbiórce
- w truchcie:
- krążenie ramion w przód
i w tył
- skip A, C
- na gwizdek zmiana
kierunku truchtu
-j.w. podskok
-j.w. przysiad
-j.w. leżenie przodem
- w dwójkach:
- przysiady stojąc tyłem do
siebie
- przeciąganie w parach
- walka „kogutów”
-z podporu przodem oparcie głowy na materacu i oderwanie nóg
-w przysiadzie podpartym-oparcie głowy o podłoże i samodzielne powolne odrywanie nóg od podłoża
-obserwują pokaz nauczyciela
-stanie na głowie z podkurczonymi nogami przy drabinkach
- j. w. próby prostowania nóg
-stojąc w rozkroku poprzez skłon tułowia w przód próba dojścia do stania na głowie w rozkroku
-z uniku podpartego stanie na głowie przy drabinkach
-obserwują pokaz stania na głowie nauczyciela
-próba stania na głowie bez drabinek
-stanie na głowie samodzielnie
- w lekkim rozkroku skłon tułowia w przód-wydech i wyprost ze wznosem ramion-wdech
- powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań głównych lekcji
- pokaz ćwiczeń, wykonywanie sygnałów
-podaje ćwiczenie i koryguje błędy
- j. w.
- pokazuje stanie na głowie z podkurczonymi nogami
- nakazuje wykonanie zaprezentowanego ćwiczenia, koryguje błędy
-pokazuje stanie na głowie
- podaje ćwiczenie i koryguje błędy
- podaje i objaśnia ćwiczenie uspokajające
2 min
10min
29min
ustawienie w szeregu
trucht dookoła sali
Nie ćwiczący układają materace
Nauczyciel dokładnie objaśnia sposób asekuracji
Ćwiczący ćwiczą w parach na jednym materacu każda para
Asekuracja
j. w.
ćwiczenie właściwe
Samodzielnie
Uczniowie ustawiają się w kole
Zbiórka w szeregu
Opracował: mgr Paweł Pomarański
seta207