emp.doc

(50 KB) Pobierz

PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
W RYBNIKU
UL. Chrobrego 27
44-200 Rybnik
tel. (0-32) 42 22 059

pbwrybnik@wom.edu.pl

 

 

          

 

EMPATIA

Wybór literatury dostępnej w PBW w Rybniku

 

DRUKI ZWARTE

 

  1. Empatia i jej rozwój u osób pomagających / Ewa Wilczek-Rużycka. – Kraków:Wyd. Uniw. Jagiellońskiego, 2002. – 131s.

Sygn. 35435

  1. Empatia: studium psychologiczne / Józef Rembowski. – Warszawa: PWN, 1989. – 279s.

            Sygn. 28434

  1. Empatia: o umiejętności współodczuwania / Mark Davis. – Gdańsk: Gdań. Wydaw. 

            Psychol., 1999. – 290 s.

            Sygn. 33822

  1. Rozwijanie empatii u studentów pedagogiki specjalnej / Agnieszka Lewicka. – 

      Wydaw. Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – 247s.

      Sygn. 38012

5.   Wczuwanie się czyli inteligencja serca / Jirina Prekop. – Poznań: Media Rodzina,  

      2003. – 139s.

       Sygn. 35801

6.      Wrażliwość empatyczna dzieci z dysfunkcją narządu ruchu / Anna Gasiulowa – Wyż.   

      Szkoła  Ped., 1993. – 132s.

      Sygn. 31795, 33199

 

DRUKI CIĄGŁE

     

1.      Asertywność empatyczna / Elżbieta Królak // „Remedium”. – 1997, nr 5, s. 30.

2.      Dlaczego akceptować? / Joanna Gorzelna // „Edukacja i Dialog”, 1999, nr 5, s. 20 – 22.

3.      Empatia: zestawienie tematyczne / Małgorzata Zaremba//„Biblioteka w Szkole”. – 1999, nr 5, s. 26

4.      Empatia a wychowanie: bibliografia / Marek Dziewięcki // „Wychowawca”. – 2003, nr 5, s. 8- 9

5.      Empatia a działalność wychowawcza / Zbigniew Skorny // „Życie Szkoły”. – 1991, nr 9, s. 538-541

6.      Ja o różnych obliczach / Piotr Oleś // „Charaktery”. – 1997, nr 10, s. 18 -19

7.      Jak rozmawiamy ze sobą/ Mariola Jąder //”Wychowanie w Przedszkolu”. – 1997, nr 10, s. 625-630

      8.   Kiedy i jak mówić dzieciom o uczuciach?/ Bronisława Michalska // „Wychowanie 

            w   Przedszkolu”. – 2001, nr 1, s. 30-32

9.   Kompetencje społeczne / Marta Taracha// „Remedium”. – 2001, nr 12, s. 20-21

10.  Nauczanie nieformalne: tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela / Jolanta Najdera // „Nowa Szkoła”. – 2005, nr 4, s. 23-26

11.  Osłabić lęk, przełamać samotność /Marzena Sekutowska //”Problemy Opiekuńczo-Wychowacze”. – 1997, nr 7, s. 28-29

12.  Propozycje literatury wspierającej: zestawienie bibliograficzne / Lilia Pietrzykowska// ”Biblioteka w Szkole”. – 2005, nr 2, s. 29 -31

13.  Umiejętność słuchania w pracy doradcy zawodowego/ Elżbieta Augustyniak-Brągiel// „Edukacja Dorosłych”. – 1998, nr 2, s. 78-83

14.  Wrażliwość empatyczna małych dzieci / Józef Rembowski // „Problemy Rodziny”. – 1995, nr 1, s. 29-31

15.  Zdolność do empatii u nauczycieli i studentów / M.Kliś, J. Kossewska // „Psychologia Wychowawcza”. – 1993, nr 2, s. 133-143

16.  Zdolności empatyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym: bibliografia/ Mariola Konik//”Wychowawca”. – 2004, nr 3, s. 5-7

17.  Znaczenie cech temperamentalnych i empatii w percepcji muzyki/ Joanna Kossewska// „Wychowanie na co Dzień”. – 1995, nr 4/5, s. 12-16

18.  Znaczenie empatii w pracy reedukatora /H. Sucharowa// „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”. – 1990, nr 8, s. 313-315

19.  Zrozumieć drugiego człowieka…o dziecku autystycznym/ Małgorzata Wójcik//”Drama”. – 2001,z. 38, s. 12-14

20.  Zrozumieć- jak to łatwo powiedzieć /Wanda Sztander // „Charaktery”. – 2004, nr 3, s. 8 – 13.

        

 

                                                                                    Oprac. J.Milkowska

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin