Pr_angielski.pdf
(
175 KB
)
Pobierz
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie
EGZAMIN MATURALNY 2013
JĘZYK ANGIELSKI
POZIOM ROZSZERZONY
Kryteria oceniania odpowiedzi
MAJ 2013
ZADANIA OTWARTE
Zadanie 1.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Poprawna odpowiedź
(0,5 pkt)
Standard
1.1.
optional
1.2.
automatically
Zdający stosuje zmiany struktur leksykalno-
gramatycznych, rejestru, stylu lub formy tekstu
(V. 2 b).
Przetwarzanie
tekstu
1.3.
safety
1.4.
suggestions
1.5.
enable
Zadanie 2.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Poprawna odpowiedź
(0,5 pkt)
Standard
2.1.
made it hard for
2.2.
should not have allowed
Zdający stosuje zmiany struktur leksykalno-
gramatycznych, rejestru, stylu lub formy tekstu
(V. 2 b).
Przetwarzanie
tekstu
2.3.
you mind carrying
2.4.
is said to be
2.5.
not paying attention
Akceptowane są również inne odpowiedzi niż te uwzględnione w tabeli, pod warunkiem, że spełniają
wszystkie wymogi określone w poleceniu.
Zadanie 3.
W zadaniu oceniana jest treść (5 punktów), kompozycja (4 punkty), bogactwo językowe (5 punktów)
oraz poprawność językowa (4 punkty).
Kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej przedstawione są szczegółowo w
Informatorze maturalnym z języka
obcego nowożytnego od roku szkolnego 2011/2012.
Zdający mógł zredagować wypowiedź na jeden z trzech zaproponowanych w zadaniu tematów. Ocena pod
względem treści jest powiązana z tematem, pozostałe kryteria (kompozycja, bogactwo językowe
oraz poprawność językowa) są identyczne, niezależnie od tematu wybranego przez zdającego.
Strona 2 z 6
Kryterium treści:
Temat 1.
Coraz więcej osób, zamiast gotować obiady w domu, korzysta z gotowych dań kupionych w supermarketach.
Napisz
rozprawkę
, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.
Kryterium
Standard
Ocenianie
Punktacja
Wymagamy pracy, w której zdający:
formułuje wypowiedź zgodną z tematem, tj. pisze
rozprawkę, w której przedstawia wady i zalety
korzystania z gotowych dań kupowanych w
supermarketach
Zdający tworzy tekst
w postaci dłuższej
wypowiedzi pisemnej
uwzględniającej
przedstawianie
i uzasadnianie opinii
własnych i innych osób
(III. 2 d).
(sklepach)
zamiast
gotowania
0–5
TREŚĆ
obiadów w domu
prawidłowo formułuje tezę adekwatną do tematu
omawia temat, trafnie dobierając argumenty
za i przeciw
dokonuje podsumowania tematu.
Temat 2.
Napisz
opowiadanie
o dwóch nastolatkach, którzy podczas zwiedzania starego zamku dokonują niezwykłego
odkrycia, dzięki czemu stają się sławni.
Kryterium
Standard
Ocenianie
Punktacja
Wymagamy pracy, w której zdający:
formułuje wypowiedź zgodną z tematem, tj. pisze
opowiadanie o odkryciu, które miało miejsce
w zwiedzanym zamku, było dokonane przez dwóch
nastolatków i spowodowało, że stali się sławni
Zdający tworzy tekst
w postaci dłuższej
wypowiedzi pisemnej
uwzględniającej
relacjonowanie
wydarzeń (III. 2 b).
określa czas, miejsce wydarzeń i bohaterów
TREŚĆ
0–5
logicznie
odtwarza
wydarzenia
prowadzące
do wydarzenia głównego
szczegółowo przedstawia wydarzenie główne
przekonująco opisuje reakcje ludzi lub/i przedstawia
wnioski i konsekwencje wydarzenia.
Temat 3.
Opisz
znaną Ci imprezę, która łączy ideę współzawodnictwa z popularyzacją integracji z osobami
niepełnosprawnymi.
Kryterium
Standard
Ocenianie
Punktacja
Wymagamy pracy, w której zdający:
formułuje wypowiedź zgodną z tematem, tj. opisuje
imprezę, która łączy dwa elementy wspomniane w
poleceniu:
Zdający tworzy tekst
w postaci dłuższej
wypowiedzi pisemnej
uwzględniającej
opisywanie ludzi,
przedmiotów, miejsc,
zjawisk, czynności
(III. 2 a).
ideę
współzawodnictwa
oraz
popularyzację
integracji
z
osobami
niepełnosprawnymi
TREŚĆ
0–5
przedstawia istotne informacje na temat opisywanej
imprezy (np. miejsce, termin, uczestników)
opisuje imprezę, zachowując logiczny porządek
przedstawia swoje opinie na temat opisywanej
imprezy i uzasadnia je.
Strona 3 z 6
Pozostałe kryteria:
Oceniając pracę pod względem kompozycji, bierze się
pod uwagę następujące podkryteria:
tworzenie wypowiedzi w pełni spójnej, harmonijnej,
podporządkowanej wyraźnej myśli przewodniej
Zdający
wypowiada się
w określonej
formie
z zachowaniem
podanego limitu
słów
(III. 2 f).
uwzględnienie wszystkich części pracy (wstęp,
rozwinięcie,
zakończenie),
z
zachowaniem
właściwych proporcji między nimi
zachowanie pełnej konsekwencji w układzie
graficznym pracy
0–4
KOMPOZYCJA
zachowanie objętości pracy w granicach określonych
w poleceniu (200–250 słów).
Jeśli praca liczy więcej niż 300 słów, zdający otrzymuje
0 punktów w kryterium kompozycji, niezależnie od stopnia
realizacji poszczególnych podkryteriów.
Oceniając pracę pod względem bogactwa językowego, bierze
się pod uwagę
następujące podkryteria:
stosowanie urozmaiconego słownictwa i frazeologii
na poziomie rozszerzonym
Zdający zna
różnorodne
struktury
leksykalno-
gramatyczne
umożliwiające
formułowanie
wypowiedzi
(I. 1).
stosowanie urozmaiconych struktur składniowych
na poziomie rozszerzonym
BOGACTWO
JĘZYKOWE
zachowanie jednorodnego stylu, adekwatnego
do treści i formy.
0–5
Jeśli praca liczy mniej niż 100 słów, zdający otrzymuje
0 punktów w kryterium bogactwa językowego, niezależnie
od jakości języka.
Oceniając pracę pod względem poprawności językowej,
oblicza się procent błędów w wypowiedzi zdającego.
4 pkt – błędy stanowiące od 0 do 5% liczby wszystkich
wyrazów
3 pkt – błędy stanowiące powyżej 5%, nie więcej jednak
niż 10% liczby wszystkich wyrazów
2 pkt – błędy stanowiące powyżej 10%, nie więcej jednak
niż 15% liczby wszystkich wyrazów
1 pkt – błędy stanowiące powyżej 15%, nie więcej jednak
niż 20% liczby wszystkich wyrazów
0 pkt – błędy stanowiące powyżej 20% wszystkich
wyrazów
Zdający
poprawnie stosuje
środki
leksykalno-
gramatyczne,
adekwatnie do ich
funkcji
(III. 2 e).
POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA
0–4
Jeśli praca liczy mniej niż 100 słów, zdający otrzymuje
0 punktów w kryterium poprawności językowej, niezależnie
od liczby błędów w pracy.
Strona 4 z 6
ZADANIA ZAMKNIĘTE
Zadanie 4.
Poprawna
odpowiedź
(1 pkt)
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Standard
4.1.
T
4.2.
F
Zdający stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje
(II. 1 c).
Rozumienie
ze słuchu
4.3.
F
4.4.
T
4.5.
Zdający określa główną myśl tekstu (II. 1 a)
F
Zadanie 5.
Poprawna
odpowiedź
(1 pkt)
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Standard
5.1.
C
5.2.
D
Rozumienie
ze słuchu
5.3.
Zdający określa główną myśl tekstu (II. 1 a).
G
5.4.
E
5.5.
A
Zadanie 6.
Poprawna
odpowiedź
(1 pkt)
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Standard
6.1.
D
6.2.
A
Zdający selekcjonuje informacje (II. 1 d).
Rozumienie
ze słuchu
6.3.
C
6.4.
B
6.5.
Zdający określa intencję nadawcy tekstu (II. 1 e)
C
Zadanie 7.
Poprawna
odpowiedź
(1 pkt)
Obszar
standardów
Jednostka
testu
Standard
7.1.
C
7.2.
A
Rozumienie
tekstu czytanego
7.3.
Zdający selekcjonuje informacje (II. 2 d).
A
7.4.
D
7.5.
B
Strona 5 z 6
Plik z chomika:
monika7393
Inne pliki z tego folderu:
angielski_PP.pdf
(230 KB)
angielski_PR_II.pdf
(209 KB)
DJ-transkrypcja.pdf
(73 KB)
Pr_angielski.pdf
(175 KB)
DJ_angielski.pdf
(198 KB)
Inne foldery tego chomika:
Books
Grammar
Listening and speaking
Vocabulary
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin