Praca mag - Działalność promocyjna na rynku usług internetowych na przkładzie IDMnet (2).PDF
(
818 KB
)
Pobierz
72353025 UNPDF
WYŻSZA SZKOŁA EKOLOGII I ZARZĄDZANIA
PRACA DYPLOMOWA
WYŻSZE STUDIA ZAWODOWE - INŻYNIERSKIE
DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA NA RYNKU USŁUG
INTERNETOWYCH NA PRZYKŁADZIE IDM
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
KIERUNEK : ZARZĄDZANIE I MARKETING
SPECJALNOŚĆ : ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Spis treści
1.1. Znaczenie marketingu w działalności rynkowej firmy......................................... 7
1.2. Promocja i jej narzędzia. ...................................................................................... 9
1.3. Połączenia elektroniczne. ................................................................................... 12
2.1. Zbliżenie na Internet........................................................................................... 15
2.2. Marketing interakcyjny - rewolucja z udziałem Internetu.................................. 17
2.3. Internet w liczbach. ............................................................................................ 20
2.4. Strony WWW - Informacje o działalności firmy. ............................................. 27
2.4.2.Bannery reklamowe...................................................................................... 28
2.4.3. Serwisy informacyjne. ................................................................................. 31
2.4.4. Listy wysyłkowe (technika SPAM)............................................................. 32
2.4.5. Technika PUSH........................................................................................... 33
2.4.6. Konkursy i ankiety. ..................................................................................... 34
2.5. Dzisięć powodw dlaczego warto znaleźć się w Internecie. ............................. 34
3.1. Internetowy Dom Mediowy................................................................................ 38
3.2. Rynek i produkty. ............................................................................................... 42
3.2.1. Kampania bannerowa. ................................................................................. 42
3.2.2. Rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach. .............................................. 45
3.2.3. Pośrednictwo w znalezieniu serwisu do sponsorowania............................. 46
3.2.4. Organizowanie akcji mailingowych. ........................................................... 46
3.2.5. Raporty. ....................................................................................................... 46
VR = (AP - NAP) /NAP........................................................................................ 47
3.2.6. Niezależny wkład koncepcyjny. .................................................................. 47
3.3. Segmenty rynku.................................................................................................. 48
4.1. Planowanie reklam w polskim Internecie wg IDM............................................ 51
4.2. Kampania bannerowa przeprowadzona dla Businessman Magazine................. 53
4.2.1. Cel kampanii reklamowej............................................................................ 53
1
4.2.2. Zdefiniowanie rynku docelowego. .............................................................. 54
4.2.3. Rodzaj planowanych środkw reklamowych. ............................................. 54
4.2.4. Charakterystyka wybranych witryn ............................................................. 55
4.2.5. Wzory pojawiających się bannerw, miejsce i okres emisji. ...................... 58
4.2.6. Budżet.......................................................................................................... 60
4.2.7. Rezultaty kampanii...................................................................................... 60
4.2.8. Podsumowanie rezultatw kampanii........................................................... 67
Wnioski końcowe ...................................................................................................... 69
Słowniczek ................................................................................................................ 70
2
,, Ci, ktrzy nie zechcą się przystosować, muszą się liczyć z niebezpieczeństwem znalezienia
się w sytuacji przybyszw z obcych krajw, żyjących w niedostępnej dla nich kulturze.Ominie
ich wiele spraw i będą wyizolowani ze społeczeństwa,zanim nie nauczą się nowego języka
i nie zaczną się wczuwać w realia kulturowe. Mamy szczęście, że możemy już teraz zacząć się
uczyć.Ñ
1
M.Sullivan-Trainor
1
M.Sullivan-Trainor,
Infostrada,
Oficyna Wydawnicza READ ME,Warszawa 1995
3
Wstęp
W ciągu ostatnich kilku lat oglnoświatowa sieć komputerowa zrobiła ogromną
karierę. Dzisiaj z usług Internetu korzystają uczelnie, użytkownicy indywidualni, małe
firmy, wielkie koncerny, administracja państwowa, organizacje międzynarodowe.
Jednocześnie daje się zauważyć rosnącą komercjalizację Sieci. Jest ona
wykorzystywana coraz chętniej przez firmy. Mwi się o tym że Internet stanie się
jednym z podstawowych narzędzi promocji, marketingu i handlu. Łatwo to zauważyć
choćby przez fakt, że w reklamach duże przedsiębiorstwa coraz częściej podają swj
adres internetowy. Dynamicznie rozwijający się rynek potrzebuje informacji. Ludzie
szukają danych. Uważnie czytają wszystko, co pojawia się na ekranach monitorw.
Zwracają więc też uwagę na reklamy. Co więcej, Internet jako modny temat często
gości na łamach prasy. Niekiedy wystarczy założyć ,,firmowe siedliskoÑ w Internecie,
aby uzyskać o sobie wzmiankę w licznych publikacjach, ktrych wartość wielokrotnie
przekracza koszty poniesione na pojawienie się w sieci.
Najważniejszą cechą reklamy internetowej jest interaktywność.
W przeciwieństwie do pozostałych mediw Internet umożliwia natychmiastowy
kontakt potencjalnego klienta z reklamującą się firmą. Koszt reklamy w Internecie jest
nieporwnywalny z żadnym innym medium.
Dodatkowo Internet zapewnia też innego rodzaju komfort. Dotychczas
reklamodawca płacił w ciemno, kupując czas lub przestrzeń na planowaną kampanię
reklamową w tradycyjnych mediach, nigdy nie miał pewności ilu odbiorcw uda mu
się zainteresować. Płacił za fikcyjne wskaźniki oparte na badaniach oglądalności.
Internet uwalnia od tego rodzaju stresw. W przypadku promocji na stronach WWW
2
opłata za zakupioną powierzchnię zależy od rzeczywistej liczby odbiorcw, ktrzy
zainteresowali się przekazem i ákliknęliÑ na odpowiednie miejsce.
Internet jest zjawiskiem/narzędziem nowym i interesującym, ciągle jednak mało
popularnym na rynku polskiej reklamy. Dlatego też pracę poświęcono możliwości
2
WWW - (z ang. World Wide Web) - Światowa Pajęczyna.
4
Plik z chomika:
stary_hipis
Inne pliki z tego folderu:
Internetowy system e-CRM do obsługi biura podróży.PDF
(4941 KB)
Internetowy portal automatycznej obsługi klientów wybranej firmy umożliwiający zarządzanie relacjami z klientami.PDF
(3649 KB)
Metody ochrony przed włamaniami do systemu informatycznego.PDF
(1474 KB)
Praca technikum Aplikacje do archiwizacji danych.doc
(2838 KB)
BANKOWOŚĆ INTERNETOWA JAKO NOWOCZESNY KANAŁ DYSTRYBUCJI USŁUG BANKOWYCH.pdf
(1267 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Akty prawne
Beletrystyka
Dokumenty
Dziennikarstwo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin