Drunk Otaku Inn - Numer 07.pdf

(9764 KB) Pobierz
doi7_v4.cdr
#7
D runk
taku
nn
Ponadto recenzje:
Boogiepop Phantom
, Ultimate Survivor Kaiji,
Noir
Sho Nuff I Do,
Ghost Logic
, Watching TV all the times makes you stupid
O
I
90163885.003.png
D runk taku nn
O
I
Dobra aura, w przeciwieñstwie do porz¹dnej wiosny,
zawita³a w nasze progi i tak oto namno¿y³o nam siê tekstów na
cztery kategorie oraz temat numeru. W zwi¹zku z tym znów siê rozroœliœmy.
¯yczcie nam by w przysz³ych numerach by³ podobny stosunek recenzji
do ca³ej reszty. I ¿eby uda³o nam siê dotrzeæ na jak najwiêcej
konwentów. A w³aœnie... Jeœli mijaj¹ Ciê teraz t³umy dziwnych ludzi to
prawdopodobnie mo¿esz siê poszczyciæ posiadaniem jednego z
niewielu drukowanych egzemplarzy Drunk Otaku Inn. A jeœli nie
s³ysza³eœ o nas wczeœniej, zapraszam na nasz¹ stronkê:
Temat numeru
Wypociny
Nintendo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Anime
Boogiepop Phantom . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Ultimate Survivor Kaiji . . . . . . . . . . . . . 12
Noir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
One-shoty
Sho Nuff I Do . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Ghost Logic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Watching TV all the times [...] . . . . . . . . 18
Jêzyk Japoñski
Byæ samoukiem i prze¿yæ, czêœæ 1 . . . . . . . . 19
Swojskie techniki nauki hiragany . . . . . . 22
G³upoty
Nauka robienia tró konwentów w tydzieñ . . 25
Pocili siê:
Wszystkie teksty oraz oprawa graficzna s¹ w³asnoœci¹ intelektualn¹ redakcji i nie mog¹ byæ rozk³adane na
czynniki pierwsze oraz sprzedawane na dziale przetworów miêsnych bez zgody redakcji
90163885.004.png
Jak donosi Interia, konsole staj¹ siê coraz bardziej popularne
(mowa tu o naszym kraju). Czas wiêc omówiæ to i owo z tej¿e jak¿e
wspania³ej kategorii sprzêtu RTV. Skupimy siê na Nintendo - dziœ
traktowanej nieco po macoszemu w naszym kraju - PlayStation i XBOXa to
wszyscy chc¹, Wii ju¿ niezbyt...
Ninny powsta³o znacznie wczeœniej ni¿ jego najwiêksi
konkurenci... nie by³o nawet wtedy telewizji. Ca³oœæ wy³oni³a siê z niebytu
dnia 23 wrzeœnia roku pañskiego 1889 - tak, dobrze czytacie, Polska by³a
wtedy jeszcze pod zaborami. Od zawsze zwi¹zana z grami, z pocz¹tku
sprzedawa³a karty do gry "Hanafuda". Zanim Nintendo sta³o siê
rozpoznawaln¹ na ca³ym œwiecie firm¹ produkuj¹c¹ konsole, ima³o siê
jeszcze kilku ró¿nych interesów, miêdzy innymi prowadzi³o pod swym
szyldem love hotele, sieæ taksówek czy sprzedawa³o "zupki chiñskie". W
latach 60. ubieg³ego wieku firma omal zbankrutowa³a. Zaczê³a nadrabiaæ
produkcj¹ ró¿norakich gad¿etów takich jak znana z komiksów rêka na
wysiêgniku, testery mi³oœci, prymitywne gry z wykorzystaniem lightguna.
Od roku 1975 Nintendo zaczê³o babraæ siê z elektronik¹. Pocz¹tkowo jako
dystrybutor zachodnich konsol na rynku japoñskim, na które póŸniej na
ca³ym œwiecie zaczê³o tworzyæ gry. Nastêpnym przystankiem jest rok
1980 kiedy to za spraw¹ wielkiego dziœ Gunpeia Yokoi œwiat³o dzienne
ujrza³a linia prymitywnych, przenoœnych konsolek Game & Watch - jedna
maszynka zawiera³a jedn¹ grê - coœ podobnego do "Wilka i Zaj¹ca" (a.k.a.
"Wilka w kurniku" czy "Polowania na jaja") sprzedawanego na bazarze za
czasów komuny/lat 90. Dalej mamy ju¿ do czynienia z samymi sukcesami
firmy.
Czas przejœæ do konkretów. Rok 1983 - na œwiat przychodzi Family
Computer (w skrócie Famicom), rozpropagowany œwiatowo dwa lata
póŸniej pod form¹ Nintendo Entertainment
System - coœ, od czego zaczê³a siê
rewolucja konsolowa na œwiecie. Wielu
Polakom to urz¹dzenie jest ma³o znane -
tobie potencjalny czytelniku zapewne
te¿. Trudno siê dziwiæ. Polska by³a
zawsze olewana przez Nintendo.
Kojarzysz wiêc mo¿e Pegasusa? Tak? To
mi³o. Otó¿ nasz skrzydlaty konik to
90163885.005.png 90163885.006.png
Nintendo
nic innego jak rosyjska podróbka NESa. Ach, jaka ta braæ zza wschodniej
granicy jest pomys³owa i zaradna. Ile to mi³ych chwil spêdzono przy
"Pegu"... Ile padów siê zajecha³o... ile gier zakupi³o siê / wymieni³o za
dop³at¹ u ruskich... warto wspomnieæ, ¿e twór z Mateczki Rosji to jedna z
niewielu konsol z lat 90. (jeœli nie jedyna / oryginalny Famicom te¿ mia³
sporo latek na karku; produkcja od 1983 do 2003), ci¹gle produkowana
(³¹cznie z grami / akcesoriami). Jest to tak¿e konsola, na któr¹ wydano
najwiêcej hacków (gier z podmienionymi grafikami / czasem zmienionymi
poziomami jak na przyk³ad Harry Potter bêdacy Super Mario Bros 2).
Jeszcze ma³a rada od wujka Ludka - jeœli macie gdzieœ kartrid¿ "168in1"
(s³awny, bo dodawany prawie do ka¿dego "oryginalnego" modelu Pega)
mo¿ecie go sprzedaæ np. na Allegro za ca³kiem ³adn¹ sumê (na dzieñ 20
marca "kup teraz" waha siê od 45 do 50+ z³). Nie zajmujmy siê jednak
dzieæmi sowietów. NES by³ najlepiej sprzedaj¹c¹ siê konsol¹ XX wieku
(fakt faktem, a¿ tak du¿o ich nie by³o). To w³aœnie wtedy zakwit³y serie
œwiêc¹ce dziœ triumfy takie jak Metal Gear, Castlevania, Metroid, Final
Fantasy, Dragon Quest (pierwsza gra jRPG), Mega Man (i to nie jakiœ
badziew w stylu NT-Warrior - to nie jest RockMan do cholery); nie
zapominaj¹c oczywiœcie o w¹satym hydrauliku zboczeñcu - Marianie i jego
bracie Lucjanie (piêkne polskie imiona). Famicom/NES obrodzi³ we
wszelakiego rodzaju gad¿ety. By³y pistolety œwietlne (popularne
"kaczki"), kontroler do Arkanoida (imo najtrudniejszej gry tamtego
czasu), wszelakiego rodzaju maty, pierwsze "próby" multiplayera przez
"sieæ" (radiowo wówczas). Najciekawsze by³y jednak dwa twory - R.O.B -
robocik wymagany do gry "Giromite" (ca³kiem fajny, porusza³ siê podczas
gry, trzeba by³o obserwowaæ jego reakcje) oraz obecne w Japonii
automaty z przek¹skami/napojami... znaczy siê z grami. Sta³y sobie takie
Disk Writery na ulicach Kraju Kwitn¹cej Wiœni, wystarczy³o przyjœæ,
wsun¹æ zakupion¹ wczeœniej dyskietkê (Famicom przechowywa³ dane na
takich fajnych dyskietkach, w przeciwieñstwie do swego brata NESa, jego
bêkarta Pegasusa, gdzie wszystko by³o na kartrid¿ach) i za drobn¹ op³at¹
5000 jenów mo¿na by³o cieszyæ siê now¹ gr¹. Produktem pochodnym
Writterom by³y "Disk Faksy" - pod³¹cza³o siê takie coœ pod telefon,
wsadza³o siê w to dyskietkê, dzwoni³o siê do lokalnego oddzia³u Nintendo
(tudzie¿ do sklepu z grami obs³uguj¹cymi tak¹ us³ugê) i za op³at¹
wykonan¹ poprzez po³¹czenie, otrzymywa³o siê nowy tytu³ - dzisiejszy
Steam siê przy tym, moi drodzy, chowa. Ciekawostk¹ jest, i¿ ci¹gle
powstaj¹ fanowskie gry NESowe (w internecie mo¿na znaleŸæ wiele
kursów programowania dla tej konsoli) takie jak "remaki" Touhou, a
nawet i konwersja GTA. NES (a w³aœciwie gra nañ) jest tak¿e w
90163885.001.png
Nintendo
ksiêdze rekordów Guinnessa, pod "najlepiej sprzedaj¹c¹ siê gr¹" widnieje
tytu³ "Super Mario Bros 3", które do 2008 rozesz³o siê prawie w 18
milionach egzemplarzy.
Nastêpca Famicoma/NESa - Super Family
Computer/Super Nintendo Entertainment System
pojawi³ siê w Nihonie w 1990, reszta œwiata
otrzyma³a go w okresie 1991-1992.
Ma³o o tej konsoli wiadomo w Polsce -
Nintendo ola³o Europê Wschodni¹
(zreszt¹ kraje by³ego bloku
komunistycznego by³y wtedy w fazie
oczarowania Pegazusem). Nie ma
co siê rozpisywaæ. SNES by³
ulepszonym NESem, to wszystko.
Lepsza grafika, muzyka. Gry takie same (w
teorii). Ciekawych zabawek jak na lekarstwo
(prócz satelitarnego modemu do multiplayera
bêd¹cego w stanie jednoczeœnie podrasowaæ
zdolnoœci konsoli). Jakoœ tak smutno mi siê ta
konsolka kojarzy, prócz Mega Manów, Final
Fantasy i Chrono Triggera, niezbyt podoba³y mi
siê gry na ni¹. Ciekawostk¹ jest, i¿ sk¹din¹d
znane PlayStation firmy Sony mia³o byæ przystawk¹ do SNESa
umo¿liwiaj¹c¹ u¿ywanie p³yt CD jako noœnika danych. Niestety firmy
rozsta³y siê, a kto wie jak dziœ wygl¹da³by rynek konsol gdyby Soniak i
Ninny dokonali fuzji. Writtery osta³y siê w Japonii pod nazw¹ "Nintendo
Power Kiosk" - cena 3980 jenów za 32 megabajtowy kartrid¿ (gry mia³y w
porywach po 4 mb). Najlepiej sprzedaj¹c¹ siê gr¹ na t¹ platformê by³
"Donkey Kong Country" (8 milionów egzemplarzy).
Dalej ju¿ zaczyna siê era zmierzchu (o zgrozo.... "Twilight" jest
wszêdzie...) Nintendo. Roku pañskiego 1996 na nasz¹ planetê zawita³o
Nintendo 64 (tym razem bez ró¿norakich nazw dla poszczególnych
regionów) - 64-bitowa odpowiedŸ na hulaj¹ce od pó³tora roku PlayStation
(PSX mia³ ledwo 32 bity). Konsola mia³a przed sob¹ œwietlan¹ przysz³oœæ,
ludzie podniecali siê ni¹ (wpiszcie sobie na YouTube "N64 kids" a
zobaczycie co to znaczy "podniecenie nad N64"). Niestety z powodu dosyæ
trudnego SDK (kodu u¿ywanego do tworzenia aplikacji na dany system) i
ograniczeñ kartrid¿a (drogie to to, i ma³o siê mieœci), 64 nie odnios³a
90163885.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin