Train_the_trainers_progr%5B41x2%5D.pdf

(51 KB) Pobierz
PROGRAM SZKOLENIA „TRAIN THE TRAINER” 28
POLSKO-NIEMIECKIE STUDIUM ‘TRAIN THE TRAINERS’ – RAMOWY PROGRAM
ZAJĘĆ STUDIUM ORGANIZOWANEGO PRZEZ CEDOZ- Centrum Doskonalenia
Zarządzania oraz F+U BERLIN INTERNATIONAL ACADEMY.
TEMAT NR 1.Przygotowanie do prowadzenia szkoleń
Kluczowe zagadnienia:
1. Kompetencje trenerskie - jaką wiedzę i umiejętności powinien mieć trener?
2. Znaczenie triady kompetencji trenerskich - kompetencje społeczne merytoryczne
dydaktyczne, osobiste – w procesie przekazywania wiedzy.
3. Autoprezentacja - jak budować "odpowiedni" wizerunek własnej osoby?
4. Rozpoczęcie szkolenia - klucz do sukcesu?
5. Style trenerskie - style autoprezentacyjne czy różne typy osobowości?
Cele:
·
Zdefiniowanie umiejętności ważnych w szkoleniu dorosłych
·
Diagnoza mocnych stron oraz obszarów rozwojowych ważnych w pracy trenera
·
Określanie własnego stylu prowadzenia zajęć
·
Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i nonwerbalnej niezbednych w
prowadzeniu szkolenia .
TEMAT NR 2. Warsztat pracy trenera, czyli co robić by szkolenie zakończyło
się sukcesem.
Kluczowe zagadnienia
1. Filary edukacji dorosłych.
2. Cele uczenia się osób dorosłych
3. Fazy uczenia się osób dorosłych
4. Bariery w edukacji osób dorosłych
5. Moja grupa szkoleniowa – warunki trafnego zdefiniowania i operacjonalizacji celów
własnego szkolenia.
6. Jak przekazywać wiedzę?
7. Od wykładu po... - analiza różnych formy pracy na szkoleniach /wykład, dyskusja
zogniskowana, case study, ćwiczenia,role play, ice breaker'y, symulacje i gry
szkoleniowe/.
8. Budowa projektu i scenariusza własnego szkolenia
8.1 Identyfikacja potrzeb i dotychczasowych kompetencji uczestników szkolenia,
ustalanie celów szkolenia, tworzenie materiałów szkoleniowych, dobór metod
i technik prowadzenia szkolenia zapewniających osiagnięcie celów.
Cele:
·
Opanowanie metod i technik identyfikacji potrzeb i kompetencji przyszłych
uczestników szkolenia.
·
Nabycie umiejętności trafnego definiowania celów szkolenia i doboru środków
dydaktycznych zapewniających ich osiagnięcie.
·
Doskonalenie umiejętności niezbędnych w przygotowaniu profesjonalnych
materiałów szkoleniowych.
·
Wypracowanie własnych narzędzi przydatnych w pracy z grupą
·
Określenie zasad zwiększających efektywność własnego szkolenia.
·
Doskonalenie umiejętności niezbędnych w profesjonalnym opracowaniu projektu i
scenariusza szkolenia.
TEMAT NR 3. Dynamika grupy – formy pracy grupowej tworzące
zaangażowanie i motywację uczestników. Radzenie sobie w sytuacjach
trudnych.
Kluczowe zagadnienia:
1.Aktywizacja grupy, czyli jak wpływac na zaangażowanie
grupy.
2.Aktywne i pasywne formy uczenia.
3.Dobór metod i technik aktywizujących uczestników szkole-
nia.
4.Diagnoza trudnych sytuacji w przekazywaniu wiedzy innym
5.Mapa zarzutów – diagnoza wypowiedzi uczących się
6.Konstruktywne sposoby radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi
w trakcie szkoleń.
7.Diagnoza preferowanych stylów rozwiązywania konfliktów
8.Profilaktyka trudnych sytuacji – analiza wpływu własnych zachowań
na reakcje osób uczących się
9.Analiza transakcyjna w procesie uczenia się i tworzenia relacji
uczestnik - trener.
Cel:
Poznanie i opanowanie cwiczen i gier aktywizujących grupę.
Doskonalenie własnych umiejętności pracy z grupą.
Wypracowanie własnych narzędzi przydatnych w pracy z grupą.
Doskonalenie umiejętności skutecznego przekazywanie informacji,
Diagnoza procesu komunikacji pomiędzy trenerem i grupą
Ćwiczenie technik przekazywania informacji zwrotnych
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Temat NR 4. Budowa i realizacja własnego szkolenia. .
Kluczowe zagadnienia:
1. Przygotowanie profesjonalnego projektu i scenariusza szkolenia.
2. Znacznie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z audytorium /proksemika,
kinezjetyka, parajęzyk etc./
3. Świadome wykorzystanie mediów – profesjonalne wykorzystanie rzutnika,
prezentacji multimedialnych, flipchart’a i innych
4. Zasady prezentowania treści na slajdach i materiałach szkoleniowych.
5. Wypracowanie standardów profesjonalnej realizacji szkolenia.
6. Psychologia prezentacji czyli tego co umysł ludzki widzi, słyszy i zapamięta.
7. Praktyczne ćwiczenia w prowadzeniu własnego szkolenia.
8. Metody i techniki monitorowania jakości prowadzonego szkolenia.
Co jest potrzebne by dokonać profesjonalnej ewaluacji jakości i efek-
tywności przeprowadzonego szkolenia.
Cele
Przećwiczenie zasad profesjonalnego prowadzenia szkolenia /typ audytorium,
cele, materiały szkoleniowe, metody i techniki prezentacyjno-szkoleniowe/,
czyli doskonalenie umiejętności niezbędnych profesjonalnemu trenerowi...
Doskonalenie umiejętności komunikacji nonwerbalnej niezbędnych w pracy z
grupą.
Doskonalenie technik pracy z mediami szkoleniowymi
Diagnoza własnych umiejętności prezentacyjnych
Doskonalenie umiejętności monitorowania jakości własnej pracy podczas
szkolenia.
Opanowanie technik kontroli własnych emocji.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin