…SZEF S-1...
(stanowisko służbowe) Zezwalam na wykorzystanie konspektu:
.KRAKÓW.dnia …10.03.2006 r..
Podpis
PLAN KONSPEKT
do przeprowadzenia zajęć z podoficerami 8.BLot
w dniu 13.03.2006 r.
PRZEDMIOT: KSZTAŁCENIE OBYWATELSKIE
TEMAT : POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA I OBRONNOŚCI UNII EUROPEJSKIEJ. TRAKTAT KONSTYTUCYJNY UNII EUROPEJSKIEJ.
CEL : Zapoznanie z podstawowych informacji związanych z polityką bezpieczeństwa i obronności UE.
Zapoznanie z treścią Traktatu Konstytucyjnego UE.
METODA : Wykład
CZAS : 1 x 45 min
MIEJSCE : Sala kinowa
LITERATURA: „ABC konstytucji Unii Europejskiej” Fundacja Prawo Europejskie organizacja pożytku publicznego
„Unia Europejska - 50 pytań?” Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Konferencja naukowa pt. „Unia Europejska jako wspólnota bezpieczeństwa” DWiPO
ZABEZPIECZENIE
MATERIAŁOWE: rzutnik komputerowy
Lp.
Zagadnienie i czas
Wskazówki metodyczne
1.
2 min.
- podanie tematu i celu szkolenia
-sprawdzenie obecności żołnierzy
2.
1. Polityka bezpieczeństwa i obronności Unii Europejskiej
Wyjaśniam podstawowe pojęcia związane z polityką bezpieczeństwa i obronności UE
2. Traktat Konstytucyjny Unii Europejskiej
Z czego składa się traktat?
Traktat składa się z preambuły, czterech części, podzielonych na tytuły i rozdziały oraz załączników i protokołów stanowiących integralną część Traktatu.
Część pierwsza składa się z 9 tytułów, zawierających podstawowe informacje na temat funkcjonowania i działań Unii.
Część drugą stanowi Karta Praw Podstawowych.
W trzeciej omówione zostały polityki Unii, sposób jej funkcjonowania, a także instytucje i sposoby tworzenia prawa.
Czarta część, to postanowienia ogólne i końcowe, mówiące o tym, kiedy Traktat wejdzie w życie oraz, w których państwach będą obowiązywały jego przepisy.
Do Traktatu zostały dołączone deklaracje uczestników Konferencji Międzynarodowej.
W pierwszym etapie – omawiam na podstawie literatury podstawowe pojęcia związane z polityką bezpieczeństwa i obronności Unii Europejskiej. Korzystam z prezentacji komputerowej 138 – 141 str. Traktatu Konstytucyjnego UE.
W drugim etapie przechodzę do zapoznania szkolonych z treścią Traktatu Konstytucyjnego. Korzystam z prezentacji komputerowej.
3.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
3 min.
1. Omówienie zajęć.
-omówienie przebiegu szkolenia;
-podanie oceny osiągnięcia celu zajęć;
-postawienie zadań do doskonalenia zagadnień;
Prowadzący zajęcia .......kpt. Piotr JASZCZUK……………….....
(stop. imię i nazwisko wykładowcy)
.............................................................
(podpis wykładowcy)
...KRAKÓW... dnia .........10.03.2006 r..........
lewaPnaP