Projekt - obliczenia i opis techniczny - wiadukt kolejowy.doc

(2327 KB) Pobierz
Politechnika Wrocławska

Politechnika Wrocławska              Wrocław, 12.06.2009

Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

Instytut Inżynierii Lądowej

Zakład Mostów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie projektowe z przedmiotu

M O S T Y  II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opis techniczny

1.      Charakterystyka ogólna

Wiadukt kolejowy projektowany jest w miejscowości Węgliniec i znajduje się nad linią kolejową E30.

 

Rys. 1. Koncepcja  - widok z boku

 

Koncepcja wiaduktu kolejowego, jednotorowego. Przęsło ma teoretyczną rozpiętość 19 m. Schematem statycznym przęsła jest belka ciągła. Całkowita szerokość pomostu wynosi 6m. Wjazd na most z obu stron wieńczą dwa betonowe pylony.

2.  Przyczółki

Przyczółki mostu to masywne, żelbetowe konstrukcje z betonu B-30. Każdy z nich posadowiony jest na 9 palach wielkośrednicowych o średnicy 1,20 m, z których 5 umiesz­czonych jest pod ścianą czołową, a 2 z każdej strony pod ścianami bocznymi przyczółka. Pale wieńczy oczep w kształcie litery C, który pod ścianą czołową ma grubość 1,20 m i szerokość 3,20 m, a pod ścianami bocznymi szerokość 2,25 i 2,60 m oraz zmniejszającą się grubość z 1,20 do 0,60 m. Całkowite wymiary fundamentów przyczółka wynoszą 8,05 na 15,45 m.

3.  Konstrukcja przęsła.

Przęsło wykonane jest jako płytowe. Znajduje się na nim torowisko oraz dwa chodniki robocze do korzystania tylko przez upoważnione osoby.

4.    Łożyska

Zastosowano 3 łożyska garnkowe. Na przyczółku zachodnim pod dźwigarem umieszczono łożyska garnkowe stałe, z tym, że pod dźwigarem od strony wody górnej ma ono możliwość przesuwu poprzecznego. Na drugim przyczółku, pod dźwigarami, znajduje się l łożysko jednokierunkowo i l wielokierunkowo przesuwne.

5.     Wyposażenie

Do wyposażenia obiektu należą:

•   balustrada wykonana z płaskowników stalowych o wysokości 1,10 m,

•   blokowe urządzenia dylatacyjne T60 i T140 o możliwości realizacji przesuwów, od­powiednio ±30 i ±70 mm.

 

 

6.     System odwodnienia

Odwodnienie powierzchni mostu za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych, z odprowadzeniem wody do wpustów mostowych o przekroju rurowym, rozmieszczonych w odstępach od 5 m do 15 m, w zależności od spadku poprzecznego jezdni. Odpływ wody z wpustów mostowych do kolektora średnicy 300 mm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.              P R O J E K T W S T Ę P N Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.        PROJEKT WSTĘPNY             

 

1.      Zestawienie obciążeń

1.1  Schemat statyczny

 

 

 

 

1.2  Przekrój poprzeczny

 

 

 

 

 

1.3  Obciążenia stałe

 

Pozycja obliczeń

Obliczenia

gk [KN/m]

γ>1

gmax [KN/m]

γ<1

gmin [KN/m]

Płyta

6,3m2*25KN/m3=

157,5KN/m 

157,5

1,2

189

0,9

141,75

Szyny S60

1,2 KN/m 

1,2

1,5

1,8

0,9

1,08

Podkłady drewniane z podkładkami

1,6 KN/m 

1,6

1,5

2,4

0,9

1,44

Tłuczeń

0,35m*4,0m*20KN/m3=

28 KN/m                        

28

1,5

42

0,9

25,2

Izolacja bitumiczna

6,70m*0,01m*14KN/m3=

0,938 KN/m   

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin