Henry Krotoschin HUNA PRAKTYCZNY PODR�CZNIK wydawnictwo MEDIUM Pierwsze pe�ne, licencjonowane wydanie dzie� Maxa F. Longa Cykl ksi��ek STARO�YTNA WIEDZA KAHUN�W obejmuje nast�puj�ce tytu�y: 1. MAGIA CUD�W (The Secret Science behind Miracles) 2. D��ENIE KU �WIAT�U (Growing into the Light) 3. WIEDZA TAJEMNA W PRAKTYCE (The Secret Science at Work) 4. AUTOSUGESTIA (Self-Suggestion) 5. ANALIZA PSYCHOMETRYCZNA (Psychometric Analysis) 6. HUNA W RELIGIACH �WIATA (The Huna Code in Religions) 7. NAUKA UKRYTA W EWANGELIACH (What Jezus Taught in Secret) Spis Tre�ci Podzi�kowania 4 Przedmowa 4 Wprowadzenie Co to jest Huna? 5 Rozdzia� l Mana - nasza pot�na ziemska si�a 19 Rozdzia� 2 Trzy praktyczne narz�dzia Huny 27 Rozdzia� 3 �rednie Ja 36 Rozdzia� 4 Ni�sze Ja 38 Rozdzia� 5 Wahade�ko 57 Rozdzia� 6 Kala - duchowe oczyszczenie 61 Rozdzia� 7 Wy�sze Ja 69 Rozdzia� 8 Modlitwa wed�ug Huny i uzdrawianie duchowe 75 Rozdzia� 9 Rozw�j i post�p 87 Rozdzia� 10 Do�wiadczenia student�w praktykuj�cych Hun� 93 Dodatek Wiedza Huny i nauka Esse�czyk�w 95 Podzi�kowania Spo�r�d wielu os�b, kt�rym z ca�ego serca dzi�kuj� za rad�, pomoc i zach�t� do dzia�ania, szczeg�lnie chcia�bym wyr�ni�: Maxa i Hermana - niezmordowanych pomocnik�w; Oth�, kt�ry da� mi �zap�on inicjatywy"; Sir George'a i Regin� - artyst�w; Jac�ueline i Annette - za ich mi�o��; Erwina, jak r�wnie� innego Maxa, kt�rzy mnie wiele nauczyli; Jeannett� i Clar� oraz Helen�, kt�rych skuteczne dzia�anie silnie wspar�o i przyspieszy�o t� publikacj�, oraz naturalnie Ariel i George'a. Przy wydaniu niniejszej ksi��ki korzysta�em z istotnego wsparcia W. Michaela Harlachera, kt�ry by� do mojej dyspozycji jako wysoko kwalifikowany i sumienny lektor. Wiele si� od niego nauczy�em, dlatego te� zobowi�zany jestem do z�o�enia mu serdecznego podzi�kowania. Przedmowa Henry Krotoschin jest najbardziej kwalifikowanym autorem podr�cznika praktycznego zastosowania Huny, kt�rego od dawna brakowa�o w niemieckiej strefie j�zykowej. Henry ma zar�wno wykszta�cenie naukowe, jak r�wnie� do�wiadczenie praktyczne; zna doskonale niemiecko- i angloj�zyczn� literatur� po�wi�con� Hunie. Mi�dzynarodowa organizacja Huny - Huna Research Inc. -za�o�ona w 1945 roku w USA przez Maxa Freedoma Longa, zatwierdzi�a Henry'ego jako nauczyciela i praktyka Huny. Jest on naszym oficjalnym przedstawicielem w Europie oraz kierownikiem naszej plac�wki, Huna Forschungs-Gesellschaft, w Zurichu. Jako m�wca i nauczyciel cieszy si� mi�dzynarodowym uznaniem. Pisze on na podstawie w�asnego do�wiadczenia, poniewa� praktykuje Hun� na co dzie�. Ksi��ka ta gruntownie omawia nauk� Huny. U jej podstaw le�� liczne wyk�ady i seminaria Henry'ego, prowadzone w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i USA, a tak�e o�miotygodniowy cykl odczyt�w, jaki przeprowadzili�my obaj w 1985 roku w Niemczech i Szwajcarii. Nie ma w�tpliwo�ci co do tego, �e podstawowe zasady nauki Huny om�wione w tej ksi��ce s� autentyczne. Mo�na je od razu zastosowa� w praktyce, aby kszta�towa� swoje �ycie szcz�liwie, harmonijnie i bardziej celowo. Ju� od dzisiaj mo�esz �y� wed�ug przewodniej my�li Huny: Nigdy nie krzywdzi�, zawsze pomaga�! Prof. dr E. Otha Wingo, dyrektor Huna Research Inc., Cape Girardeau, Missouri, USA Wprowadzenie Co to jest Huna? Nie powiniene� t�skni� za doskonal� nauk�, lecz za doskonaleniem samego siebie. Hermann Hesse Prastara nauka dla wsp�czesnych ludzi Ksi��ka ta podaje proste i dla ka�dego zrozumia�e informacje na temat nauki i praktyki Huny. Po jej przeczytaniu Czytelnicy pojm� podstawowe zasady Huny i - je�eli zechc� - wzbogac� dzi�ki niej swoje codzienne �ycie oraz poczyni� post�p duchowy i materialny. Ksi��ka jest r�wnie� spe�nieniem obietnicy, jak� z�o�y�em niekt�rym uczestnikom moich seminari�w: jest przegl�dowym om�wieniem praktyki Huny. Huna to spos�b �ycia. Przez spos�b �ycia rozumiem poznanie ideologicznych podstaw i praktycznych wskaz�wek, kt�re umo�liwiaj� wprowadzenie owych podstaw w czyn, oraz stosowanie ich w codziennym �yciu i czerpanie z tego korzy�ci. Huna nie jest religi� ani wyznaniem, nie zawiera �adnego dogmatu. Nie zak�ada, �e cz�owiek podda si� niewolniczo jej ideom; oczekuje krytycznego podej�cia w celu dopasowania nauki i praktyki do indywidualnych potrzeb cz�owieka. Huna stanowi wielk� pomoc w �yciu. Dzi�ki zastosowaniu si� do jej wskaz�wek i poj�� mo�emy doprowadzi� w naszym codziennym �yciu do pozytywnych zmian, szczeg�lnie w stosunkach z bli�nimi. Zmiany te uznamy za cud, zw�aszcza gdy spojrzymy na nie z perspektywy czasu. Z pewno�ci� nasi bli�ni odbior� je jako cudowne, poniewa� nie b�d� wiedzie�, jak do nich dosz�o. W obecnym �yciu egzystujemy jako inkarnowane duchy (�ac. caro, carnis = cia�o). My, ludzie, jeste�my czystymi istotami duchowymi, kt�re na kr�tki czas, oko�o siedemdziesi�ciu, osiemdziesi�ciu lat, s� �ci�le zwi�zane z materi� przez swoje cia�o. Jest to okres nauki, w kt�rym doznajemy przyjemnych, ale niestety r�wnie� bolesnych do�wiadcze�. Najcz�ciej przyjemne doznania przyjmujemy za oczywiste, nie zastanawiaj�c si� nad nimi i nie dzi�kuj�c za nie. B�l i cierpienia przysparzaj� nam problem�w i trosk, a od nich chcieliby�my si� uwolni�. Je�li uwalnianie to nast�pi w procesie nauki, wtedy wszystko jest w porz�dku; je�eli nie, musimy do�wiadczy� jeszcze wi�cej b�lu. Niekiedy konieczne jest przej�cie przez kolejne �ycie, aby wst�pi� na wy�szy szczebel drabiny rozwoju etycznego. W rozpoznaniu owego - by tak rzec - pe�nego �ask procesu nauki, zaakceptowaniu go i prze�yciu Huna stanowi klasyczn� pomoc. Ja sam dopiero dzi�ki niej zdo�a�em zrozumie� pewne fragmenty Biblii, a moja droga do Boga, na kt�rej wiar� zast�pi�a wiedza, by�a w�a�nie drog� nauki i praktykowania Huny. W tej dziedzinie ka�dy, kto zajmuje si� Hun�, mo�e wzbogaci� swoje �ycie o pouczaj�ce do�wiadczenia. Nierealistyczne i trudne do przyj�cia ��dania Jezusa, jak na przyk�ad: �Mi�ujcie swoich wrog�w", nagle staj� si� jasne � proste, a ich spe�nienie okazuje si� mo�liwe. Nie mamy do czynienia - jak kto� m�g�by utrzymywa� -z bigoteri�, lecz z praktyk� �yciow�. Bardzo wa�ne jest przy tym zdrowe, naturalne i celowe podej�cie do ludzkiego Ja. Pod tym wzgl�dem nauka Huny daje nam jasne i skuteczne instrukcje. W ci�gu dziesi�tk�w lat poszukiwa� nie znala- z�em �adnej innej nauki wschodniej czy te� zachodniej, kt�ra by�aby r�wnie klarowna i skuteczna, jak nauka i praktyka Huny. Ka�dy, kto dost�pi� �aski (a wielu dost�pi jej jeszcze) nawi�zywania kontaktu z w�asnym Wy�szym Ja, potwierdzi te do�wiadczenia. Jest to nies�ychanie uszcz�li- wiaj�ce i poruszaj�ce prze�ycie. By� mo�e niekt�rzy czytelnicy pomy�l�, �e moje entuzjastyczne wypowiedzi dotycz�ce cudownej mocy Huny s� przesadne. Cierpliwo�ci! Chcia�bym w tym miejscu wyja�ni� moje zapatrywania na Hun� i zwi�zane z ni� do�wiadczenia. Tego rodzaju twierdze� nie wypowiadam bowiem lekkomy�lnie i potrafi� je udowodni�. Uzyska�em dyplom in�ynierski Wy�szej Szko�y Technicznej w Zurichu, ciesz�cej si� dobr� opini�. Jestem naukowcem zwi�zanym z naukami przyrodniczymi. Przez lata zajmowa�em si� chemi� i fizyk�, jednocze�nie pr�buj�c po��czy� moj� wiedz� w zakresie techniki oraz teoretycznej i praktycznej fizyki z nasuwaj�cymi mi si� wnioskami na temat boskich wp�yw�w we wszech�wiecie i tworzeniu fizycznego �wiata. Bli�sza prezentacja powy�szych rozwa�a� w ramach tak kr�tkiego kursu Huny zaj�aby jednak zbyt du�o miejsca. W ci�gu mojego �ycia ci�gle zadawa�em sobie podstawowe pytania. Na przyk�ad: Dlaczego w og�le �yjemy? Co by�o przed �yciem, co jest po nim? Jaki jest sens naszego �ycia? Dlaczego do�wiadczamy b�lu? Jak osi�gamy tzw. szcz�cie? Przez dziesi�tki lat bada�em niekt�re religie i nauki pochodz�ce zar�wno z naszego kr�gu kulturowego, jak i ze Wschodu. Dost�pne mi religie pozostawia�y jednak zbyt wiele pyta� bez odpowiedzi, a dla m�dro�ci Wschodu mia�em co prawda du�e uznanie, lecz - m�wi�c otwarcie -k�opot sprawia�o mi wiele nowych s��w, kt�rych powinie- nem by� si� nauczy�. Chodzi�o nie tylko o przet�umaczenie ich na znany mi j�zyk, lecz przede wszystkim o staranne zg��bienie ich szczeg�lnego sensu. Bez tego korzystanie z okre�lonych przez nie poj�� nie jest bowiem mo�liwe. Wiele z tych godnych uwagi i szacunku okre�le� jest nam, ludziom Zachodu, obcych. Cho� kilku zachodnich filozof�w pr�bowa�o je nam przybli�y�, to jednak takiego rodzaju praca umys�owa by�a dla mnie zbyt skomplikowana. Odnosi�em poza tym wra�enie, �e nie zdo�am zastosowa� w codziennym �yciu zasad, kt�rych chcia�em si� nauczy�. Tote� szukaj�c w zapami�taniu poznania, prze�ywa�em w konsekwencji tylko k�opoty i rozczarowania. A� w ko�cu nadesz�o owo decyduj�ce niedzielne popo�udnie, kiedy do moich r�k trafi�y dwie najwa�niejsze ksi��ki o Hunie. Nie by�o to bynajmniej dzie�em przypadku. By�em prowadzony. Czy mo�na tak twierdzi�? Os�d�cie sami! Pewien m�j przyjaciel mia� dom w Ticino nad Lago Maggiore, usytuowany u podn�a stromo opadaj�cego zbocza. Jego �ona by�a aktork�, bardzo cz�sto wyje�d�aj�c� na wyst�py sceniczne, tote� ja i moja �ona nigdy nie mogli�my jej zasta�. Wreszcie nast�pi� taki dzie�: zaproszono nas na herbat�. Wej�cie do budynku znajdowa�o si� z ty�u, od strony zbocza, jak zwykle tutaj, co jest zreszt� uzasadnione. Weszli�my do �rodka, po czym przyjaciel przedstawi� nas swojej �onie. Obie kobiety, rozmawiaj�c z o�ywieniem, wysz�y na taras, z kt�rego roztacza� si� wspania�y widok na jezioro i na kt�rym latem toczy�o si� �ycie. Ja jednak pozosta�em w salonie. Przyjaciel sta� obok mnie. Po�o�y� mi r�k� na ramieniu, a drug� wskaza� drzwi wiod�ce na taras i za- proponowa�, by�my do��czyli do pa�. Dlaczego nie przyj��em zaproszenia?...
AWM