14-IIp.doc

(459 KB) Pobierz
Paweł Witkowski

TEMAT: CHCEMY BYĆ WIERNI BOGU

 

Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

 

Cel dydaktyczny: uczeń rozumie wezwanie Boże: „Pamiętaj, abyś dzień święty święcił”.

Cel wychowawczy: wychowanie do prawdziwego świętowania niedzieli i świąt Pańskich

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Każdy otrzyma koło z zaznaczonym środkiem. Waszym zadaniem jest zaznaczyć jakie zajęcia wykonujecie w niedzielę. Każde zajęcie zaznaczcie innym kolorem.

 

Analiza pracy.

 

Powiedzcie mi jakie „zajęcie” podał każdy? (prawdopodobnie będzie to Msza Święta)

Powiedzcie mi po co chodzimy do kościoła?

A czy jest jakieś przykazanie Boże mówiące o niedzielnym uczestnictwie w Mszy Świętej?

A czy ktoś wie jak ono brzmi?

 

Zapiszcie temat:

 

TEMAT: CHCEMY BYĆ WIERNI BOGU

 

Pamiętaj, abyś dzień święty święcił

Diagram kołowy

Kartka A4 z narysowanym kołem

4.

Wymiar egzystencjalny:

Czy słyszeliście kiedyś o poszukiwaniu skarbów?

Zadaniem każdej grupy jest wypisanie na karteczkach 4 nazw czegoś, co dla ludzi jest skarbem. Potem uczniowie mają umieścić te kartki wokół napisu: SKARB (trzeba ten napis położyć tak, aby można było wokół układać kartki). Jeśli nazwy będą się powtarzały, należy je układać w postaci wydłużających się promieni (metoda słoneczka).

 

Wymieniliście przeróżne skarby. Wielkim skarbem - większym niż złoto i samochody są ludzie, którzy nas kochają i których my kochamy. Te wszystkie wypisane skarby można zobaczyć. Ale skarbów od Boga jest dużo, dużo więcej. Są też skarby, których nie widać. 

Bóg bardzo nas kocha i chce dla nas szczęścia, chce nas obdarowywać swoimi skarbami, szczególnie we Mszy św. Na Mszy możemy te skarby odkrywać i przyjmować do swojego serca.

Słoneczko

 

 

 

 

 

 

 

Zagajka

Kartka A4 z napisem: SKARB + małe karteczki

5.

Wymiar eklezjalny:

Powiedzcie mi czy my mamy tylko w niedzielę iść do kościoła?

Co jeszcze mamy zrobić by podobać się Panu Bogu? (praca)

Co to znaczy powstrzymać się od pracy niekoniecznej?

Czy mama musi ugotować obiad?

A czy tato musi iść do pracy do zakładu?

A czy siostra musi zrobić pranie?

Zapiszcie zatem w zeszytach:

W niedzielę i święta chcę uczestniczyć we Mszy Świętej oraz powstrzymać się od pracy, która utrudnia świętowanie.

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

Zapis do zeszytu

 

6.

Wymiar biblijny:

Posłuchajcie wersetu Psalmu 118. Potem powiecie mi o jakim dniu mówi psalmista:

 

Ps 118:24

24. Oto dzień, który Pan uczynił: radujmy się zeń i weselmy!

 

O jakim dniu mówi psalmista?

O kim w tym dniu mamy myśleć w sposób wyjątkowy?

Jacy w tym dniu powinniśmy być? (radośni)

Z kim powinniśmy spędzać ten czas? (z rodziną)

Odczyt

Pismo św.

7.

Wymiar liturgiczny:

Nauczymy się teraz kolejnej piosenki:

(nag. 17).

Oto jest dzień, oto jest dzień,

Który dał nam Pan, który dał nam Pan,

Weselmy się, weselmy się,

I radujmy się nim i radujmy się nim.

Oto jest dzień, który dał nam Pan!

Weselmy się i radujmy się nim.

Oto jest dzień, oto jest dzień,

Który dał nam Pan!

Śpiew

Nagranie CD tekst dla uczniów

8.

Podsumowanie:

 

 

9.

Zadanie domowe:

 

 

10.

Modlitwa końcowa:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin