przewody wysokiego napiecia.pdf

(637 KB) Pobierz
767103725 UNPDF
Przewody wysokiego napięcia
Budowa przewodów wysokiego napięcia wg poniższej tablicy.
Oznaczenia: Y
izolacja polwinitowa, l izolacja z oplotem włóknistym, ek ekranowane z oplotem z
drutów stalowych pocynkowanych, Z zapłonowe, S samochodowe
Produkowane w kraju przewody wysokiego napięcia wykonywane są jako
jednożyłowe o przekroju znamionowym 1,5 mm 2 , składające się z 14 lub 19
drucików o średnicy 0,37 lub 0,30 mm, umieszczonych w izolacji gumowej lub
polwinitowej. Ich typy przedstawione na powyższym rysunku ujęte są w normach:
Charakterystyka krajowych przewodów wysokiego napięcia
Nazwa
Nr normy Oznaczenie
rednica
zewnętrzna
[mm]
Przewody samochodowe
zapłonowe o izolacji
gumowej
64/E 90133 FGl ZS 6,6 7,3
Przewody samochodowe
zapłonowe o izolacji
gumowej ekranowane
64/E 90133 FGlek
ZS
7,8 8,5
Przewody samochodowe
zapłonowe o izolacji
polwinitowej
64/E 90134 FY ZS 6,5 6,9
przewody samochodowe
zapłonowe o izolacji
polwinitowej ekranowane
64/E 90134 FYek ZS 7,7 8,1
Na przestrzeni lat wprowadzane zmiany w konstrukcji przewodów dotyczyły
głównie materiałów izolacji, które miały zwiększyć odporność przewodu na
PN
PN
PN
PN
767103725.001.png
przebicia i zawilgocenie. Przykładem nowszej konstrukcji przewodu wysokiego
napięcia jest przewód firmy MSD, stosowany w amerykańskich samochodach
osobowych. Jego budowę przedstawiono na rysunku poniższym.
Przykład najnowszej konstrukcji przewodu wysokiego napięcia
Następny rysunek ilustruje przewód wysokiego napięcia i jego umieszczenie w
silniku 2,2 MPFI samochodu Lublin II. Widoczna osłona przewodu w miejscu
łączenia ze świecą zapłonową.
Widok przewodu wysokiego napięcia i jego umieszczenia w silniku 2,2 MPFI samochodu Lublin II
767103725.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin