luty 5 latki.docx

(21 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LUTY

 

 

1.      BAWIMY SIĘ NA BALU

2.      ZIMOWE ZABAWY I SPORTY

3.      JEST ZIMA, UBIERAMY SIĘ CIEPŁO

4.      POJAZDY LĄDOWE,  WODNE I POWIETRZNE 

 

 

BAWIMY SIĘ NA BALU

 

Poniedziałek BALONY I BALONIKI

-        balony – ćwiczenia oddechowe

-        „Przygotowania do balu” – historyjka obrazkowa; układanie w prawidłowej kolejności obrazków, przewidywanie zakończenia historyjki

-        taniec z balonami – zabawy z balonami przy muzyce

-        balon- malowanie temperami, wymyślanie wzorów

-        kolorowe balony – ozdabianie sali wyciętymi balonami

Wtorek W KARNAWALE SAME BALE

-        bal zabawek – zabawa ruchowa

-        słuchanie wiersza M. Brykczyńkiego „Karnawał”- wyjaśnienie pojęcia karnawał

-        opowiadanie za kogo dzieci się przebiorą na balik karnawałowy w przedszkolu

-        kolorowanie ilustracji przedstawiających różne stroje karnawałowe

-        zabawy ruchowe przy muzyce

-        ćwiczenia słuchowe – doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo- ruchowej

Środa BAL MASKOWY

-        bal – praca z obrazkiem; wyszukiwanie i wskazywanie na obrazku rzeczy i osób, których nazwy rozpoczynają się i kończą określoną głoską

-        słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Bal maskowy” – wyjaśnienie nowego pojęcia

-        maska – malowanie farbami, ozdabianie brokatem i konfetti

-        czapki na bal – ćwiczenia graficzne; rysowanie linii nieregularnych i wzorów złożonych z linii prostych

Czwartek  ZABAWY Z BALONAMI

-        Który balon zniknął? – zabawa dydaktyczna

-        porządkujemy balony – zabawa dydaktyczna; porządkowanie balonów według koloru, kształtu, wielkości

-        posługiwanie się określeniami mniej, więcej, tyle samo

-        wypychanie balonów – dopasowywanie ich do odpowiednich okienek i układanie na planszy

-        taniec z balonami – zabawa taneczna

Piątek KOPCIUSZEK NA BALU

-        postacie z bajek – układanie obrazków z sześciennych klocków obrazkowych; doskonalenie spostrzegawczości

-        „Kopciuszek” – słuchanie bajki połączone z malowaniem ilustracji do utworu

-        układanie prac według kolejności zdarzeń

-        rozwiązywanie zagadki Marcina Przewoźniaka „Kopciuszek”

-        porównywanie wyglądu Kopciuszka przed przebraniem i po nim

-        znam te cyfry – kolorowanie cyfr, liczenie i obrysowywanie kółek w kolejnych rzędach

 

ZIMOWE ZABAWY I SPORTY

 

Poniedziałek ZIMOWE ZABAWY

-        Czy śnieg jest czysty? – rozmowa połączona z działaniem. Obserwowanie jak topnieje śnieg, po to by sprawdzić czy jest czysty

-        określanie jaka woda powstaje z roztopionego śniegu

-        zimowe zabawy – praca z obrazkiem; poszerzenie wiadomości na temat zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa

-        słuchanie wiersza T. Śliwiaka „Śnieżki” połączone z zabawą naśladowczą „Zimowe zabawy”

-        „Zimowe zabawy” – wycinanka z białego papieru; umiejętne planowanie i komponowanie pracy na kartce

Wtorek NASZE ZABAWY SĄ WESOŁE I BEZPIECZNE

-        prawda- fałsz – zabawa dydaktyczna

-        słuchanie opowiadania J. Wasilewskiej „Nowe łyżwy Adama”, próba sformułowania myśli przewodniej opowiadania

-        rysowanie ilustracji do opowiadania; odzwierciedlenie zapamiętanych treści utworu w formie plastycznej

-        „Na górce” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego; nadawanie imion postaciom na obrazku

Środa ŚNIEGOWY BAŁWANEK

-        śniegowe kule – ćwiczenia oddechowe

-        „Lepimy bałwana” – historyjka obrazkowa; opowiadanie co dzieje się na obrazkach, przewidywanie zakończenia historyjki

-        Bałwanek –rysowanie, wyklejanie watą, doklejanie guzików, określanie ich liczby za pomocą liczebnika

-        lepimy bałwana – zabawy w ogrodzie przedszkolnym 

Czwartek ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI

-        gwiazdki śniegowe – rysowanie flamastrami linii poziomych, pionowych, ukośnych

-        słuchanie wiersza A. Łady- Grodzickiej „Dziewięć bałwanków”, przeliczanie sylwet bałwanków umieszczonych w szeregu na tablicy, omawianie ich wyglądu

-        narty, łyżwy, sanki – rozwiązywanie zagadek obrazkowych

-        karta pracy – kolorowanie nart według podanego kodu

-        zimowy sprzęt sportowy – składanie obrazka z części, klorowanie obrazków

Piątek SPORTY ZIMOWE

-        gwiazdki śniegowe – wycinanie, próby wycinania przez dzieci śniegowych gwiazdek z cienkich papierowych serwetek

-        słuchanie wiersza J. Kiersta „Łyżwiarka”; odpowiadanie na pytania dotyczące treści

-        sporty zimowe – dzieci wymieniają sporty zimowe, dobierają sprzęt do dyscypliny sportowej

-        liczymy gwiazdki – zabawa dydaktyczna; utrwalenie znajomości cyfr od 1-9

-        zabawy ruchowe na śniegu

 

 

 

JEST ZIMA, UBIERAMY SIĘ CIEPŁO

 

Poniedziałek JAK UBIERAMY SIĘ ZIMĄ?

-        Jak dojść do celu?- zabawa dydaktyczna; utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów  względem siebie

-        wiem jak się ubrać – wypowiedzi przy obrazkach; określanie  jaka jest pora roku oraz czy dzieci są ubrane odpowiednio do pogody

-        kolorowa czapka – malowanie farbami wzorów na czapkach

-        słuchanie wiersza M. Platy „Szalik”; określanie kolorów i wzorów szalików, porównywanie ich długości i szerokości

-        zapoznanie z prawidłowym sposobem zakładania szalika; zrozumienie dlaczego jest to ważne dla naszego zdrowia

-        śniegowe gwiazdki – ćwiczenia graficzne

Wtorek UBRANIA ZIMOWE I LETNIE

-        dobieramy buty do pary – zabawa dydaktyczna

-        słuchanie wiersza T. Śliwiaka „Taniec z termometrem”

-        oglądanie różnych termometrów, omawianie ich wyglądu i określenie, kiedy są używane

-        porządkowanie ubrań – zabawa dydaktyczna; segregowanie ubrań na zimowe i letnie, ubrania w jednakowym kolorze, różne rodzaje ubrań (czapki, szaliki, kurtki…), tworzenie kompletów

-        ubieramy się – zabawa naśladowcza

Środa W ZIMOWYCH UBRANIACH

-        zapraszam do…- zabawa ruchowa

-        „Wszyscy ciepło ubrani”- opowiadanie obrazka sytuacyjnego

-        Ubranka dla Poli – wycinanie, naklejanie; wyodrębnienie spośród różnorodnych materiałów tych, które utrzymują ciepło. Wycinanie z nich ubrań i naklejanie ich na sylwetce dziewczynki na kartonie

-        zabawy na śniegu

Czwartek  ZIMOWE UBRANIA

-        „Moje opowiadanie” – próby wymyślania opowiadania na podstawie obrazka

-        rozwiązywanie zagadek dotyczących ubrań połączone z ćwiczeniami graficznymi- rysowanie ściągaczy, ozdabianie kurtki wzorami według własnego pomysłu

-        dobieranie rękawiczek w pary – zabawa dydaktyczna

-        prawa, lewa rękawiczka - odrysowywanie, kolorowanie; nazywanie kolejnych palców ręki

-        pajac – składanie obrazka z części

Piątek JAK UBIERAMY SIĘ ZIMĄ?

-        Co zostało zmienione? – odtwarzanie pierwotnego ułożenia ubrań

-        „Lekkomyślny Patryk” – opowiadanie historyjki obrazkowej; nadawanie imion postaciom, opowiadanie, co się dzieje na kolejnych obrazkach, przewidywanie zakończenia historyjki

-        Na jaką pogodę te buty?” – oglądanie różnych rodzajów butów, wypowiadanie się na temat ich wyglądu i przeznaczenia

-        nasze stopy – odrysowywanie własnych stóp, przyklejanie podpisów prawa, lewa

 

 

 

 

POJAZDY LĄDOWE, WODNE I POWIETRZNE

 

Poniedziałek POJAZDY

-        podróżujemy – opowieść ruchowa; ilustrowanie ruchem jazdy samochodem, pociągiem, kształcenie szybkiej reakcji na sygnały słowne

-        słuchanie wiersza M. Buczkówny „O czym chłopcy rozmawiali”- przyporządkowanie do pojazdów osób nimi kierujących

-        pojazdy – składanie obrazka z 6-8 części; staranne i estetyczne wykonanie pracy

-        „Na stacji benzynowej”- opowiadanie treści obrazka

-        Rysowanie linii w ograniczonej przestrzeni

Wtorek POJAZDY PORUSZAJĄ SIĘ Z RÓŻNĄ PRĘDKOŚCIĄ

-        Co to za samochód? – zabawa dydaktyczna; omawianie i porównywanie wyglądu różnych samochodów, określanie ich przydatności i nazwy

-        porządkowanie pojazdów od najszybszego do najwolniejszego

-        liczenie pojazdów, określanie ich liczby za pomocą liczebnika

-        Jaki to pojazd? – rozróżnianie odgłosów pociągu, statku, samolotu, samochodu, itd.

-        pojazdy wykonanie aut z pudełek, obklejanie kolorowym papierem, doklejanie kół

Środa POJAZDY LĄDOWE, WODNE I POWIETRZNE

-        kolejka elektryczna – omawianie jej wyglądu, konstruowanie torów

-        Gdzie porusza się ten pojazd? – segregowanie pojazdów na lądowe, powietrzne, wodne, określanie do czego służą

-        Karta pracy – rysowanie słoneczka nad pojazdami poruszającymi się w powietrzu, wody pod pływającymi, a ziemi pod lądowymi

-        „Na dworcu kolejowym” – oglądanie obrazka, omawianie planu dworca; zwracanie uwagi na znaki informacyjne

-        „Jadą pociągi” – zabawa ruchowa

-        Kolorowy pociąg – wycinanie z kolorowego papieru figur geometrycznych i układanie z nich pociągów 

Czwartek KOSMOS

-        ćwiczenia mięśni warg i języka

-        „W kosmosie” – praca z obrazkiem; wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy związane z kosmosem

-        dzień i noc na kuli ziemskiej – doświadczenie z globusem

-        znaki zodiaku – rozmowa na podstawie obrazków

-        mój znak zodiaku – malowanie farbami swojego znaku zodiaku

Piątek RAKIETA I RAKIETKI

-        rakiety – zabawy z balonikami; nadmuchiwanie i wypuszczanie balonów bez zawiązywania

-        rakieta i rakietki – opowiadanie obrazka sytuacyjnego, rozumienie wieloznaczności wyrazu rakieta

-        jadą pojazdy – zabawa ortofoniczna; ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach buu, szsz, czuf, uu

-        rakieta – składanie z elementów i przyklejanie na kartce

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin