Piotr Majewski, tw�rca programu partnerskiego www.cnebPoints.com przedstawia: Szybki poradnik do perswazyjnych reklam ... by�cie zarabiali jak najwi�cej dostarczony Tobie przez: Jelcyn _ Jelcyn Page _ Opublikowany dla partner�w cnebPoints www.cnebPoints.com Do swobodnego rozpowszechniania. Majewski Business Consulting Al. Niepodleg�o�ci 645B 81-854 Sopot 0502-246-045 / (58) 550-10-06 biuro@cneb.pl / www.cneb.pl `1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?e�1 o3Yan `1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?����� Copyrights � 2003 Piotr Majewski, Majewski Business Consulting Zmiana lub kopiowanie jakiejkolwiek cz�ci tego poradnika zabronione.Program Partnerski cnebPoints ul. Zamiejska 40/10 80-766 Gdansk Majewski Business Consulting Dlaczego mia�by� mnie s�ucha�? Poniewa�... strona 2 / 16 Specjalny raport dla partner�w programu partnerskiego cnebPoints Al. Niepodleg3ooci 645B 81-854 Sopot Piotr Majewski (...) w pe�ni zas�uguje na miano polskiego guru od marketingu internetowego i jest bezwzgl�dnie profesjonalist� w ka�dym calu, to po prostu fajny go�� i warto mie� z nim do czynienia "Z kim poprzestajesz, takim si� stajesz". Przys�owie staropolskie. (Krzysztof Abramek, Klub Offshore, offshore.eurobiz.com.pl) Piotr Majewski jest znanym w sieci konsultantem do spraw internetowego marketingu i promocji online. (Artur Biegus, 69ISP.pl i HAI.pl) Piotr Majewski jest cz�owiekiem niebezpiecznym, a z niebezpiecznymi lepiej nie zaczyna�. Uwa�am ponadto �e nale�a�oby go odizolowa� od spo�ecze�stwa, a ju� na pewno od netu, nie wypisywa�by wtedy takich rzeczy o biznesie, tworzeniu serwis�w www, marketingu itd... kt�re ja nocnymi godzinami z wypiekami na twarzy czytam jak najlepsz� ksi��k� akcji zamiast przyk�adnie po�o�y� si� tam, gdzie powinienem (jako przyk�adny m��, ojciec itd.). (Wojtek Czeronko, freelance designer, czeronko.net) Poniewa� stworzy�em serwis www.cneb.pl, w kt�rym... Jest wszystko czego mo�e potrzebowa� rozwijaj�ca si� firma. (Maciej R�biasz, Marketing Manager, Ganymede.com.pl) To po prostu... ...ogromna kopalnia wiedzy, bez kt�rej ci�ko by�oby si� obej��. (�ukasz G�uszcz, Marketing Specialist, Synerway.pl) albo... ...kr�tko, kompendium wiedzy na temat e-biznesu (Piotr Mazur, pmazur.net) Kt�rego... Jedyn� wad� jest jego obj�to��, bo niby kiedy ja mam to wszystko przeczyta�? (Tomasz Piotrowski, by�y Marketing Manager AB SA) Poniewa� zainicjowa�em powstanie i administruj� Polskim Forum E-Biznesu www.forum.cneb.pl, w �wietle kt�rego...Program Partnerski cnebPoints ul. Zamiejska 40/10 80-766 Gdansk Majewski Business Consulting strona 3 / 16 Specjalny raport dla partner�w programu partnerskiego cnebPoints Al. Niepodleg3ooci 645B 81-854 Sopot ... szukanie wiedzy na temat biznesu gdzie indziej staje si� ma�o op�acalne, zmarnowa�em troch� czasu pr�buj�c znale�� alternatywne w stosunku do Polskiego Forum E-Biznesu �r�d�a wiedzy biznesowej ale ostatecznie doszed�em do wniosku, ze takiego zag�szczenia merytorycznej wiedzy, nie rozwodnionej jakimi� ja�owymi dumaniami, nie znajd� nigdzie. (Wojtek Czeronko, freelance designer, czeronko.net) Kt�re szczyci si� tym, �e... By� mo�e liczba post�w dotychczas wys�anych na forum nie szokuje, ale za to absolutnie ka�dy z nich zawiera konkretn� tre��. Ka�da dyskusja jest zawsze dyskusj� opart� o rzeczowe i merytoryczne argumenty. (Pawe� Gruszecki, dziennikarz Magazynu Internet) Dzi�ki kt�remu... rozbijam nieco codzienne plany niekt�rym biznesmenom , np.: Trzymam za ogon trzy ro�ne biznesy, a jak tylko wchodz� na Tw�j serwis to wszystko bierze w �eb. Po prostu czytam, czytam, czytam, i nie mog� sko�czy�. Chcia�bym nadrobi� moje zaleg�o�ci w tydzie� ale si� nie da. Za bardzo to wszystko wci�gaj�ce, za du�o praktycznych rozwi�za�, zaczynam odk�ada� ro�ne wa�ne sprawy na p�niej byle tylko moc przeczyta� do ko�ca jaki� temat. Potem wchodz� na kolejny i kolejny... (Krzysztof Gontarek, DziennikInternautow.pl) Teraz ju� wiesz, �e czytasz poradnik napisany przez osob� jak najbardziej odpowiedni� do tego aby si� od niej uczy�, aby pos�ucha� co ma do powiedzenia w tak wa�nym dla ka�dego biznesu temacie, jak copywriting, czyli najcz�ciej pisanie reklam, ofert umieszczanych na stronie itd. Wst�p Reklama jest integraln� cech� gospodarki wolnorynkowej. Jest to element wyra�nie odr�niaj�cy ten typ gospodarki od innych. Reklama odpowiada za proces czysto psychologicznego wp�ywania na rynek. Dzisiaj ju� rzadko cechy produktu decyduj� o jego popularno�ci. Najpopularniejszym obecnie medium komunikowania si� staje si� Internet. R�wnie� w biznesie. Stworzono go dla zapewnienia szybkiej i skutecznej wymiany informacji pomi�dzy naukowcami. Z czasem do grona u�ytkownik�w do��czyli "zwykli" ludzie, do��czy�y te� firmy i mi�dzynarodowe korporacje. Internet nie opar� si� reklamie. M�wi si� dzisiaj, �e reklama trawi ide� Internetu, �e komercja zalewa warto�ciowe informacje. Gdy m�wimy o reklamie internetowej, zazwyczaj kojarzy si� on z reklamami graficznymi, tzw. bannerami. W rzeczywisto�ci tego typu formy reklamy pe�ni� g��wnie funkcj� w budowaniu �wiadomo�ci marki. Je�li chcemy cokolwiek sprzeda�, musimy si� odwo�a� do reklamy tekstowej. Skupi� si� wi�c na procesie tworzenia tekstu reklamowego.Program Partnerski cnebPoints ul. Zamiejska 40/10 80-766 Gdansk Majewski Business Consulting To jest sztuka strona 4 / 16 Specjalny raport dla partner�w programu partnerskiego cnebPoints Al. Niepodleg3ooci 645B 81-854 Sopot Jest tak wiele podr�cznik�w pisania reklam. Mog�oby si� wydawa�, i� tworzenie reklam to proces mechaniczny. Nic bardziej mylnego. Tworzenie reklam to nie rzemios�o. Aby stworzy� reklam� naprawd� dobr�, nale�y posiada� talent, intuicj�. Najlepsze reklamy tworz� ludzie, kt�rzy technik� traktuj� tylko jako narz�dzie szlifierskie. Intuicja przewodzi w procesie tworzeniu reklam. Intuicji nie si� mo�na nauczy�, w najlepszym wypadku mo�na j� wytrenowa�, ale jest to proces zdecydowanie marato�ski. Przedstawi� wi�c tylko techniczn� stron� tworzenia reklam. Podstawy od kt�rych nale�y zacz��. Z tymi wiadomo�ciami mo�esz ju� tworzy� teksty reklamowe zdecydowanie bardziej skuteczne ni� w przypadku twor�w wi�kszo�ci ma�ych i �rednich biznes�w. Dwie g��wne zasady Jest niezmiernie du�o zasad. Ka�dy specjalista ma w�a�ciwie swoje w�asne. Mo�liwe jest jednak�e skupienie si� na dw�ch, kt�re s� nadrz�dne. Pierwsza to moja Zasada Trzech Czynnik�w. Druga to AIDA. Zasada Trzech Czynnik�w Te trzy czynniki to grupa docelowa, produkt, oraz Unikalna Cecha Oferty. Tworz�c reklam� zawsze powinni�my porusza� si� w podanej kolejno�ci. Wychodzimy od grupy docelowej. Wed�ug cech grupy dostosowujemy opis produktu. Za pomoc� Unikalnej Cechy Oferty eliminujemy powsta�y problem. Zawsze zaczynamy od grupy docelowej. Jest to czynnik, na kt�ry mamy najmniejszy wp�yw. Wszelkie pr�by oddzia�ywania psychologicznego na ludzi maj� ograniczone dzia�anie. Zaczynamy wi�c od grupy. Mi�dzy produktem a grup� zachodzi sprz�enie zwrotne. Produkt w jaki� spos�b ogranicza nam wyb�r grupy potencjalnych klient�w. W�a�nie z tego zbioru mo�liwo�ci wybieramy nasz� grup� docelow�. Nast�pnie do tej grupy b�dziemy kierowali nasz przekaz. Wielce niewskazane jest kierowanie reklamy do szerokiego grona potencjalnych klient�w. Nasza grupa docelowa to powtarzalne cechy ludzi do niej przynale��cych. Te cechy OGRANICZAJ� nam zas�b s�ownictwa, cech i korzy�ci, kt�rych u�yjemy do opisu naszego produktu.Program Partnerski cnebPoints ul. Zamiejska 40/10 80-766 Gdansk Majewski Business Consulting strona 5 / 16 Specjalny raport dla partner�w programu partnerskiego cnebPoints Al. Niepodleg3ooci 645B 81-854 Sopot Pos�u�� si� przyk�adem. Jestem producentem skarpetek. Produkt jakim s� skarpetki ma bardzo szerokie spektrum potencjalnych klient�w. Mo�na niedelikatnie powiedzie�, �e s� to wszyscy ludzie, kt�rzy maj� nogi. Spo�r�d tych ludzi wybieramy grup� docelow�. Np. alpini�ci. I ta grupa, �ci�lej cechy alpinist�w, ogranicza nas w sposobie prezentacji produktu. Skupimy si� na fantastycznych kolorach naszych skarpetek..., alpini�ci zdecydowanie nie b�d� zaintrygowani. O kolorach mo�emy pisa�, je�li wybierzemy m�odzie� na grup� docelow�. Alpinistom powiemy o: niezwyk�ych w�a�ciwo�ciach zatrzymuj�cych ciep�o, o nowej technologii zwi�kszaj�cej komfort podczas ci�kich wypraw, etc. Podsumowuj�c produkt ograniczy� nam wyb�r grupy docelowej, grupa ograniczy�a spos�b prezentacji produktu. Ostatnim, trzecim czynnikiem jest Unikalna Cecha Oferty. Bardziej znany jest skr�t USP od angielskiego Unique Selling Proposition. Unikalna Cecha Oferty ma podw�jn� rol�. Po pierwsze wyr�nia nasz� ofert� spo�r�d innych, konkurencyjnych. Mo�e by�: bardzo d�uga gwarancja, nowa technologia, wspania�y serwis klienta, cokolwiek, co nas wyr�ni. Ta funkcja jest bardziej znana. Istnieje jeszcze drugie zadanie stawiane przed Unikaln� Cech� Oferty. Drug� funkcj� jest rozwi�zywanie problemu powsta�ego w wyniku sprz�enia zwrotnego pomi�dzy produktem i grup� docelow�. KA�DA oferta tworzy problem. Od najbardziej prozaicznego: dana rzecz kosztuje, do bardziej skomplikowanych. Dlatego poza g��wn� Unikaln� Cech� Oferty naszego biznesu b�d� produktu, powinni�my dobiera� Unikaln� Cech� Oferty dla KA�DEJ naszej reklamy. Je�li nasze skarpetki s� dwa razy dro�sze od konkurencyjnych, nasz� Unikaln� Cech� Oferty mo�e by� fakt, �e maj� 5-krotnie d�u�sz� �ywotno��. Wy�mienitym przyk�adem s� baterie Duracel. Ich wysoka cena jest zbijana faktem 10-krtotnie d�u�szego dzia�ania. W Internecie ceny zbija si� bonusami, prawami do dystrybucji lub programem partnerskim. Od 3 czynnik�w zaczynamy prac�. W tym momencie nie musimy mie� jeszcze spisanej tre�ci reklam...
kubussowa