44-Ip.doc

(178 KB) Pobierz
Paweł Witkowski

TEMAT: JEZUS NASZYM PANEM I KRÓLEM

 

Cel dydaktyczny: wydarzenia związane z uroczysty wjazdem Pana Jezusa do Jerozolimy

Cel wychowawczy: wyznanie wiary w Jezusa jako naszego Pana i Króla

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Czy pamiętacie, jak niedawno wykonywaliśmy na katechezie korony?

Kto nosił koronę? (król, królowa)

 

Przyniosłem wam dzisiaj na katechezę dwie korony. Popatrzcie: co to są za korony?

Będę teraz wymieniał wam różne rzeczy, a wy ustalicie do której korony bardziej pasują. (można wydrukować napisy i składać obok odpowiedniej korony)

1.      wspaniały pałac;

2.      prosty dom z gliniany i kamieni

3.      kosztowne szaty;

4.      zwyczajne sandały;

5.      złote berło;

6.      kij w ręce;

7.      kareta zaprzężona w konie;

8.      osiołek;

9.      obficie zastawiony stół;

10.  zwykły szary chleb i szklanka wody.

Pogadanka

 

 

 

Pokaz

 

 

 

 

Korona królewska i cierniowa

4.

Wymiar biblijny:

Posłuchajcie pewnego zdarzenia, które opisuje ewangelia.

 

Pan z Wami

I z duchem twoim

Słowa Ewangelii wg św. Jana.

Jn 12:12-15

12. Nazajutrz wielki tłum, który przybył na święto, usłyszawszy, że Jezus przybywa do Jerozolimy,

13. wziął gałązki palmowe i wybiegł Mu naprzeciw. Wołali: Hosanna! Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie oraz Król izraelski!

14. A gdy Jezus znalazł osiołka, dosiadł go, jak jest napisane:

15. Nie bój się, Córo Syjońska! Oto Król twój przychodzi, siedząc na oślęciu.

Oto słowo Pańskie

Chwała Tobie Chryste

 

Co robili ludzie?

A Pan Jezus?

Odczyt

Pismo św.

5.

Wymiar eklezjalny:

Otwórzcie teraz wasze podręczniki na s. 173. Co widzicie na obrazku?

 

Ludzie o których przed chwilą czytaliśmy, są widoczni na tym obrazku. Oni w ten sposób wyrazili, że uważają Jezusa za swojego Pana i Króla.

Na pamiątkę tego wydarzenia, my co roku też przezywamy niedzielę palmową. Nasz udział w procesji z palmami są wyrazem naszej wiary, że Jezus jest naszym Królem, którego chcemy słuchać i wielbić.

W tym dniu przynosimy także do kościoła palmy, które kapłan błogosławi. Śpiewamy także hymn, który się teraz nauczymy.

Dialog 

 

6.

Wymiar liturgiczny:

Chrystus Wodzem, Chrystus Królem, Chrystus, Chrystus władcą nam.

Śpiew

Tekst

7.

Wymiar egzystencjalny:

Teraz otwórzcie podręcznik na s. 175. Przypatrzcie się narysowanym tam palmą i narysujcie własne na otrzymanych kartkach.

Rysunek

Kartki, kredki itp.

8.

Podsumowanie:

Nauczymy się jeszcze jednej piosenki, teraz z pokazywaniem.

 

Jesteś królem, Jesteś Królem, Królem jest Bóg.

Podnieśmy wszyscy nasze serca,

Podnieśmy wszyscy nasze dłonie,

Stawajmy przed obliczem Pana wielbiąc Go.

Śpiew

Xero dla uczniów

9.

Zadanie domowe: Proszę pokolorować obrazek.

 

 

10.

Modlitwa końcowa:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin