Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka
Nazwisko i imię dziecka: ……………………………………..
Wiek: ………………………
Rok w przedszkolu:………………
Potrafi +
Umiejętność kształtuje się +-
Nie potrafi -
Obserwacja początkowa
Obserwacja okresowa
Obserwacja końcowa
UMIEJĘTNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Myje i wyciera ręce
Samodzielnie korzysta z toalety
Kontroluje potrzeby fizjologiczne /sygnalizuje/
Samodzielnie je, gryzie
Prawidłowo posługuje się łyżką /potrafi ja utrzymać, nabrać/
Wkłada i zdejmuje wybrane części garderoby
Porządkuje swoje miejsce pracy
SPRAWNOŚĆ MANUALNA
Posługuje się samorzutnie kredką, zna jej przeznaczenie
Prawidłowo trzyma kredki i pędzle
Chętnie lepi z plasteliny
Wypełnia kontury przedmiotów tak/nie/czasami
Podejmuje próby wydzierania z papieru prostych kształtów
SPRAWNOŚĆ RUCHOWA
Chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych
Wchodzi po schodach bez pomocy
Rozumie pojęcia ustawień w kole, parami, w rzędzie
Umiejętnie chwyta i odrzuca piłkę
Utrzymuje równowagę przechodząc po ławeczce
lusbel