PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKAW RYBNIKU UL. Chrobrego 27 44-200 Rybnik tel. (0-32) 42 22 059 pbwrybnik@wom.edu.pl
EMPATIA
Wybór literatury dostępnej w PBW w Rybniku
DRUKI ZWARTE
Sygn. 35435
Sygn. 28434
Psychol., 1999. – 290 s.
Sygn. 33822
Wydaw. Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – 247s.
Sygn. 38012
5. Wczuwanie się czyli inteligencja serca / Jirina Prekop. – Poznań: Media Rodzina,
2003. – 139s.
Sygn. 35801
6. Wrażliwość empatyczna dzieci z dysfunkcją narządu ruchu / Anna Gasiulowa – Wyż.
Szkoła Ped., 1993. – 132s.
Sygn. 31795, 33199
DRUKI CIĄGŁE
1. Asertywność empatyczna / Elżbieta Królak // „Remedium”. – 1997, nr 5, s. 30.
2. Dlaczego akceptować? / Joanna Gorzelna // „Edukacja i Dialog”, 1999, nr 5, s. 20 – 22.
3. Empatia: zestawienie tematyczne / Małgorzata Zaremba//„Biblioteka w Szkole”. – 1999, nr 5, s. 26
4. Empatia a wychowanie: bibliografia / Marek Dziewięcki // „Wychowawca”. – 2003, nr 5, s. 8- 9
5. Empatia a działalność wychowawcza / Zbigniew Skorny // „Życie Szkoły”. – 1991, nr 9, s. 538-541
6. Ja o różnych obliczach / Piotr Oleś // „Charaktery”. – 1997, nr 10, s. 18 -19
7. Jak rozmawiamy ze sobą/ Mariola Jąder //”Wychowanie w Przedszkolu”. – 1997, nr 10, s. 625-630
8. Kiedy i jak mówić dzieciom o uczuciach?/ Bronisława Michalska // „Wychowanie
w Przedszkolu”. – 2001, nr 1, s. 30-32
9. Kompetencje społeczne / Marta Taracha// „Remedium”. – 2001, nr 12, s. 20-21
10. Nauczanie nieformalne: tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela / Jolanta Najdera // „Nowa Szkoła”. – 2005, nr 4, s. 23-26
11. Osłabić lęk, przełamać samotność /Marzena Sekutowska //”Problemy Opiekuńczo-Wychowacze”. – 1997, nr 7, s. 28-29
12. Propozycje literatury wspierającej: zestawienie bibliograficzne / Lilia Pietrzykowska// ”Biblioteka w Szkole”. – 2005, nr 2, s. 29 -31
13. Umiejętność słuchania w pracy doradcy zawodowego/ Elżbieta Augustyniak-Brągiel// „Edukacja Dorosłych”. – 1998, nr 2, s. 78-83
14. Wrażliwość empatyczna małych dzieci / Józef Rembowski // „Problemy Rodziny”. – 1995, nr 1, s. 29-31
15. Zdolność do empatii u nauczycieli i studentów / M.Kliś, J. Kossewska // „Psychologia Wychowawcza”. – 1993, nr 2, s. 133-143
16. Zdolności empatyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym: bibliografia/ Mariola Konik//”Wychowawca”. – 2004, nr 3, s. 5-7
17. Znaczenie cech temperamentalnych i empatii w percepcji muzyki/ Joanna Kossewska// „Wychowanie na co Dzień”. – 1995, nr 4/5, s. 12-16
18. Znaczenie empatii w pracy reedukatora /H. Sucharowa// „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”. – 1990, nr 8, s. 313-315
19. Zrozumieć drugiego człowieka…o dziecku autystycznym/ Małgorzata Wójcik//”Drama”. – 2001,z. 38, s. 12-14
20. Zrozumieć- jak to łatwo powiedzieć /Wanda Sztander // „Charaktery”. – 2004, nr 3, s. 8 – 13.
Oprac. J.Milkowska
stary_hipis