Talisman - Królowa Lodu _ instrukcja.pdf

(209 KB) Pobierz
untitled
Zdobywanie zadań
W podstawowej grze, kiedy któryś z Poszukiwaczy trafił na
obszar Jaskini Czarownika, gracz mógł rzucić kością, aby podjąć
się jednego z sześciu dostępnych zadań. Jeśli gracze korzystają z
kart zadań Czarownika, zamiast rzucać kością, losują wierzchnią
kartę z talii zadań. Odkrytą kartę należy następnie umieścić w
strefie gry danego gracza.
Witaj
Zadania, bitwy, chwała i śmierć! Witaj z powrotem w magicznej
krainie Magii i Miecza.
Kiedy gracz wykona swoje zadanie, kartę zadania należy usunąć
z gry. To oznacza, że dane zadanie może zostać wykonane tylko
raz podczas danej rozgrywki. Jeśli Poszukiwacz, który posiada
kartę zadania Czarownika, zostanie zabity, kartę zadania należy
odłożyć z powrotem do talii. Za każdym razem, kiedy do talii kart
zadań Czarownika powróci jakaś karta, talię należy potasować.
Królowa Lodu to rozszerzenie gry Talisman®: Magia i Miecz.
Wewnątrz znajdziesz nowych Poszukiwaczy, Przygody
i Zaklęcia. Wszystkie te karty działają tak samo, jak karty z gry
podstawowej, wystarczy je wtasować do odpowiednich talii z
gry podstawowej. Na arkuszu zasad, który trzymasz w rękach,
wyjaśniono sposób, w jaki należy korzystać z nowych zadań
Czarownika i kart Alternatywnych Zakończeń.
Poza powyższym, do kart zadań Czarownika stosuje się
wszystkie zasady zadań Czarownika z gry podstawowej: gracz
może wykonywać tylko jedno zadanie na raz, zadanie musi być
wypełnione, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja, gracze,
którzy podjęli się wykonania zadania nie mogą przekroczyć
Tajemnych Wrót, zanim ich nie wykonają itd.
Elementy
Poniżej zamieszczono listę elementów znajdujących się w
pudełku z rozszerzeniem Królowa Lodu :
Arkusz zasad
Wariant : Zadania startowe
Gracze mogą skorzystać z tego wariantu, jeśli chcą rozegrać
szybszą partię. Podczas przygotowania do gry, po potasowaniu
talii zadań Czarownika, każdy gracz otrzymuje jedną losową
kartę zadania.
84 karty Przygód
Wariant : Skarby jako nagrody
Gracze mogą skorzystać z tego wariantu, jeśli posiadają
rozszerzenie Podziemia i chcą, aby karty Skarbów były łatwiej
dostępne. Za każdym razem, kiedy gracz wykona zadanie
Czarownika, zostanie teleportowany do Jaskini zgodnie z
dotychczasowymi zasadami, jednakże zamiast Talizmanu, może
w nagrodę wylosować jedną kartę z talii Skarbów.
20 kart Zaklęć
24 karty zadań Czarownika
3 karty Alternatywnych Zakończeń
4 karty Poszukiwaczy
4 plastikowe figurki Poszukiwaczy
Symbol Królowej Lodu
Wszystkie karty pochodzące z tego rozszerzenia zostały
oznaczone symbolem płatka śniegu. W ten sposób będzie je
można łatwo odróżnić od kart pochodzących z gry podstawowej.
Wariant : Wymiana zadań
Gracze mogą skorzystać z tego wariantu, jeśli chcą, aby gra
dopuszczała wymianę posiadanych zadań. Jeśli gracz posiada
już kartę zadania Czarownika, a nadarzy się okazja do podjęcia
się kolejnego zadania (w wyniku treści karty lub odwiedzin w
Jaskini Czarownika), może on wylosować nową kartę zadania
(zgodnie z zasadami losowania zadań). Następnie wybiera,
które zadanie chce zachować, a które odrzucić (albo właśnie
wylosowane zadanie, albo zadanie, które posiadał już wcześniej).
Karty zadań
Czarownika
Korzystanie z tych kart jest całkowicie
opcjonalne, gracze powinni ustalić przed
rozpoczęciem gry, czy zrobią z nich użytek.
J
(( ( ((((z
k
w
Karty Alternatywnych
Zakończeń
Korzystanie z tych kart jest
całkowicie opcjonalne, gracze
powinni ustalić przed rozpoczęciem
gry, czy zrobią z nich użytek.
K
Przygotowanie do gry
Na początku gry należy potasować karty zadań Czarownika,
a następnie umieścić je jako zakrytą talię obok planszy. Jeśli
gracze korzystają z rozszerzenia Żniwiarz , karty zadań
Czarownika pochodzące z tego dodatku, również powinny zostać
wtasowane do tej talii.
g r y
1
K
Z
304142878.051.png 304142878.057.png 304142878.058.png 304142878.059.png 304142878.001.png 304142878.002.png 304142878.003.png 304142878.004.png 304142878.005.png 304142878.006.png 304142878.007.png 304142878.008.png 304142878.009.png 304142878.010.png 304142878.011.png 304142878.012.png 304142878.013.png 304142878.014.png 304142878.015.png 304142878.016.png 304142878.017.png 304142878.018.png 304142878.019.png 304142878.020.png 304142878.021.png 304142878.022.png 304142878.023.png 304142878.024.png 304142878.025.png 304142878.026.png 304142878.027.png 304142878.028.png
Przygotowanie do gry
Przygotowanie rozgrywki z kartami Alternatywnych Zakończeń
zależy od tego, który z dwóch wariantów gracze zdecydują się
rozegrać. Gracze mogą rozpocząć grę z jawnym lub sekretnym
Alternatywnym Zakończeniem (patrz poniżej).
Zazwyczaj karty Alternatywnych Zakończeń
wpływają jedynie na Poszukiwaczy znajdujących
się na obszarze Korony Władzy. Wyjątek
stanowią polecenia, przy których znajduje się
symbol gwiazdy – takie polecenia wpływają na
wszystkich Poszukiwaczy, bez względu na to, w
jakich Krainach się znajdują (w tym również na
Poszukiwaczy przebywających na obszarze
Korony Władzy).
Wariant : Jawne zakończenie
Ten wariant wywiera na Poszukiwaczy duży wpływ i pozwala w
trakcie rozgrywki przyjąć bardziej strategiczne podejście.
Symbol
gwiazdy
Opracowanie
Opracowanie gry Talisman: Magia i Miecz 4. Edycja: Bob Harris
i John Goodenough
Projekt i opracowanie rozszerzenia: John Goodenough
Redakcja: Sam Stewart
Opracowanie graficzne: WiL Springer i Peter Wocken
Okładka: Ralph Horsley
Grafika: Raya Alexander, Ryan Barger, Massimiliano Bertolini, Sara Biddle,
Yoann Bissonnet, Christopher Burdett, Jason Caffoe, Felicia Cano, Marco
Caradonna, Jaime Carrillo, Anna Christenson, Trevor Cook, Julie Dillon,
Raymond Gaustadnes, Woodrow Hinton, McLean Kendree, MuYoung Kim,
Matt Larson, Aleyna Lemmer, Marilena Mexi, Tim Arney-O’Neil, Brad
Rigney, Amanda Sartor, Tiernen Trevallion, Joshua Venis, Frank Walls, Joe
Wilson
Kierownictwo artystyczne: Zoë Robinson
Tekst fabularny: Tim Uren
Specjalne podziękowania dla: Bob Harris, Jon New, Elliott Eastoe, Richard
Tatge i wszystkich z Talisman Island!
Testerzy: Dave Allen, A.J. Anderson, Donald Bailey, Owen Barnes, Brett
Bedore, Terry Bintock, Harland Bistro, Tom Calder, Alessio Cavatore, Daniel
Clark, Rik Cooper, Kevin Crisalli, Brandon Dingess, Elliott Eastoe, Rob
Edens, Jason Glassbrenner, Andrea Goodenough, Judy Goodenough, Mal
Green, Lissa Guillet, Nathan Johnson, William Ketter, Brent Knoll, Rachel
Kronick, Jason Little, Monte Lewis, Morgan Maloney, Dottie Megginson,
Mike Mason, Cameron Mc Cartney, Ryan McCullough, Andrew Navaro, Jon
New, John Porter, Mark Raynor, Rick Rettinger, David Richardson, Sam
Stewart, Richard Tatge, Thorin Tatge, Tim Uren, Lauren Wanveer, Barac
Wiley, Peter Wocken, Sara Yordanov i Joseph Young
Kierownik produkcji: Gabe Laulunen
Producent wykonawczy: Christian T. Petersen
Wydawca: Christian T. Petersen
Jeśli gracze skorzystają z tego wariantu, powinni na początku
gry potasować karty Alternatywnych Zakończeń, a następnie
wylosować jedną i umieścić ją odkrytą na obszarze Korony
Władzy na środku planszy.
Wariant : Ukryte zakończenie
Ten wariant okrasza rozgrywkę szczyptą tajemnicy i jest bardziej
pasjonujący, gracze nie wiedzą bowiem, jakie niebezpieczeństwa
czyhają na ich Poszukiwaczy na obszarze Korony Władzy, dopóki
tam nie dotrą.
Jeśli gracze skorzystają z tego wariantu,
powinni usunąć z gry wszystkie karty
Alternatywnych Zakończeń posiadające w
lewym górnym rogu symbol jawności . Karty
posiadające taki symbol mogą być wykorzystane
jedynie w wariancie jawnego zakończenia.
Symbol jawności
Następnie gracze powinni na początku gry potasować pozostałe
karty Alternatywnych Zakończeń, a potem wylosować jedną i
umieścić ją zakrytą na obszarze Korony Władzy na środku planszy.
Spotkanie Alternatywnych
Zakończeń
Karty Alternatywnych Zakończeń zastępują warunki zwycięstwa
z gry podstawowej i zapewniają graczom inne, odmienne
sposoby na wygranie rozgrywki. Wykorzystując ten wariant,
na obszarze Korony Władzy Poszukiwacze będą musieli spotkać
kartę Alternatywnego Zakończenia i postępować zgodnie z
wydrukowanymi na niej zasadami – nie będą mogli rzucać
Zaklęcia Rozkazu ani spotykać na tym obszarze innych
Poszukiwaczy, chyba że dana karta Alternatywnego Zakończenia
mówi co innego.
Polska wersja: Galakta
Specjalne podziękowania składamy wszystkim polskim fanom gry
Talisman: Magia i Miecz , którzy służyli nam nieocenioną pomocą podczas
prac translatorskich nad tym rozszerzeniem.
Internetową społeczność, FAQ, pomoc i dodatkowe informacje znajdziecie w
sieci pod adresem:
www.galakta.pl
www.fantasyflightgames.com
Pozostałe zasady dotyczące Krainy Wewnętrznej nadal obowiązują:
Games Workshop
Menedżer licencji: Owen Rees
Menedżer licencji i praw pozyskanych: Erik Mogensen
Kierownik oddziału prawnego i licencyjnego: Andy Jones
Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych
Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im
wymykać.
Poszukiwacz, który trafi na obszar Korony Władzy przestaje
Talisman © Games Workshop Limited 1983, 1985, 1994, 2007. Ta
edycja © Games Workshop Limited 2009. Games Workshop, Talisman ,
oznaczenia powyższych marek, a także wszystkie związane z nimi marki,
oznaczenia, postacie, produkty i ilustracje z gry Talisman są ®, TM i/lub
© Games Workshop Limited 1983–2009, zarejestrowane w UK i/lub innych
krajach świata. Tę edycję wydaje na licencji Fantasy Flight Publishing Inc.
2008. Fantasy Flight Games i logo FFG to znaki towarowe Fantasy Flight
Publishing, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone należne
odpowiednim właścicielom.
się poruszać – zamiast tego cały czas pozostaje na tym
obszarze, chyba że dana karta Alternatywnego Zakończenia
mówi co innego.
Od momentu, w którym jakiś Poszukiwacz trafi na obszar
Korony Władzy, każdy gracz, którego Poszukiwacz zostanie
zabity, zostaje wyeliminowany z gry.
2
2
304142878.029.png 304142878.030.png 304142878.031.png 304142878.032.png 304142878.033.png 304142878.034.png 304142878.035.png 304142878.036.png 304142878.037.png 304142878.038.png 304142878.039.png 304142878.040.png 304142878.041.png 304142878.042.png 304142878.043.png 304142878.044.png 304142878.045.png 304142878.046.png 304142878.047.png 304142878.048.png 304142878.049.png 304142878.050.png 304142878.052.png 304142878.053.png 304142878.054.png 304142878.055.png 304142878.056.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin