wrzesień 2009.doc

(109 KB) Pobierz

 

 

Plany pracy wychowawczo – dydaktycznej 

 

w grupie 3,4-latki

„Pszczółki”

 

na rok szkolny 2009/2010

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    

                                             Wrzesień 2009

 

        Ośrodki zainteresowań 

1. Witamy przedszkole.

2. Ja i moje przedszkole.

         3. Wspominamy wakacje.

         4. Witaminy z koszyka.

         5. To już jesień.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

   Inne formy działalności

                        WITAMY   PRZEDSZKOLE 

                                 01.09. – 04.09.2009r.

                              

                              

 

 

 

1.( 1 )„ Poznajmy się” – zabawy integracyjne.    Integracja dzieci i grupy. Poznanie nowego otoczenia

·         przedstawia się imieniem, zna imiona kolegów.

 

2. ( 8 )„ Marsz przedszkolaków” – nauka piosenki.

·         ilustruje treść piosenki naśladując ruch nauczyciela.

 

3.( 3 ) „ Nasza sala” – opowiadanie wg  pomysłu nauczycielki przy użyciu pacynki; wyznaczenie kącików w sali( kącik lalek, konstrukcyjny, relaksacyjny);

·         rozumie i odpowiada na pytania.

 

4. (5)„ Zabawy Pszczółek - zestaw zabaw ruchowych z animacyjną chustą Klanzy

·         aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

 

 

 

   

Ø      ( 1 )  Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”.

 

Ø      ( 4 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

Ø      ( 1 )  Wspólne oglądanie sali, zabawek znajdujących się w niej.

 

Ø      ( 2„Pociąg do łazienki” – poznaje zasady właściwego zachowania się w łazience,

 

Ø      ( 1 )  Zabawa integrująca grupę z piłką „Poznajmy się”;

 

Ø      ( 4Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli

 

Ø      ( 6 )  Nasz ogród – spacer po ogrodzie przedszkolnym zapoznanie się z nim

 

Ø      ( 6 )  Układanie układanek przy stoliczkach –przestrzega bezpiecznej zabawy.

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg K. Wlaźnik.

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

„Zapamiętaj swoją parę”- orien porz

„Pajacyk”- z el podskoku

„Figurki”- z el biegu

„Kotki”- z el czworakow

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

Inne formy działalności

                  JA I MOJE PRZEDSZKOLE   

                        07.09.-11.09.2009r.              

                               

                               

 

 

1.(1 )„ Polubić przedszkole” – Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (woźne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)

·         Wie, kto pracuje w przedszkolu i jak wygląda budynek

 

2(1/2) „Kasia idzie do przedszkola” Wdrażanie zasady prawidłowego powitania w przedszkolu uśmiechem oraz formą grzecznościową „dzień dobry” w oparciu o opowiadanie nauczyciela

·          

 

3(3/9) „ Nasza grupa” – ustalenie nazwy grupy. Układanie pszczółki z części, ozdabianie pszczółki jako znaku rozpoznawczego grupy

·          

 

4(6) Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania

·         zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach

 

5 (1) „Misiu szuka dzieci” – zabawa dydaktyczna mająca na celu utrwalenie i prawidłowe kojarzenie imion koleżanek i kolegów

·         próbuje zapamiętać imiona kolegów

umie współdziałać w grupie

 

Ø      ( 4 )  Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;

 

Ø      ( 1 ) Zabawa integracyjno - porządkowa ze śpiewem „Balonik”- integracja dzieci i grupy;

 

Ø      ( 1 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań -bawi się z innymi dziećmi;

 

Ø      8 ) Zabawy kołowe ze śpiewem „Karuzela”, „Stary niedźwiedź”;

 

Ø      ( 4 )Zabawy tematyczne w kąciku lalek „Przyjęcie dla lalek”- - potrafi powiedzieć jak ma na imię;

 

Ø      (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;

 

Ø      ( 4 ) „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce

Ø      (   ) Poznajmy Misia Zysia-  nauka krótkiego wiersza;

 

Ø      ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek;

           ( 5 )       Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg K. Wlaźnik.

                             ( 5 )   Zabawy ruchowe

 

„Słonko świeci deszcz pada”- orient porządk

„Pajacyk”- z el podskoku

„Figurki”- z el biegu

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                       WSPOMINAMY WAKACJE  

                              14.09.-18.09.2009r.              

                               

                               

 

 

 

1.(11/13) „ Nad morzem” – zabawa dydaktyczna połączona ze słuchaniem wiersza

D. Gellner „ Muszelki”.

·         nabywanie umiejętności poprawnego przeliczania muszelek,

 

2.( 8 ) „Co to za dźwięki” – wyrabianie wrażliwości słuchowej, osłuchanie i nauka piosenki „Wesołe przedszkole

·         rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne przedmioty

 

3.( 3/14  ) „ W górach” –rozmowa w oparciu o ilustracje, ćwiczenia graficzne

·         wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: góral, baca, hale, kolejka linowa, szlak, , szczyt,

 

4.( 9  )  Kolor żółty- poznanie danego koloru.

·          

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin