projektowanie-gier-w-srodowisku-unity-3.x full version.pdf

(27488 KB) Pobierz
888056035.016.png
Spis treci
Przedmowa
9
O autorze
11
O recenzentach
12
Wstp
15
Rozdzia 1. Odkryj trzeci wymiar
21
Zapoznanie si z podstawami grafiki 3D
21
Wspórzdne
22
Przestrze modelu i przestrze wiata
22
Wektory
23
Kamery
24
Wielokty, krawdzie, wierzchoki i siatki
25
Materiay, tekstury i procedury cieniowania
28
Fizyka bryy sztywnej
29
Wykrywanie kolizji
29
Podstawowe pojcia zwizane ze rodowiskiem Unity
30
Metoda Unity — przykad
31
Zasoby
32
Sceny
32
Obiekty gry
32
Komponenty
33
Skrypty
33
Prefabrykaty
34
Interfejs
35
Widoki Scene i Hierarchy
36
Panel Inspector
38
888056035.017.png 888056035.018.png 888056035.019.png 888056035.001.png
 
Projektowanie gier w rodowisku Unity 3.x
Okno Project
39
Widok Game
40
Podsumowanie
40
Rozdzia 2. Podstawy tworzenia prototypów i skryptów
43
Twój pierwszy projekt w rodowisku Unity
44
Podstawowe rodowisko prototypowe
45
Definiowanie sceny
46
Dodawanie prostego owietlenia
47
Kolejna cega w cianie
48
Zbuduj i zniszcz!
52
Wprowadzenie do tworzenia skryptów
53
Nowy skrypt definiujcy zachowanie lub klas
53
Jak wyglda od rodka dziaanie skryptu w jzyku C#?
54
Jak wyglda od rodka dziaanie skryptu w jzyku JavaScript?
56
Atakowanie ciany
57
Deklarowanie zmiennych publicznych
58
Zrozumienie zasady dziaania polecenia Translate
62
Implementacja funkcji Translate
63
Testujemy biec wersj gry
64
Tworzenie pocisku
65
Przechowywanie obiektów jako prefabrykatów
67
Wystrzelenie pocisku
68
Uycie funkcji Instantiate() do konkretyzowania obiektów
68
Przyoenie wektora siy do bryy sztywnej
69
Podsumowanie
71
Rozdzia 3. Tworzenie rodowiska
73
Projektowanie gry
73
Uycie edytora terenu
75
Opcje menu terenu
76
Narzdzie edycji terenu
78
Tworzenie wyspy — soce, morze i piasek
83
Podsumowanie
101
Rozdzia 4. Postacie w grze i dalsze wykorzystanie skryptów
103
Uycie panelu Inspector
104
Znaczniki
105
Warstwy
106
Prefabrykaty i panel Inspector
106
Anatomia postaci
107
Dekonstrukcja obiektu First Person Controller
107
Relacje midzy obiektami nadrzdnymi i podrzdnymi
109
Obiekt First Person Controller
109
4
888056035.002.png 888056035.003.png 888056035.004.png 888056035.005.png 888056035.006.png
 
Spis treci
Dalsze wykorzystanie skryptów
119
Polecenia
119
Zmienne
120
Kompletny przykad
123
Funkcje
123
Tworzenie wasnych funkcji
125
Deklarowanie wasnej funkcji
127
Polecenie if else
129
Warunki wielokrotne
131
Komunikacja midzyskryptowa oraz skadnia z kropk
133
Dostp do innych obiektów
133
Find() i FindWithTag()
133
SendMessage()
134
GetComponent
135
Komentarze
138
Skrypt wykonujcy operacj poruszania postaci
139
Analiza skryptu
139
Deklaracje zmiennych
140
Podsumowanie
145
Rozdzia 5. Interakcje
147
Zewntrzne aplikacje modelujce
147
Ogólne ustawienia modeli
148
Meshes
148
Normals and Tangents
149
Materials
150
Animations
150
Animation Compression
151
Definiowanie modelu placówki
151
Dodawanie placówki
152
Ustalenie pooenia
153
Obrót
153
Dodanie zderzaczy
154
Dodanie komponentu Rigidbody
156
Dodanie dwiku
156
Wyczenie automatycznej animacji
156
Kolizje i wyzwalacze
157
Rzucanie promieni
160
Zgubienie klatki
161
Wykrywanie zderzenia z przewidywaniem
162
Otwieranie drzwi placówki
163
Metoda 1. Wykrywanie kolizji
164
Metoda 2. Rzucanie promieni
179
Metoda 3. Wykrywanie kolizji wyzwalajcej
185
Podsumowanie
189
5
888056035.007.png 888056035.008.png 888056035.009.png 888056035.010.png
Projektowanie gier w rodowisku Unity 3.x
Rozdzia 6. Kolekcja, inwentarz i HUD
191
Tworzenie prefabrykatu ogniwa energetycznego
194
Pobieranie, importowanie i umieszczanie
194
Identyfikacja ogniwa energetycznego
195
Skalowanie i obrót zderzacza
195
Dodawanie komponentu Rigidbody
196
Tworzenie skryptu dla ogniwa energetycznego
197
Dodawanie opcji wyzwalajcego wykrywania kolizji
198
Zapisywanie obiektu w postaci prefabrykatu
199
Rozrzucanie ogniw energetycznych
200
Inwentarz gracza
200
Zapamitywanie poziomu zasilania
201
Dodawanie funkcji CellPickup()
202
Ograniczenie dostpu do placówki
204
Ograniczenie dostpu do drzwi za pomoc licznika ogniw
204
Wywietlacz HUD dla ogniwa energetycznego
205
Importowanie ustawie tekstur GUI
206
Tworzenie obiektu GUITexture
206
Umieszczanie tekstury PowerGUI
208
Skrypt do podmiany tekstury
208
Tablice
209
Poinformowanie o otwarciu drzwi
217
Wskazówki dla gracza
221
Pisanie na ekranie za pomoc komponentu GUIText
221
Podsumowanie
227
Rozdzia 7. Konkretyzowanie obiektów i bryy sztywne
229
Wykorzystywanie konkretyzacji
230
Bryy sztywne
231
Siy
232
Komponent Rigidbody
232
Tworzenie minigry
233
Tworzenie prefabrykatu orzecha kokosowego
234
Tworzenie obiektu Launcher
236
Skrypt obsugujcy rzucanie orzechami kokosowymi
238
Kocowe procedury sprawdzajce
247
Ograniczenia konkretyzacji oraz usuwanie obiektów
248
Dodawanie pomieszczenia przeznaczonego do rzucania kokosami
251
Wygrywanie gry
266
Kocowe usprawnienia
271
Podsumowanie
274
Rozdzia 8. Systemy czstek
277
Co to jest system czstek?
277
Particle Emitter
278
Particle Animator
278
Particle Renderer
279
6
888056035.011.png 888056035.012.png 888056035.013.png 888056035.014.png 888056035.015.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin