PLAN PRACY NA MIESIĄC CZERWIEC GRUPA IA.doc

(159 KB) Pobierz
PLAN PRACY NA MIESIĄC CZERWIEC GRUPA IA, MOTYLKI

PLAN PRACY NA MIESIĄC CZERWIEC GRUPA IA, MOTYLKI

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Mieszkam w Polsce”

 

·         kierowanie uwagi dzieci na godło i barwy narodowe,       

·         znajomość nazwy kraju i stolicy,            

·         znajomość swojego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania,              

·         zapoznanie z pojęciem „ mapa” – oglądanie mapy Polski.

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ Kto ty jesteś?”

 

 

Nauka wiersza St. Bełzy „ kto ty jesteś?”. Uświadomienie dzieciom przynależności narodowej – jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, stolicą jest Warszawa. Słuchanie hymnu narodowego.

 

 

Mój kraj”

 

 

Zapoznanie z mapą. Wytłumaczenie dzieciom pojęcia „ mapa”, do czego służy, dlaczego bez mapy byłoby trudniej. Próby wyodrębnienia na mapie położenia gór, morza, krainy jezior, głównych rzek.

 

 

„ Co to za znak?”

 

 

Rozmowa z dziećmi n/t „ jak rozpoznajemy nasz kraj?”. Pokazanie dzieciom godła Polski, przybliżenie legendy dotyczącej wyboru godła i powstania naszego kraju. Praca plastyczna „ Godło” – malowanie farbami.

 

 

„ Nasza stolica”

 

 

Słuchanie baśni „ Wars i Sawa” – powstanie miasta Warszawa. Oglądanie ilustracji naszego miasta, herbu stolicy – syrenki, gdzie znajduje się jej pomnik. Składanie obrazka syrenki z części.

 

 

„ Barwy ojczyste”

 

 

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „ Barwy ojczyste”. Co to jest flaga, jakie są kolory na naszej fladze, wyszukiwanie naszej flagi wśród innych. Utrwalenie koloru czerwony – biały. Kolorowanie flagi – praca plastyczna, wydzieranka.

 

 

 

 

 

Literatura:

·         H. Kruk „ Wybór literatury…”

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Żegnamy przedszkole na miły, letni czas”

 

 

·         wyrażanie swoich myśli w samorzutnych wypowiedziach na dany temat,

·         utrwalanie znajomości figur geometrycznych,   

·         rozpoznawanie i nazywanie prostych znaków drogowych,

·         rozumienie konieczności ochrony przed nadmiernym słońcem.        

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ Jedziemy na wakacje”

 

 

Zapoznanie z treścią wiersza Cz. Janczarskiego „ Jedziemy na wakacje”. Wyrabianie umiejętności słuchania, wypowiadania się na określony temat, wzbogacenie wiadomości o własnym kraju. Wypowiedzi dzieci, gdzie chciałyby spędzić wakacje. Zabawy słuchowe: rozpoznawanie i nazywanie odgłosów.

 

 

„ Krajobraz wokół przedszkola”

 

 

Opowiadanie dzieci na podstawie własnych doświadczeń  „ Moja droga do przedszkola”. Próby samorzutnego wyrażania myśli, doświadczeń i spostrzegawczości w mowie potocznej. Spacer wokół przedszkola w celu obserwacji najciekawszych miejsc, obiektów, okazów przyrodniczych. Zwrócenie uwagi na bogactwo drzew i krzewów wokół przedszkola.

 

 

„ Podróż zaczarowanych figur”

 

 

Utrwalanie znajomości figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt w czasie zabaw mozaiką geometryczną. Układanie dowolnych wzorów z figur. Wyszukiwanie i nazywanie konkretnych figur, określanie ich koloru i wielkości. Wspólne ułożenie pociągu, którym dzieci pojadą na wakacje. „ Kraina figur” – odrysowywanie figur oraz wypełnianie farbą na dużym arkuszu papieru, doskonalenie sprawności ręki.

 

 

„ Żegnajcie zabawki”

 

 

Rozmowa kierowana n/t historii zabawek w przedszkolu, omówienie z dziećmi co należy zrobić z zabawkami pozostającymi w przedszkolu na wakacje. Wspólny przegląd zabawek.

 

 

„ Niech żyją wakacje!”

 

 

Oglądanie kolorowych czasopism oraz pocztówek przedstawiających różne miejsca, w których można spędzić wakacje, odpocząć. Rysowanie kredkami n/t dowolny zainspirowane oglądaniem ilustracji. Doskonalenie dziecięcej wyobraźni, zachęcenie do wykorzystania różnych barw i całej powierzchni kartki.

 

 

„ Jestem bezpieczny na wakacjach”

 

 

Rozmowa n/t bezpiecznego spędzania wakacji nad morzem, w górach, w lesie. Przypomnienie prostych znaków drogowych. Rozumienie konieczności ochrony przed nadmiernym słońcem, umiejętne korzystanie z kąpieli wodnych pod okiem dorosłych.

 

 

 

 

Literatura:

·         zeszyt roboczy nauczycielki,

·         H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”

 

Zabawy ruchowe:

·         orientacyjno- porządkowa „ Piłka parzy”,

·         z elementem równowagi „ Samoloty”

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin