styczeń 2010.doc

(99 KB) Pobierz

                                    

                                            Styczeń 2010

 

 

          Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Witaj nowy roku/ Bal karnawałowy;

2.     Zabawy na śniegu;

3.     Pomagamy ptakom przetrwać zimę;

4.     Moja babcia  i mój dziadek;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                               ,,Moja babcia  i mój dziadek’’ 

                                      18.01 – 22.01.2010

 

1.( 3, 14, 15Rozmowa z dziećmi przy ilustracjach tematycznych na temat ,,Za co kochamy nasze babcie i dziadków’’

Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny – okazywanie szacunku osobom starszym.

·         wypowiada się na temat swojej babci i dziadka

·         opowiada o spędzonym ze swoimi dziadkami czasie

 

2.  (8, ) „Kłótnia dziadka ”– osłuchanie   z piosenką. (płyta CD A. Loska). Nauka zabawy naśladowczej do tekstu piosenki.  Ćwiczenie pamięci mechanicznej oraz  kształcenie poczucia rytmu.

·         powtarza słowa piosenki

·         przedstawia ruchem treść piosenki

 

3.(9) ,,Moja Babcia  - mój Dziadek’’ – 

wykonanie postaci  babci lub dziadka

różnymi technikami plastycznymi. (pastele, farby, kolorowa włóczka, skrawki materiału itp.). Rozwijanie  wyobraźni dzieci.

·         dorysowuje brakujące elementy twarzy

·         dokleja ubranie  i włosy z włóczki

 

4. „ Dzień babci i dziadka w przedszkolu” – uroczystość z udziałem zaproszonych gości.

·         przeżywanie radości i zadowolenia, recytacja wierszyków i piosenek, wręczenie przygotowanych niespodzianek.

 

5.(4,13) Zabawa  dydaktyczna ,,Czyja tasiemka jest dłuższa” – poprawne stosowanie określeń : dłuższa, krótsza. Kształcenie logicznego myślenia..

·         porównuje długość tasiemki stosując określenia: dłuższa – krótsza,

 

 

Ø      ( 14)Zabawy dydaktyczne:,,Co robi moja babcia – mój dziadek”  -  rozpoznawanie czynności pokazywanych przez nauczycielkę.

 

Ø      ( 4 ),,Układamy obrazki” – rozwijanie pamięci wzrokowej (n-l układa trzy obrazki, dziecko je nazywa, potem zamienia ich kolejność).

 

Ø      ( 3),,O czym mówię” – zabawy językowe ( n-l opowiada o jakimś przedmiocie który stoi w środku koła, dzieci odgadują nazwę przedmiotu)

 

Ø      ( 10) Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami  - próby tworzenia wspólnych budowli – układanie dużego serduszka.

 

Ø      (  7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami

 

Ø      (  9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych  dzieci

 

Ø      ( 5  )  Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.

Ø      ( 5  )  Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem  sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..

- ,,Kto trafi”-  z el. rzutu

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                     ,,Pomagamy ptakom przetrwac zimę”

                                25.01–29.01.2010

 

 

 

1.( 12,3,4.11,,Ptaki  i dzieci” – inscenizacja wiersza W. Domeradzkiego. Rozmowa z dziećmi na temat  dokarmiania ptaków pozostających zimą w naszym kraju – rozpoznawanie wróbla.

Segregowanie przyniesionej karmy (ziarenka zbóż, pestki słonecznika, owoce jarzębiny,  okruchy chleba, słonina) – umieszczenie karmnika za oknem.

·         rozumie potrzebę dokarmiania ptaków,

·         rozpoznaje wróbla wśród innych ptaków

 

2. ( 13),,Liczymy wróbelki – przeliczanie ptaków w zakresie trzech, określanie na której gałęzi jest ich najwięcej, a na której najmniej. Kształcenie logicznego myślenia.

·         przelicza ptaki w  zakresie trzech

·         wskazuje na której gałęzi siedzi jeden, dwa  lub trzy wróbelki,

 

3. (5.6) ,,Ptaki w karmnikach’’ –  zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych z obręczami. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

·         bierze udział w zabawach ruchowych

·         reaguje na polecenia nauczyciela

 

4.( 9,14) ,,Karmnik dla ptaków ” – naklejenie  karmnika  z papieru kolorowego według wzoru– rozwijanie wyobraźni dzieci, doskonalenie sprawności manualnych

·         nakleja elementy karmnika z papieru kolorowego w odpowiednim miejscu na kartce

 

5.( 14,9) ,,Czyje to ślady” – rozpoznawanie wśród różnych śladów zwierząt, tych pozostawionych przez ptaki.

·         wskazuje wśród śladów zwierząt  - ślady pozostawione przez ptaki

 

Ø                                   ( 1Zabawy dydaktyczne: ,Czarodziejskie piórko”  -  wskazywanie części ciała dotkniętej przez piórko .

 

Ø                                   ( 14 ) Zabawa ortofoniczna ,,Ptaszki” – naśladowanie odgłosów znanych ptaków (ćwir, kra, pi)

 

Ø      ( 3) Ćwiczenia oddechowe - ,,Piórka”

 

Ø      ( 10 )Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami  - tworzenie karmników dla ptaków

 

Ø      ( 7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych  - odgrywanie ról, włączanie do zabawy dzieci nieśmiałe,

 

Ø      ( 9, 10, 14)Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny (ptaszki) , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych  dzieci

 

Ø      ( 14)Układanie puzzli, układanek drewnianych, proste gry logiczne -  doskonalenie percepcji wzrokowej

 

Ø      ( 2)Zabiegi higieniczno -  sanitarne – właściwe zachowanie się w łazience –  mycie rąk po skorzystaniu z toalety   A

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

-- „Lampa- nos”- orient- porządkowa

 

- „Biegnij za papierową strzałką z el biegu

 

-‘Po kładce”- z el. równowagi

 

- „Raki idą tyłem”- z el. czworakowania

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                 Witaj nowy roku/ Bal karnawałowy

                           04.01–08.01.2010

 

 

 

 

13/ 8„ Witaj Nowy Roku 2010”-powitanie nowego roku piosenka . składanie życzeń noworocznych.

·         rozumie pojęcia: Stary  Rok, Nowy Rok

·         potrafi ułożyć życzenia noworoczne

 

2. ( 8  )  Rytmika - zabawy przy muzyce- utrwalenie znanych zabaw tanecznych oraz swobodna ekspresja ruchowa do muzyki. Osłuchanie z piosenką: „Domek”

·         umiejętne współdziałanie podczas tańca w parze

 

3. ( 3/15  )  Co to jest bal – rozmowa z dziećmi na temat balu/ przebieg, przebranie/

·         rozumie pojęcia „karnawał” „bal”

 

4( 4/7  )  Przygotowanie do balu- historyjka obrazkowa.

·         potrafi wnikliwie analizować treść obrazka

·         umie wypowiadać się na określony temat

 

5. ( 8  )  „Moja maska na bal”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów

·         umiejętne posługiwanie się nożyczkami.

 

 

Ø      (9)Stary  Rok, Nowy Rok – wykonanie ilustracji

 

Ø      ( 7/1  )  Zabawy tematyczne w kącikach – zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie

 

Ø      ( 14  )  Słuchanie bajek z taśmy magnetofonowej

 

Ø      ( 1/4  )  Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły

 

Ø      9Balonika- K...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin