Czuwanie Grupy Modlitwy ze sw. Ojcem PIO.pdf

(1379 KB) Pobierz
Microsoft Word - MIESIECZNE spotkania - podrecznik a-5.doc
Czuwanie Grupy Modlitwy
ze wi tym Ojcem Pio
4613073.001.png 4613073.002.png
2
Opr. o. Bogusław Piechuta OFMCap
Tenczyn 312
32-433 Lubien
3
Podstawowe informacje
O jciec Pio z Pietrelciny w ka dej chwili dnia i we wszystkich miej-
scach, gdzie si znajdował, spotykał wiernych oczekuj cych na niego,
aby , zamieni z nim par słów, wr czy mu list prosi o modlitw lub o
błogosławie stwo.
Przechodził w ród wiernych , jak Jezus w ród tłumów Palestyny.
Ka dy chciał si go dotkn . Wielu zabiegało o posiadanie jakichkolwiek
pami tek (kawałka jego habitu, paska, niektórzy przychodzili z no ycz-
kami by przy ich pomocy zdoby chocia odrobin jego zakonnego
płaszcza), których posiadanie w odczuciu wiernych gwarantował bli-
sko Ojca Pio. Tak e dzisiaj Grupy Modlitwy zabiegaj o posiadanie
dost pnych relikwii (pami tek) po Ojcu Pio w postaci cz stki banda a,
którym owijał stygmaty. W odczuciu synów duchowych i córek ich po-
siadanie pomaga zbli y si duchowo do Ojca Pio i cieszy si jego
obecno ci podczas modlitwy do Boga.
Wstawiennicza modlitwa Ojca Pio wyjednywała łask i, które nie
mogły by przypisane ludzkiej interwencji.
W wi kszo ci przypadków nie były to cuda w dosłownym znaczeniu.
Dobrodziejstwa, które otrzymywały osoby zwracaj ce si do Ojca
Pio o pomoc, s niezliczone, i dzieje si tak do dnia dzisiejszego.
Kiedy proszono go o modlitw w takiej czy innej intencji, natych-
miast si zgadzał i cz sto zach cał prosz cego do modlitwy.
My dzisiaj, gdy stajemy do modlitwy przed wizerunkiem w.
Ojca Pio chcemy równie do wiadcza Jego obecno ci.
Mamy nadziej , e polecaj c Bogu najbardziej potrzebuj cych, ko-
rzystaj c z wzorców franciszka skiej modlitwy praktykowanej w domach
zakonnych Braci Kapucynów, której tak oddany był w. Ojciec Pio, do-
wiadczymy jej owocowania w yciu tych, których dzisiaj b dziemy po-
leca Bogu Ojcu.
Zapoznajmy si z podstawowymi informacjami o modlitwie, z ycio-
rysem w. Ojca Pio i Grupami Modlitwy.
o. Bogusław Piechuta OFMCap
4
WST P - refleksja
Modlitwa jest niepowtarzalnym spotkaniem człowieka, który jest
dzieckiem zarówno Boga jak i dzieckiem Ziemi, ze swoim Ojcem. Ka-
dy z nas ma „swoj niepowtarzaln drók spotka” z Ojcem.
Zanim jednak zdecydujemy si na dialog, rozmow z Ojcem, który w
Jezusie Chrystusie towarzyszy nam na wszystkich drogach naszego
ycia obdarzajc nas darami Ducha witego winnimy uwiadomi
sobie za witym Augustynem „Kim Ty jeste Panie, a kim ja ?” zdajc
sobie spraw, e „ja człowiek – proch ziemi, z Tob Panem gadam”.
Zdajemy sobie spraw, ze wikszo z nas za modlitw uwaa tylko
słowa kierowane wiadomie pod adresem Boga. Uwiadamiamy sobie,
e słowo jest wane, e powinnimy mie poczucie odpowiedzialnoci
za słowo, e nie wolno “słów rzuca a wiatr” - e słowo potrafi obiec cał
ziemie i do nas wróci. Zdajemy sobie spraw, e słowo moe sta si
przyczyn wielkich dobrych dzieł, ale trzeba te wiedzie, e słowo,
niedobre słowo, złe słowo - moe niszczy i zabija.
Słowo zawsze jest owocem serca. Dobre serce rodzi dobre słowa. Do-
bre słowo daje rado, napełnia pokoje serce, uspokaja umysł, wyzwala
nadziej, napawa szczciem.
Uwiadamiamy sobie jednak, e dobre słowo, wane, moe by twór-
cze i chocia najmniej kosztuje, jednak sprowadza wielkie bogactwo w
ycie człowieka.
Starajmy si kontrolowa nasze słowa.
Jest zasada:
Trzy razy pomy le , dwa razy przemodli , a tylko raz powiedzie !
***
Jaka głboka myl zawarta jest w słowach zredagowanych przez wi-
tego Jana apostoła i ewangelist:
“A Słowo Ciałem si stało i zamieszkało mi dzy nami”
Autor natchniony Pisma witego, by wyrazi akt stwórczy Boga uy-
wa wyrazu: “rzekł Bóg - i stało si”. Bóg swoim słowem powołał wiat do
istnienia.
wity Hieronim nazywa Pismo wite Słowem Boga skierowanym do
ludzi..
wity Paweł pisze, e “wielokrotnie Bóg przemawiał przez proro-
ków, a w tych czasach ostatnich, przemówił do nas przez Syna” .
Bóg posługuje si słowem, Jezus jest Słowem Boga Ojca posłanym do
ludzi. Jezus jest naszym Porednikiem, tak jak nasze słowo poredniczy
w naszym kontakcie z Ojcem.
5
Czyli słowo, to nie tylko wyrazy wypowiadane ustami, to take nasze
myli, nasze działania, to take nasze ycie. Bóg przemówił przez Syna.
My przemawiamy, mówimy sob, naszym yciem.
Dlatego tak wane s słowa napisane przez Adama Mickiewicza:
“Wierzysz, e Bóg narodził si w Betlejemskim łobie,
Lecz biada ci, je li nie narodził si w tobie.”
Zdarza si, e mowa ycia zaprzecza mowie ust. Zdarza si, e usta
nasze mówi co innego, a co innego mówi nasze ycie. Nieraz moe
usłyszelimy, e mowa naszych oczu zaprzecza mowie naszych ust.
I biada człowiekowi, który yciem zaprzecza własnym słowom.
Powiedzmy sobie szczerze: My słuchamy raczej mowy serca, nie tylko
mowy ust.
Nasi blini take słuchaj raczej tego co mówi nasze ycie, a nie tylko
nasze usta.
Bóg patrzy na serce i czyta w naszym yciu. Nasze ycie jest najlep-
sz i prawdziw modlitw. I tylko taka modlitwa ma warto, która
wspierana jest yciem.
Bóg przemówił do człowieka yciem Swojego Syna.
„Filipie, kto widzi mnie widzi i Ojca” – tak odpowiedział Jezus Filipowi,
który prosił Jezusa o pokazanie Apostołom Ojca.
Wspaniale ujmuje to Ojciec Pio w licie do O.Benedykta z dnia 26
marca 1914, a co póniej zrealizował w „Domu Ulgi w Cierpieniu”:
W bardzo ogólnych terminach i czciej ni słowami, które s puste
znaczeniowo, duszy udaje si wypowiedzie mał cz tego, co Oblu-
bieniec duszy dokonuje w niej.
Wierz, Mój Ojcze, to wszystko nie jest lekk mk dla duszy. Tu
spotyka dusz to, co mogłoby zdarzy si biednemu pastuszkowi, gdy-
by został wprowadzony do królewskiego pokoju, gdzie znajduje si bar-
dzo wiele wartociowych przedmiotów, jakich przedtem nigdy nie wi-
dział. Wychodzc z królewskiego pokoju, pastuszek niewtpliwie bdzie
miał w pamici te wszystkie pikne i wartociowe przedmioty, lecz na
pewno nie bdzie umiał poda ich liczby ani właciwie ich nazwa.
Chciałby powiedzie innym o tym wszystkim, co widział, wysilałby
wszystkie siły rozumu i wiedzy, aby to dobrze zrobi, lecz stwierdziwszy,
e wszystkie te wysiłki, aby go zrozumiano, s daremne, woli milcze.
To jest to, co zwykle spotyka dusz, która tylko dziki Boej Dobroci
została wyniesiona na taki stopie modlitwy. Niestety, Mój Ojcze, zdaj
sobie dobrze spraw, e porównanie jest całkiem nieodpowiednie.
Wszystkie te nadzwyczajne sprawy, dalekie od tego by si zako-
czy, staj si cigle coraz bardziej wzniosłe. Czuj, e zachwyty przy-
bieraj na sile i zwykły pojawia si z takim uniesieniem, e wszystkie
wysiłki, aby si im przeciwstawi, s całkiem daremne. Pan umiecił
Zgłoś jeśli naruszono regulamin