Spellforce 2 Władca Smoków poradnik.pdf

(80126 KB) Pobierz
Spellforce2_PORADNIK.qxd
SPIS TREÂCI
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
Nowa armia – Szaikanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Jak korzystaç z poradnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Rozdzia∏ 1 – Góra Zimowego Blasku, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Rozdzia∏ 2 – Alluvyan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdzia∏ 3 – Siedmiogród, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Rozdzia∏ 4 – Stra˝nica Duchów, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Rozdzia∏ 5 – Okr´t-Miasto, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Rozdzia∏ 6 – Siedmiogród, cz´Êç druga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Rozdzia∏ 7 – Cytadela, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Rozdzia∏ 8 – Okr´t-Miasto, cz´Êç druga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Rozdzia∏ 9 – Dragh’lur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Rozdzia∏ 10 – Góra Zimowego Blasku, cz´Êç pierwsza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Rozdzia∏ 11 – Stra˝nica Duchów, cz´Êç druga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Rozdzia∏ 12 – Cytadela, cz´Êç druga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Rozdzia∏ 13 – Ostoja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Rozdzia∏ 14 – Zachodnia Garda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Rozdzia∏ 15 – Wybrze˝e Mgie∏ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Rozdzia∏ 16 – Pa∏ac Króla Ulfa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Alfabetyczna list zadaƒ g∏ównych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Alfabetyczna list zadaƒ pobocznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
1
176807357.002.png
WST¢P
Witamy w poradniku do gry SpellForce™ 2: W∏adca Smoków. Na poczàtku
radzimy zaznajomiç si´ z poradami ogólnymi dotyczàcymi grania, tak w cz´Êç
strategicznà, jak i fabularnà (cRPG-à). Te informacje znajdziesz w poradniku
do podstawowej wersji gry, w tym natomiast opisaliÊmy krótko nowà frakcj´ –
Szaikan i zawarliÊmy kompletny opis gry, w którym znalaz∏y si´ rozwiàzania zadaƒ
g∏ównych i pobocznych.
Pami´taj jednak, ˝e w niektórych przypadkach masz do wyboru dwie mo˝liwoÊci
i musisz zdecydowaç np. czy stanàç po stronie z∏odziei czy stra˝ników miejskich.
Zazwyczaj konsekwencjà decyzji jest jedynie rodzaj nagrody, lecz w niektórych
przypadkach konsekwencje sà widoczne dopiero póêniej, a dokonana decyzja
wyklucza mo˝liwoÊç przejÊcia niektórych zadaƒ udost´pniajàc inne. Wreszcie,
niektórych zadaƒ nie b´dziesz móg∏ wykonaç, jeÊli nie ukoƒczysz innych.
DoÊwiadczeni gracze, jeÊli sà przy koƒcu danej lokacji, mogà przejrzeç ca∏y dzia∏,
by sprawdziç, czy niczego nie omin´li. JeÊli utkniesz w jakimÊ konkretnym
zadaniu, ale chcesz reszt´ rozwiàzaç sam – alfabetyczny spis zadaƒ na koƒcu
poradnika niewàtpliwie pomo˝e rozwiàzaç ka˝dy problem.
˚yczymy mi∏ej lektury, wspania∏ej zabawy i wielu ekscytujàcych przygód!
2
176807357.003.png
NOWA RASA – SZAIKANIE
Podczas gry w dodatek poznasz dok∏adnie nowà ras´ – Szaikan. Jednak nie tylko
nià b´dziesz prowadzi∏ bitwy. Poni˝ej przedstawiamy krótki opis wszystkich armii
– jak atakowaç:
Królestwo – na poczàtku b´dà to du˝e grupy kuszników, potem kuszników
na koniach. Gdy tylko zawrzesz pakt z elfami, absolutnie niepokonanà armià
stanà si´ grupy ¸owców i Druidów, w stosunku dwa do jednego (np. 30 ¸owców
i 15 Druidów). Wtedy bohaterowie skupiajà na sobie ogieƒ, ¸owcy atakujà,
a Driady leczà wszystkich. Do tego, w przypadku silniej bronionych baz,
przydadzà si´ Magowie na gryfach, a przede wszystkim – przynajmniej cztery
katapulty.
Klany – na poczàtku korzystaj z pomocy orków, ale jak tylko uzyskasz dost´p
do trolli, jedynymi jednostkami, jakie b´dziesz budowa∏, b´dà Miotacze.
Sà wytrzymali, silni i siejà niesamowite zniszczenie, nie musisz nawet u˝ywaç
katapult (choç mo˝esz). Jednak nadal niech przeciwnik skupia ogieƒ
na bohaterach i tytanie. Czasami przyda si´ paru Burzycieli, ale tylko wtedy,
gdy masz dost´p do srebra, a nie masz skàd zebraç lenyi.
Pakt – tutaj od razu masz dost´p do dwóch Êwietnych, nawzajem uzupe∏niajàcych
si´ jednostek – czarodziejek i nekromantów. Te pierwsze spe∏niajà rol´ ∏owców
w Królestwie, te drugie, choç nie leczà, to wskrzeszajà poleg∏ych przeciwników.
Ju˝ po chwili b´dziesz mia∏ armi´ szkieletów, którzy na sobie b´dà skupiali ogieƒ
przeciwnika. Jedynà wadà tej armii jest to, ˝e czarodziejki i nekromantki nie mogà
atakowaç budynków. Dlatego niech to robià bohaterowie, szkielety i tytan,
ewentualnie doÊlij do armii dodatkowe jednostki, jak np. gargulce mrozu i ognia.
Szaikanie – jednostki sà tu doÊç podobne do pozosta∏ych ras, jednak o wiele
wytrzymalsze i silniejsze (ale przez to równie˝ dro˝sze). Na poczàtku przywo∏uj
∏uczników, jednak gdy tylko uzyskasz dost´p do Strzelców i Magów Krwi –
poÊwi´ç ca∏y limit populacji na przywo∏anie dwóch równych grup tych jednostek.
Nie zapominaj te˝ o ulepszeniach, szczególnie w przypadku Strzelców (polecamy
P∏onàce Strza∏y).
3
176807357.004.png
JAK KORZYSTAå Z PORADNIKA
Prócz porad w sterowaniu dru˝ynà i budowaniu armii, poradnik w g∏ównej cz´Êci
sk∏ada si´ z dok∏adnego opisu gry. Do ka˝dej lokacji zosta∏a przygotowana mapa,
czasami zdarza si´, ˝e mapa sk∏ada si´ z kilku cz´Êci, gdy˝ np. dopiero póêniej
powrócisz do niej i odwiedzisz te tereny, do których na poczàtku nie mia∏eÊ
dost´pu. Oto, co oznaczajà konkretne oznaczenia na mapie:
Liczba w szarym kó∏ku oznacza wa˝niejsze miejsce, w którym znajduje si´ coÊ
ciekawego. Mo˝e to byç konkretny przeciwnik lub skrzynka z wa˝nym dla
jakiegoÊ zadania przedmiotem. „X” to grupa pospolitych przeciwników lub
pojedynczy przeciwnik, lecz równie˝ wyst´pujàcy na ca∏ej mapie lub w obr´bie
jakiegoÊ obszaru. Zielony kwadrat to skrzynka z cennymi, acz niezwiàzanymi
konkretnie z ˝adnym zadaniem przedmiotami, a ˝ó∏ty – portal, który po
zaznaczeni umo˝liwi ci powróciç w miejsce, w którym si´ znajduje. Wreszcie,
litery L, K i S wskazujà, ˝e w tym miejscu znajdujà si´ krzewy lenyi, mo˝na
wydobywaç kamieƒ lub znajduje si´ srebro.
W przypadku map zadania dzielà si´ na g∏ówne i poboczne. Tych drugich nie
trzeba wykonywaç by przejÊç dalej, lecz owocujà doÊwiadczeniem i ró˝nymi
nagrodami. Sposób zapisu zadaƒ jest nast´pujàcy: „Zadanie g∏ówne – Chwila
spokoju (1): Wichura oznacza, ˝e „Chwila spokoju” to nazwa zadania (lub ca∏ej
serii mniejszych zadaƒ), liczba w nawiasie – cz´Êç zadania (serii), a nazwa po
dwukropku – nazw´ cz´Êci. W grze nazwy cz´Êci od nazw zadaƒ (serii) odró˝nia
to, ˝e te pierwsze sà bardziej wci´te w dzienniku.
Zadania, których nie podawaliÊmy w poradniku, to nazwy rozdzia∏ów i aktów.
Poniewa˝ i tak sk∏adajà si´ one z zadaƒ g∏ównych, przedstawiliÊmy tylko nazwy
serii i nazwy zadaƒ, odpowiednio je numerujàc. Jednak czasami nawet
pojedyncze zadanie rozdzielone zosta∏o na cz´Êci, tak by lepiej i chronologicznie
przedstawiç najlepszy i najwygodniejszy przebieg gry. W innych przypadkach
najpierw podaliÊmy zadania g∏ówne, a dopiero potem poboczne. JeÊli interesuje
ci´ konkretne zadanie, zajrzyj do ich spisu na koƒcu poradnika. Nazwy serii
zadaƒ zosta∏y pogrubione i podkreÊlone, a punkty oraz imiona i wa˝niejsze nazwy
– pogrubione.
4
176807357.005.png
Rozdzia∏ 1
GÓRA ZIMOWEGO BLASKU, CZ¢Âå PIERWSZA
Na poczàtku gry dostajesz trzy zadania – Yasha, Szept i Wspomnienia z Eo.
Zaczniemy od tych dwóch pierwszych. Podejdê do Yashy .
5
176807357.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin