Krotoschin - Huna.txt

(331 KB) Pobierz
Henry Krotoschin

HUNA PRAKTYCZNY PODR�CZNIK

wydawnictwo MEDIUM
Pierwsze pe�ne, licencjonowane wydanie dzie� Maxa F. Longa
Cykl ksi��ek
STARO�YTNA WIEDZA KAHUN�W
obejmuje nast�puj�ce tytu�y:
1. MAGIA CUD�W
(The Secret Science behind Miracles)
2. D��ENIE KU �WIAT�U
(Growing into the Light)
3. WIEDZA TAJEMNA W PRAKTYCE
(The Secret Science at Work)
4. AUTOSUGESTIA
(Self-Suggestion)
5. ANALIZA PSYCHOMETRYCZNA
(Psychometric Analysis)
6. HUNA W RELIGIACH �WIATA 
(The Huna Code in Religions)
7. NAUKA UKRYTA W EWANGELIACH
(What Jezus Taught in Secret)
Spis Tre�ci
Podzi�kowania	4
Przedmowa	4
Wprowadzenie
Co to jest Huna?	5
Rozdzia� l
Mana - nasza pot�na ziemska si�a	19
Rozdzia� 2
Trzy praktyczne narz�dzia Huny	27
Rozdzia� 3
�rednie Ja	36
Rozdzia� 4
Ni�sze Ja	38
Rozdzia� 5
Wahade�ko	57
Rozdzia� 6
Kala - duchowe oczyszczenie	61
Rozdzia� 7
Wy�sze Ja	69
Rozdzia� 8
Modlitwa wed�ug Huny i uzdrawianie duchowe	75
Rozdzia� 9
Rozw�j i post�p	87
Rozdzia� 10
Do�wiadczenia student�w praktykuj�cych Hun�	93
Dodatek
Wiedza Huny i nauka Esse�czyk�w	95
Podzi�kowania
Spo�r�d wielu os�b, kt�rym z ca�ego serca dzi�kuj� za rad�, pomoc i zach�t� do 
dzia�ania, 
szczeg�lnie chcia�bym wyr�ni�: Maxa i Hermana - niezmordowanych pomocnik�w; 
Oth�, kt�ry 
da� mi �zap�on inicjatywy"; Sir George'a i Regin� - artyst�w; Jac�ueline i 
Annette - za ich mi�o��; 
Erwina, jak r�wnie� innego Maxa, kt�rzy mnie wiele nauczyli; Jeannett� i Clar� 
oraz Helen�, 
kt�rych skuteczne dzia�anie silnie wspar�o i przyspieszy�o t� publikacj�, oraz 
naturalnie Ariel i 
George'a.
Przy wydaniu niniejszej ksi��ki korzysta�em z istotnego wsparcia W. Michaela 
Harlachera, 
kt�ry by� do mojej dyspozycji jako wysoko kwalifikowany i sumienny lektor. Wiele 
si� od niego 
nauczy�em, dlatego te� zobowi�zany jestem do z�o�enia mu serdecznego 
podzi�kowania.
Przedmowa
Henry Krotoschin jest najbardziej kwalifikowanym autorem podr�cznika 
praktycznego 
zastosowania Huny, kt�rego od dawna brakowa�o w niemieckiej strefie j�zykowej. 
Henry ma 
zar�wno wykszta�cenie naukowe, jak r�wnie� do�wiadczenie praktyczne; zna 
doskonale niemiecko- 
i angloj�zyczn� literatur� po�wi�con� Hunie.
Mi�dzynarodowa organizacja Huny - Huna Research Inc. -za�o�ona w 1945 roku w USA 
przez Maxa Freedoma Longa, zatwierdzi�a Henry'ego jako nauczyciela i praktyka 
Huny. Jest on 
naszym oficjalnym przedstawicielem w Europie oraz kierownikiem naszej plac�wki, 
Huna 
Forschungs-Gesellschaft, w Zurichu. Jako m�wca i nauczyciel cieszy si� 
mi�dzynarodowym 
uznaniem. Pisze on na podstawie w�asnego do�wiadczenia, poniewa� praktykuje Hun� 
na co dzie�.
Ksi��ka ta gruntownie omawia nauk� Huny. U jej podstaw le�� liczne wyk�ady i 
seminaria 
Henry'ego, prowadzone w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i USA, a tak�e 
o�miotygodniowy cykl 
odczyt�w, jaki przeprowadzili�my obaj w 1985 roku w Niemczech i Szwajcarii.
Nie ma w�tpliwo�ci co do tego, �e podstawowe zasady nauki Huny om�wione w tej 
ksi��ce 
s� autentyczne. Mo�na je od razu zastosowa� w praktyce, aby kszta�towa� swoje 
�ycie szcz�liwie, 
harmonijnie i bardziej celowo. Ju� od dzisiaj mo�esz �y� wed�ug przewodniej 
my�li Huny: Nigdy 
nie krzywdzi�, zawsze pomaga�!
Prof. dr E. Otha Wingo,
dyrektor Huna Research Inc.,
Cape Girardeau, Missouri, USA
Wprowadzenie
Co to jest Huna?
Nie powiniene� t�skni� za doskonal� nauk�, lecz za doskonaleniem samego siebie.
Hermann Hesse
Prastara nauka dla wsp�czesnych ludzi
Ksi��ka ta podaje proste i dla ka�dego zrozumia�e informacje na temat nauki i 
praktyki 
Huny. Po jej przeczytaniu Czytelnicy pojm� podstawowe zasady Huny i - je�eli 
zechc� - wzbogac� 
dzi�ki niej swoje codzienne �ycie oraz poczyni� post�p duchowy i materialny. 
Ksi��ka jest r�wnie� 
spe�nieniem obietnicy, jak� z�o�y�em niekt�rym uczestnikom moich seminari�w: 
jest 
przegl�dowym om�wieniem praktyki Huny.
Huna to spos�b �ycia. Przez spos�b �ycia rozumiem poznanie ideologicznych 
podstaw i 
praktycznych wskaz�wek, kt�re umo�liwiaj� wprowadzenie owych podstaw w czyn, 
oraz 
stosowanie ich w codziennym �yciu i czerpanie z tego korzy�ci. Huna nie jest 
religi� ani 
wyznaniem, nie zawiera �adnego dogmatu. Nie zak�ada, �e cz�owiek podda si� 
niewolniczo jej 
ideom; oczekuje krytycznego podej�cia w celu dopasowania nauki i praktyki do 
indywidualnych 
potrzeb cz�owieka.
Huna stanowi wielk� pomoc w �yciu. Dzi�ki zastosowaniu si� do jej wskaz�wek i 
poj�� 
mo�emy doprowadzi� w naszym codziennym �yciu do pozytywnych zmian, szczeg�lnie w 
stosunkach z bli�nimi. Zmiany te uznamy za cud, zw�aszcza gdy spojrzymy na nie z 
perspektywy 
czasu. Z pewno�ci� nasi bli�ni odbior� je jako cudowne, poniewa� nie b�d� 
wiedzie�, jak do nich 
dosz�o.
W obecnym �yciu egzystujemy jako inkarnowane duchy (�ac. caro, carnis = cia�o). 
My, 
ludzie, jeste�my czystymi istotami duchowymi, kt�re na kr�tki czas, oko�o 
siedemdziesi�ciu, 
osiemdziesi�ciu lat, s� �ci�le zwi�zane z materi� przez swoje cia�o. Jest to 
okres nauki, w kt�rym 
doznajemy przyjemnych, ale niestety r�wnie� bolesnych do�wiadcze�. Najcz�ciej 
przyjemne 
doznania przyjmujemy za oczywiste, nie zastanawiaj�c si� nad nimi i nie 
dzi�kuj�c za nie. B�l i 
cierpienia przysparzaj� nam problem�w i trosk, a od nich chcieliby�my si� 
uwolni�. Je�li 
uwalnianie to nast�pi w procesie nauki, wtedy wszystko jest w porz�dku; je�eli 
nie, musimy 
do�wiadczy� jeszcze wi�cej b�lu. Niekiedy konieczne jest przej�cie przez kolejne 
�ycie, aby 
wst�pi� na wy�szy szczebel drabiny rozwoju etycznego.
W rozpoznaniu owego - by tak rzec - pe�nego �ask procesu nauki, zaakceptowaniu 
go i 
prze�yciu Huna stanowi klasyczn� pomoc. Ja sam dopiero dzi�ki niej zdo�a�em 
zrozumie� pewne 
fragmenty Biblii, a moja droga do Boga, na kt�rej wiar� zast�pi�a wiedza, by�a 
w�a�nie drog� nauki 
i praktykowania Huny. W tej dziedzinie ka�dy, kto zajmuje si� Hun�, mo�e 
wzbogaci� swoje �ycie 
o pouczaj�ce do�wiadczenia. Nierealistyczne i trudne do przyj�cia ��dania 
Jezusa, jak na przyk�ad: 
�Mi�ujcie swoich wrog�w", nagle staj� si� jasne � proste, a ich spe�nienie 
okazuje si� mo�liwe. Nie 
mamy do czynienia - jak kto� m�g�by utrzymywa� -z bigoteri�, lecz z praktyk� 
�yciow�. Bardzo 
wa�ne jest przy tym zdrowe, naturalne i celowe podej�cie do ludzkiego Ja. Pod 
tym wzgl�dem 
nauka Huny daje nam jasne i skuteczne instrukcje. W ci�gu dziesi�tk�w lat 
poszukiwa� nie znala-
z�em �adnej innej nauki wschodniej czy te� zachodniej, kt�ra by�aby r�wnie 
klarowna i skuteczna, 
jak nauka i praktyka Huny. Ka�dy, kto dost�pi� �aski (a wielu dost�pi jej 
jeszcze) nawi�zywania 
kontaktu z w�asnym Wy�szym Ja, potwierdzi te do�wiadczenia. Jest to nies�ychanie 
uszcz�li-
wiaj�ce i poruszaj�ce prze�ycie.
By� mo�e niekt�rzy czytelnicy pomy�l�, �e moje entuzjastyczne wypowiedzi 
dotycz�ce 
cudownej mocy Huny s� przesadne. Cierpliwo�ci! Chcia�bym w tym miejscu wyja�ni� 
moje 
zapatrywania na Hun� i zwi�zane z ni� do�wiadczenia. Tego rodzaju twierdze� nie 
wypowiadam 
bowiem lekkomy�lnie i potrafi� je udowodni�. Uzyska�em dyplom in�ynierski 
Wy�szej Szko�y 
Technicznej w Zurichu, ciesz�cej si� dobr� opini�. Jestem naukowcem zwi�zanym z 
naukami 
przyrodniczymi. Przez lata zajmowa�em si� chemi� i fizyk�, jednocze�nie pr�buj�c 
po��czy� moj� 
wiedz� w zakresie techniki oraz teoretycznej i praktycznej fizyki z nasuwaj�cymi 
mi si� wnioskami 
na temat boskich wp�yw�w we wszech�wiecie i tworzeniu fizycznego �wiata. Bli�sza 
prezentacja 
powy�szych rozwa�a� w ramach tak kr�tkiego kursu Huny zaj�aby jednak zbyt du�o 
miejsca.
W ci�gu mojego �ycia ci�gle zadawa�em sobie podstawowe pytania. Na przyk�ad: 
Dlaczego 
w og�le �yjemy? Co by�o przed �yciem, co jest po nim? Jaki jest sens naszego 
�ycia? Dlaczego 
do�wiadczamy b�lu? Jak osi�gamy tzw. szcz�cie? Przez dziesi�tki lat bada�em 
niekt�re religie i 
nauki pochodz�ce zar�wno z naszego kr�gu kulturowego, jak i ze Wschodu. Dost�pne 
mi religie 
pozostawia�y jednak zbyt wiele pyta� bez odpowiedzi, a dla m�dro�ci Wschodu 
mia�em co prawda 
du�e uznanie, lecz - m�wi�c otwarcie -k�opot sprawia�o mi wiele nowych s��w, 
kt�rych powinie-
nem by� si� nauczy�. Chodzi�o nie tylko o przet�umaczenie ich na znany mi j�zyk, 
lecz przede 
wszystkim o staranne zg��bienie ich szczeg�lnego sensu. Bez tego korzystanie z 
okre�lonych przez 
nie poj�� nie jest bowiem mo�liwe.
Wiele z tych godnych uwagi i szacunku okre�le� jest nam, ludziom Zachodu, 
obcych. Cho� 
kilku zachodnich filozof�w pr�bowa�o je nam przybli�y�, to jednak takiego 
rodzaju praca 
umys�owa by�a dla mnie zbyt skomplikowana. Odnosi�em poza tym wra�enie, �e nie 
zdo�am 
zastosowa� w codziennym �yciu zasad, kt�rych chcia�em si� nauczy�.
Tote� szukaj�c w zapami�taniu poznania, prze�ywa�em w konsekwencji tylko k�opoty 
i 
rozczarowania. A� w ko�cu nadesz�o owo decyduj�ce niedzielne popo�udnie, kiedy 
do moich r�k 
trafi�y dwie najwa�niejsze ksi��ki o Hunie. Nie by�o to bynajmniej dzie�em 
przypadku. By�em 
prowadzony. Czy mo�na tak twierdzi�? Os�d�cie sami!
Pewien m�j przyjaciel mia� dom w Ticino nad Lago Maggiore, usytuowany u podn�a 
stromo opadaj�cego zbocza. Jego �ona by�a aktork�, bardzo cz�sto wyje�d�aj�c� na 
wyst�py 
sceniczne, tote� ja i moja �ona nigdy nie mogli�my jej zasta�. Wreszcie nast�pi� 
taki dzie�: 
zaproszono nas na herbat�. Wej�cie do budynku znajdowa�o si� z ty�u, od strony 
zbocza, jak zwykle 
tutaj, co jest zreszt� uzasadnione. Weszli�my do �rodka, po czym przyjaciel 
przedstawi� nas swojej 
�onie. Obie kobiety, rozmawiaj�c z o�ywieniem, wysz�y na taras, z kt�rego 
roztacza� si� wspania�y 
widok na jezioro i na kt�rym latem toczy�o si� �ycie. Ja jednak pozosta�em w 
salonie. Przyjaciel 
sta� obok mnie. Po�o�y� mi r�k� na ramieniu, a drug� wskaza� drzwi wiod�ce na 
taras i za-
proponowa�, by�my do��czyli do pa�. Dlaczego nie przyj��em zaproszenia?...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin